וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוקקים שחורים החרימו נאום של טראמפ נגד העבדות: "גזען ושונא זרים"

נשיא ארה"ב נאם בעיר ג'יימסטאון שבווירג'יניה, הנחשבת לערש הדמוקרטיה האמריקנית, אולם פוליטיקאים מקומיים סירבו לקחת חלק באירוע. "אני האדם הכי פחות גזען בעולם", הצהיר טראמפ, שהתבטא בגזענות בשבועות האחרונים נגד חברי קונגס דמוקרטים

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

מחוקקים שחורים ודמוקרטים ממדינת וירג'יניה החרימו אתמול (שלישי) את ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בעקבות דבריו "הגזעניים והקסנופוביים" נגד חברות וחברי קונגרס דמוקרטיים ממיעוטים שונים בשבועות האחרונים. בין היתר, הוא אמר למחוקקות מוסלמיות ושחורות שהן "יכולות לשוב לארצן", על אף שהן נולדו בארצות הברית, ואמר כי העיר בולטימור, שחלקים גדולים מתושביה הם שחורים, "שורצת עכברושים".

טראמפ הגיע לג'יימסטאון כדי לציין את יום השנה ה-400 להולדת הדמוקרטיה הייצוגית בחצי הכדור המערבי. עם יציאתו מהבית הלבן, אמר הנשיא כי "הוא האדם הכי פחות גזען בעולם". בנאום שנשא בג'יימסטאון, המושבה הבריטית הקבועה הראשונה בצפון אמריקה, אמר כי השלטון העצמי בווירג'יניה הוביל להולדתה של ארצות הברית. הוא ציין גם כי 2019 היא השנה ה-400 מאז הגעתם של העבדים הראשונים מאפריקה לווירג'יניה, אירוע שיצוין על ידי העיר בחודש הבא.

"מול הדיכוי וחוסר הצדק החמורים, הקהילה האפרו-אמריקנית בנתה, חיזקה, העניקה השראה, רוממה, שמרה, הגנה והחזיקה את האומה שלנו מימיה הראשונים", אמר טראמפ. במהלך דבריו, התפרץ מפגין לדבריו ומחה על אמירותיו הגזעניות.

נשיא ארה"ב טראמפ בנאום בעיר ג'יימסטאון, וירג'יניה, 30 ביולי 2019. רויטרס
לא מתנצל על דבריו. טראמפ, אתמול/רויטרס

הודעת הבית הלבן על כך שטראמפ יבקר בעיר, הגיעה ברגע האחרון, והובילה לחרם על ידי המחוקקים הדמוקרטים וסיעת השחורים. הדמוקרטים בווירג'יניה צייצו בטוויטר כי "לא נשתתף בשום חלק בכנס הזיכרון בו משתתף דונלד טראמפ. הוא לא מייצג את הערכים אותם אנו חוגגים במלאת 400 שנה לגוף הדמוקרטי העתיק ביותר בעולם המערבי".

סיעת השחורים הוסיפה ואמרה כי השתתפותו של טראמפ באירוע היא "אנטיתזה לערכים" בהם הם דוגלים.

עוד בוואלה!

דרום קוריאה: מנהיגת כת ש"הצילה" את מאמיניה מרעב נשלחה למאסר

לכתבה המלאה
"אתה לא יכול לשלוח אותנו חזרה": במהלך נאום בעצרת בווירג'יניה, 
מפגין התפרץ לעבר הנשיא טראמפ במחאה על אמירותיו הגזעניות. רויטרס
"חזור לבית המושחת שלך". מפגין מניף שלט במהלך הנאום של טראמפ/רויטרס

טראמפ צפוי להמשיך במתקפותיו נגד הדמוקרטים, בעיקר נגד האגף השמאלי במפלגה, לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. אתמול הוא כינה את מתנגדיו "גזענים" ואמר כי האסטרטגיה שלו "להצביע על השחיתות האדירה שמתרחשת בערים שבשליטת הדמוקרטים" עוזרת לו מבחינה פוליטית. "אני חושב שאני עוזר לעצמי", אמר נשיא ארצות הברית. "האנשים האלו חיים בגיהינום בבולטימור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully