וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לחבר קונגרס שחור: "נקה את המחוז שורץ העכברושים שלך"

28.7.2019 / 8:53

אחרי המתקפה נגד ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות, השתלח נשיא ארה"ב במחוקק דמוקרטי נוסף שביקר את מדיניות הגבול שלו. דבריו זכו לגינויים רבים. "כולנו דוחים את המתקפות הגזעניות נגדו", אמרה יו"ר בית הנבחרים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אתמול (שבת) את אלייז'ה קאמינגס, חבר קונגרס דמוקרטי שחור, וקרא לו "בריון אכזרי" שצריך להתרכז בניקוי מחוז הבחירה "המגעיל ושורץ העכברושים והמרכסמים" בבולטימור מאשר לבקר את מדיניות ההגירה בגבול מקסיקו. זאת אחרי שקאמינגס, יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, קרא לטראמפ גזען ותקף את מדיניות ההגירה שלו.

"אף בן אדם לא ירצה לחיות שם, לאן כל הכסף הולך? כמה נגנב? צריך לחקור את הבלגן המושחת הזה מיד", כתב טראמפ באחד הציוצים שלו.

יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית, ננסי פלוסי, השיבה לטראמפ כשקראה לקאמינגס אביר זכויות אזרח וצדק כלכלי. "כולנו דוחים את המתקפות הגזעניות נגדו ותומכים במנהיגותו הנחושה" , כתבה בטוויטר.

חבר הקונגרס אלייז'ה קאמינגס, 12 ביוני 2019. רויטרס
"חובתי המוסרת להילחם למען הבוחרים". קאמינגס בקונגרס, בחודש שעבר/רויטרס

ביום חמישי הצביעה הוועדה של קאמינגס ברוב של 23 נגד 16, על פי חלוקה מפלגתית, בעד זימונם של בכירים בבית הלבן, בהם בתו של הנשיא איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, כחלק מהרחבת חקירת הפרת הנהלים בממשל בנוגע למסמכים מסווגים.

"אדוני הנשיא, אני הולך הביתה למחוז שלי בכל יום. בכל בוקר, אני מתעורר, והולך ונלחם למען השכנים שלי. זאת החובה החוקתית שלי לפקח על הנשיאות, אולם זו חובתי המוסרית להילחם למען הבוחרים שלי", השיב קאמינגס לטראמפ בטוויטר.

ראש עיריית בולטימור, ברנרד יאנג, כינה את הרטוריקה של טראמפ "פוגענית ומסוכנת". לדבריו, "זה לחלוטין לא מקובל שמנהיג פוליטי במדינה שלנו משמיץ עיר אמריקנית תוססת כמו בולטימור, ותוקף באכזריות את חבר הקונגרס אלייז'ה קאמינגס, שהוא פטריוט וגיבור".

עוד בוואלה!

המתקפה של טראמפ על חברות הקונגרס שחררה את השדים המסוכנים ביותר

לכתבה המלאה

תגובתו של פרשן CNN לדבריו של טראמפ

קאמינגס הטיח בשבוע שעבר בממלא מקום שר הביטחון של טראמפ, קווין מקילנן, על מצבם של מתקני המהגרים בגבול מקסיקו וארצות הברית. "אתה מרגיש שאתה עושה עבודה נהדרת, נכון?" שאל קאמינגס במהלך הדיון בקונגרס. "מה זה אומר? שילד יושב בצואה של עצמו ולא יכול להתקלח? אף אחד מאיתנו לא היה מוכן שילדיו יהיו במצב הזה".

קאמינגס מייצג את מחוז הקונגרס השביעי של מרילנד, שעל פי נתוני המפקד ב-2010, קיימים בה כ-54.6% שחורים, הכנסה חציונית של משק בית היא 51,018 דולר ושיעור מסיימי קולג' של 35.7%. על פי אותו מפקד, מרילנד הייתה המדינה העשירה בארצות הברית, עם הכנסה חציונית של משק בית על סך 69,272 דולר. לשם השוואה, ההכנסה הממוצעת של משק בית בארצות הברית כולה ב-2010 הייתה 49,445 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully