וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גישה לעורך דין: ממשל טראמפ מאיץ את גירוש המהגרים

לפי ההליך החדש שיציג הממשל האמריקני, כל מהגר לא חוקי יגורש מידית אם לא יוכיח שהוא חי בארה"ב במשך יותר משנתיים. השר לביטחון המולדת אמר כי זו "תגובה הכרחית" למשבר ההגירה. ארגוני זכות האדם יעתרו: "התכנית הזאת אינה חוקית"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הממשל האמריקני יציג היום (שלישי) הליך מהיר חדש לגירוש מהגרים, כדי לעקוף את בתי המשפט. כל מהגר לא חוקי שלא יכול להוכיח שהוא חי בארצות הברית במשך יותר משנתיים ברציפות יגורש מידית. ואולם, ארגוני זכויות אדם כבר מתכננים לערער על המדיניות הזו, שמוכרזת בזמן תשומת לב הולכת וגוברת לנעשה במתקני המהגרים בדרום המדינה, בגבול עם מקסיקו.

קווין מקאלינן, השר לביטחון המולדת בפועל, אמר כי השינויים יקלו על המשבר בגבול. הוא הוסיף כי זאת "תגובה הכרחית" למשבר ההגירה המתמשך. הנשיא דונלד טראמפ, שכבר הכריז מצב חירום בגבול, צפוי להקשיח את מדיניות ההגירה שלו עוד יותר לקראת הבחירות בשנה הבאה. בין היתר, הוא תוקף בשבועות האחרונים חברות קונגרס דמוקרטיות שביקרו במתקני הכליאה ותיארו שם תנאים קשים, ואף קרא להן "לחזור למולדתן" - על אף שרובן נולדו בארצות הברית ואחת היגרה אליה כילדה.

מהגרים שנעצרו בגבול ארצות הברית אחרי שחצו את הגבול מטיחואנה ב-18 ביולי 2019. רויטרס
מהגרים שנעצרו אחרי שחצו את הגבול מטיחואנה/רויטרס

עד כה, ניתן היה לגרש במהירות רק מהגרים שנעצרו במרחק של עד 160 ק"מ והיו בארצות הברית פחות משבועיים. היתר היו אמורים לעבור הליכים בבתי המשפט והיו זכאים לייצוג חוקי. תחת התקנות החדשות, אין זה משנה עוד היכן הם נעצרו והם לא יקבלו עוד גישה לעורך דין. לפי המשרד לביטחון המולדת, מהגרים הזכאים למקלט עדיין יוכלו לדבר עם גורם רשמי.

"אנחנו עותרים במהירות כדי לעצור את טראמפ להרחיב באופן מאסיבי את גירוש המהגרים", כתב האיגוד האמריקני לחירויות אזרחיות בטוויטר. "מהגרים שחיים כאן במשך שניים עדיין יהיו פחות זכויות בהשוואה למי שעומד לדין בבתי משפט לתעבורה. התכנית הזאת אינה חוקית. נקודה".

השר לביטחון המולדת בפועל קווין מקאלינן מעיד בוועדת הפיקוח על מדיניות ההגירה כשמאחוריו מפגינים ב-18 ביולי 2019. רויטרס
מקאלינן כשמאחוריו מפגינים נגד מדיניות ההגירה בגבול, השבוע/רויטרס

וניטה קופטה, נשיאת הארגון "ועידת ההנהגה לזכויות אדם ואזרח", אמרה לכתבים כי "ממשל טראמפ מנסה להפוך את ה-ICE (שירותי ההגירה והמכסים) לצבא הבוחן מסמכים".

ג'קי סטיבנס, פרופסורית למדע המדינה מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, אמרה כי 1% מתוך אלו הנעצרים בידי ה-ICE וחצי אחוז מקרב אלו המגורשים מארצות הברית הם למעשה אזרחים. לדבריה, התקנות החדשות "רק יעשו את זה גרוע יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully