וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

32 הרוגים בתקיפות אוויריות באידליב: "פוטין ואסד ישלמו"

23.7.2019 / 8:29

גורמי הצלה ותושבים מקומיים אמרו כי בהפצצות על אזורי מגורים במעוזי האופוזיציה נפצעו עוד עשרות. מוסקבה דחתה את הטענות שהיא אחראית לטבח, שמתרחש בזמן שהמבצע של אסד באידליב לא משיג התקדמות של ממש. "רוסיה אחראית לעצור זאת", אמרו בטורקיה

עריכה: תומר לוי

לפחות 32 בני אדם נהרגו אתמול (שני) ועוד עשרות נפצעו במתקפה אווירית על שוק ושכונות מגורים במעוזי האופוזיציה בצפון-מערב סוריה - כך אמרו גורמי הצלה ותושבים מקומיים. התקיפות, שבוצעו בידי מטוסים סוריים או רוסיים, פגעו בעיר מערת א-נועאמן שבמחוז אידליב. משרד ההגנה במוסקבה הכחיש כי הוא אחראי לטבח.

"גופות שרועות ברחובות, מי ייתן ואללה ינקום בפוטין ובאסד על פשעיהם", אמר עבד רחמן אל-יאסר, גורם ביחידת החילוץ של אידליב שחיפש אחרי גופות מתחת להריסות. בתקיפה אווירית אחרת, נהרגו שישה אנשים בעיירה סראקיב. לטענת משרד ההגנה של רוסיה, חיל האוויר הרוסי לא היה בפעילות בשמי אידליב וכי הטענות למעורבות רוסית הן "חדשות כוזבות" של שמפיצים אנשי "הקסדות הלבנות". בתקשורת הסורית הרשמית אמרו כי כמה בני אדם נפצעו מפגזים ששיגרו המורדים.

צוותי חילוץ מפנים קורבנות אחרי התקפה אווירית במחוז אידליב, סוריה, 22 ביולי 2019. אתר רשמי
כוחות הצלה מחלצים ילד שנפגע בתקיפות/אתר רשמי

מאות אזרחים נהרגו מאז תחילת המבצע של המשטר על אידליב, השטח הגדול האחרון שבידי המורדים, בחודש אפריל. עם זאת, מעט מאוד התקדמות הושגה מאז בשטח, לאור הסתייגותן של רוסיה ושל איראן - התומכות במשטר - מהמתקפה. בשבוע שעבר אמרו בכירים בשורות המורדים, הכוללים גם פלגים ג'יהאדיסטיים, כי רוסיה שלחה לראשונה כוחות קרקעיים למערכה. מוסקבה הכחישה זאת.

האו"ם מעריך כי מאז תחילת המבצע באידליב, כ-330 אלף תושבים נמלטו מבתיהם, רבים לאזור הגבול עם טורקיה. אנקרה, שהגיעה להסכם הפסקת אש עם מוסקבה בספטמבר ותומכת בחלק מארגוני המורדים באידליב, אמרה כי על רוסיה להגביר את הלחץ על אסד כדי שיעצור את ההפצצות. "האחריות היא אצל שכנתנו רוסיה", אמר שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו.

רוסיה וסוריה מכישות את טענותיהם של ארגוני זכויות אדם על הפצצות חסרות אבחנה של אזורים אזרחיים, והן אומרות כי הן נלחמות בארגוני טרור המקושרים לאל-קאעדה ולדאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully