וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים שמרוויחים יותר מיו"ר הכנסת: שיאני השכר במשכן נחשפים

מהנתונים שנחשפים לבקשת וואלה! NEWS והתנועה לחופש המידע, עולה כי בין 700 העובדים ששכרם נקבע על ידי מנכ"ל המשכן, קצין הכנסת מרוויח 73 אלף שקלים - יותר מניצב במשטרה. ומהו שכרה של ראשת אגף הטקסים והאירועים? כל המספרים

הכנות להשבעת הכנסת ה-21, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
773 עובדים. המשכן בפתח המושב הראשון של הכנסת ה-21/ראובן קסטרו

קצין הכנסת מרוויח יותר מניצב במשטרה ושכרה ראשת אגף טקסים גבוה יותר מזה של יו"ר הכנסת ונשיא המדינה - כך עולה מנתוני שיאני השכר במשכן שנחשפים היום (שלישי) לבקשת וואלה! NEWS והתנועה לחופש המידע. הנתונים נוגעים למקבלי השכר בכנסת שאינם כפופים לממונה על השכר במשרד האוצר, אלא נקבעים על ידי מנכ"ל המשכן.

הממונה על השכר במשרד האוצר קובי בר נתן פרסם את דוח השכר במגזר הציבורי, אלא שמתוך כרך עבה של פרסומים ומחקרים, הנתונים על שלוש קבוצות של עובדי מדינה נותרו חסרים: עובדי משכן הכנסת, מבקר המדינה ושכר השופטים. הסיבה לכך היא שבאופן יוצא דופן, קבוצות אלה הן היחידות שהממונה על השכר באוצר לא קובע את שכרם. זאת, להבדיל מצה"ל, המשטרה, קופות החולים, השלטון המקומי והאוניברסיטאות. במקום זאת, שכרן נקבע על ידי מנכ"ל משכן הכנסת, מנכ"ל משרד מבקר המדינה וועדת הכספים לשופטים בהתאמה.

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
50 אלף שקלים בחודש. מזכירת הכנסת ירדנה מלר/ראובן קסטרו

הממונה על השכר מחויב על פי חוק לפסם בכל שנה את נתוני השכר של העובדים במגזר הציבורי, הכוללים ראייה רוחבית, פערים בין מגדרים, פערים בין עובדים עם שכר גבוה לבין שכר נמוך ומגמות שונות בתחום. עם זאת, הדבר מעולם לא התממש בשלושת הגופים הללו, אף שניתן היה לצפות מהם לרמת שקיפות גבוהה. מערכת וואלה! NEWS והתנועה לחופש המידע פנו אליהם בבקשה לחשוף את רמות השכר, ותשובה נמסרה רק ממשכן הכנסת.

היקף העובדים בכנסת עומד על 773, מתוכם 450 גברים ו-323 נשים. השכר הממוצע בכנסת עומד על יותר מ-21 אלף שקלים בחודש - שכר הגבוה בהרבה מהשכר הממוצע במגזר הציבורי. 20 בעלי השכר הגבוה במשכן הכנסת הם קצינים במשמר הכנסת, יועצים משפטיים, מנכ"ל הכנסת, מזכירת הכנסת, מנהלי מחלקות וראש אגף טקסים ואירועים.

עוד בוואלה!

זינוק בשעות נוספות והעסקה מעבר לתקן: שיאני דוח חריגות השכר

לכתבה המלאה

לשם השוואה, השכר הממוצע בכנסת עומד על 21 אלף שקלים - שכר הגבוה בהרבה מהשכר בשירות המדינה, העומד על 16 אלף שקלים. מהנתונים עולה כי השכר בכנסת גבוה משמעותית מהנורמה במשרדי הממשלה ובמגזר הציבורי בכלל.

כך, קצין הכנסת, יוסי גריף, מרוויח בשנה 882,622 שקלים , ו-73,551 בחודש. המשנה ליועץ משפטי לכנסת, אתי בנדלר, מרוויחה בשנה 879,638 שקלים, ובחודש 73,303 שקלים. היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון בדירוג שופטים מרוויח בשנה 856,042 ובחודש 71,336 שקלים. ראשת אגף טקסים ואירועים לשעבר, מירי יכין, בדירוג משטרה, הרוויחה בשנה 718,912 שקלים ובחודש 59,909 שקלים. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', בדירוג מנהלים כלליים, מרוויח בשנה 634,686 שקלים ובחודש 52,890 שקלים. מזכירת הכנסת, ירדנה מלר, בדירוג מנהלים כלליים מרוויחה בשנה 609,914 שקלים ובחודש 50,826 שקלים.

איל ינון בדיון בוועדת הכנסת על פילוג סיעת קדימה דצמבר 12. עומר מירון
71 אלף שקלים בחודש. היועמ"ש איל ינון/עומר מירון

לדוגמה, בהשוואה לקצין הכנסת, ניצב במשטרה מרוויח הרבה פחות ממנו למרות ההבדלים שניתן להעריך שיש בהיקף עבודותיהם. ראש אגף טקסים מרוויח כ-70 אלף שקלים בחודש, שכר שעולה על זה של נשיא המדינה ויו"ר הכנסת.

היועצים המשפטיים בכנסת מרוויחים יותר מ-45 אלף שקלים, לעומת מנכ"לי משרדים ממשלתיים ששכרם אינם מגיע לסכומים אלה. מנהלי חטיבות בממוצע מרוויחים כ-45 אלף שקלים בחודש - המוערך ביותר משכרם של חברי הכנסת.

עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע: "בדומה לדוח הממונה על השכר המתפרסם על ידי משרד האוצר אחת לשנה, טוב תעשה הכנסת אם תדאג לפרסם מידע זה ביוזמתה באתר הכנסת, שכן מידע זה צריך להיות גלוי ונגיש לעיון הציבור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully