וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות נגד מטרות איראניות לעיראק

30.7.2019 / 7:47

בעיתון א-שארק אל אווסט דווח כי תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע החודש בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר. כמו כן בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה נוספת שהתרחשה אמש במהלכה הושמדו משגרי טילים בליסטיים שהועברו קודם לכן מאיראן לעיראק

איראן, עיראק

ישראל הרחיבה את מעגל התקיפות שלה נגד מטרות איראניות גם אל עיראק - כך אמרו היום (שלישי) גורמים דיפלומטיים מערביים לעיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון. לדבריהם, תקיפת הבסיס של המיליציות השיעיות מצפון לבגדאד באמצע החודש בוצעה על ידי מטוס F-35 של חיל האוויר.

נוסף על כך, בעיתון רמזו למעורבות ישראלית בתקיפה אווירית מסתורית שנייה שהתרחשה אתמול, בבסיס "אשרף" שמצפון לבגדאד. לפי הגורמים, הותקפו משגרי טילים בליסטיים שהועברו זמן קצר קודם לכן מאיראן לעיראק, וכן נפגעו גם יועצים איראניים. הגורמים ציינו גם את התקיפה בדרום סוריה בשבוע שעבר, שבה לדבריהם פעלה ישראל כדי למנוע מכוחות איראניים להשתלט על גבעה אסטרטגית במחוז דרעא.

מטוסי ה"אדיר" (F – 35). דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי ה-F-35 של חיל האוויר"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לפני כשבועיים דיווחה רשת אל-ערבייה על התקיפה הראשונה, אז צוין כי הותקף מחסן טילים בבסיס של מיליציות שיעיות. בתקיפה, כך על פי הדיווח, נהרגו לוחמים משורות משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה.

ראש מועצת השבטים במחוז, השייח ת'איר אל-ביאתי, אמר לאל-ערביה כי הטילים הועברו לאחרונה על ידי איראן דרך משאיות לקירור מזון. עוד דווח כי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית עקבה אחרי הבסיס בתקופה האחרונה. בסיס "א-שוהדא" שייך לכוחות הגיוס העממי, שתחתיהם פועלות מיליציות שיעיות בחסות איראן. ברשת אל-חדת' דווח כי בתקיפה הופצצו מפעלים לייצור טילים בליסטיים.

צבא עיראק אישר את דבר התקיפה, אך לא פירט במועד הפרסום לפני כשבועיים אילו יעדים בבסיס הופצצו. לפי ההודעה הקצרה שמסר, מל"ט השליך רימון על הבסיס, מה שהוביל לפציעתם של לפחות שני אנשים. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי בבסיס היו שני פיצוצים, אחד מהם במחסן נשק השייך למיליציה הנתמכת בידי איראן.

עוד בוואלה!

הניצחון על נתניהו והנקמה שבדרך: שקד השלימה את חזרתה לצמרת הפוליטית

לכתבה המלאה
מחסן של טילים איראני עולה באש אחרי שהופצץ, עיראק, 19 יולי 2019. אתר רשמי
מחסן של טילים איראני עולה באש אחרי שהופצץ, עיראק, 19 יולי 2019/אתר רשמי

בחודשים האחרונים מזהירים גורמים בכירים בירושלים מפני העברת טילים בליסטיים תוצרת איראן למרחב העיראקי באופן שיכול לאיים בעתיד גם על ישראל וחמור מכך, חשש מהקמת מפעלים לייצור רקטות מדויקות וטילים בליסטיים על אדמת עיראק כדי להקשות על מלאכת האיסוף של ארגוני הביון הזרים.

לוואלה! NEWS נודע כי ישראל העבירה לאחרונה מסרים לארצות הברית ולמדינות נוספות באירופה, כי אם התבססות איראן בעיראק לא תטופל, בדגש על האפשרות להקמת מפעלים מדויקים והקמת בסיסים צבאיים איראנים שיכולים לשמש את כוח קודס כעתודה למערכה נגד ישראל, בירושלים לא יישבו בחיבוק ידיים וייאלצו לפעול ולא בהכרח במישור המדיני.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז בעקיפין לפני יומיים ליכולות של ישראל ולפעולותיה. בפתח ישיבת הממשלה, בירך נתניהו על השלמת הניסוי המוצלח במערכת חץ 3 באלסקה ואמר כי "הניסויים הצליחו מעבר לכל דמיון. הביצוע היה מושלם. כל פגיעה בול. היום יש לישראל את היכולת לפעול נגד טילים בליסטים שישוגרו נגדנו מאיראן או מכל מקום אחר. זהו הישג אדיר לביטחון ישראל. יידעו אויבינו שגם בהגנה וגם בהתקפה - נוכל להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully