וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מחסן טילים איראניים בעיראק הושמד בתקיפה מהאוויר

19.7.2019 / 20:46

ברשת אל-ערביה דווח כי כלי טיס בלתי-מאויש הפציץ את המחסן שבמחוז סלאח א-דין. עוד דווח על הרוגים משורות חיזבאללה ומשמרות המהפכה וכי הקואליציה הבינלאומית עקבה אחרי המקום. בפנטגון הכחישו אחריות לתקיפה. ישראל איימה בעבר כי לא תהסס לתקוף גם בעיראק

איראן, עיראק

כלי טיס בלתי-מאויש תקף מחסן טילים איראניים בבסיס של מיליציות שיעיות בעיראק, מצפון לבירה בגדאד - כך דיווחה היום (שישי) רשת אל-ערביה. עוד דווח כי היו נפגעים בתקיפה, בהם לוחמים משורות משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה. טרם ידוע מי אחראי לתקיפה, שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות במחוז סלאח א-דין.

ראש מועצת השבטים במחוז, השייח ת'איר אל-ביאתי, אמר לאל-ערביה כי הטילים הועברו לאחרונה על ידי איראן דרך משאיות לקירור מזון. עוד דווח כי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית עקבה אחרי הבסיס בתקופה האחרונה. בסיס "א-שוהדא" שייך לכוחות הגיוס העממי, שתחתיהם פועלות מיליציות שיעיות בחסות איראן. ברשת אל-חדת' דווח כי בתקיפה הופצצו מפעלים לייצור טילים בליסטיים.

צבא עיראק אישר את דבר התקיפה, אך לא פירט אילו יעדים בבסיס הופצצו. לפי ההודעה הקצרה שמסר, מל"ט השליך רימון על הבסיס, מה שהוביל לפציעתם של לפחות שני אנשים. גורם ביטחוני אמר לרויטרס כי בבסיס היו שני פיצוצים, אחד מהם במחסן נשק השייך למיליציה הנתמכת בידי איראן.

המיליציה השיעית העיראקית גדודי חיזבאללה טענה שהתקיפה האווירית נושאת את המאפיינים של ישראל ושל ארצות הברית. ישראל הזהירה לא פעם כי היא לא תהסס לפעול גם בעיראק כדי למנוע מאיראן להציב טילים שיכולים לאיים על שטחה, זאת בנוסף לפעילות שהיא מנהלת לסיכול ההתבססות האיראנית בסוריה. בפנטגון הכחישו כי הם עומדים מאחורי המתקפה, ואמרו כי הם "מודעים לדיווחים" על התקיפה המסתורית, אך הדגישו כי "הכוחות האמריקניים לא מעורבים".

לקריאה נוספת בנושא:
טראמפ: השמדנו מל"ט איראני שהתקרב לספינת קרב שלנו במפרץ
איראן מאיימת: נעבור למתקפה רחבה אם אחת מאויבותינו "תעשה טעות"
איראן אישרה: השתלטנו על מכלית הנפט ש"נעלמה" במי המפרץ

מחסן של טילים איראני עולה באש אחרי שהופצץ, עיראק, 19 יולי 2019. אתר רשמי
אש במחסן שהותקף מהאוויר/אתר רשמי

הדיווח על התקיפה מגיע בזמן של מתיחות אזורית בין ארצות הברית לבין איראן. אתמול אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי ספינת קרב אמריקנית הפילה מל"ט אמריקני שהתקרב אליה בצורה מסוכנת, אולם באיראן מכחישים ומבטיחים לפרסם תיעוד שסותר זאת. בנוסף לכך, אתמול הטילה וושינגטון סנקציות על כמה בכירים בשורות המיליציות השיעיות בעיראק בטענה שהם מעורבים בשחיתות ובהפרות זכויות אדם.

המיליציות השיעיות הוקמו לאחר מסע הכיבושים של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בקיץ 2014, אחרי קריסת כוחות הביטחון. חלקן בעלות קשר קרוב לאיראן השכנה, שהגבירה את השפעתה על עיראק אחרי נפילת משטרו של סדאם חוסיין הסוני, שהיה אויב מושבע שלה. על אף הניצחון הצבאי על דאעש, המיליציות ממשיכות לפעול במקביל לצבא ולכוחות הביטחון, ושומרות על מידה רבה של עצמאות. למרות התבוסה, פעילי דאעש עדיין פועלים בסמיכות לבסיס שהותקף הלילה ובאזורים מבודדים אחרים בצפון עיראק.

(עדכון ראשון 14:45)

עוד בוואלה!

משמרות המהפכה: נפרסם תיעוד שמוכיח כי ארה"ב לא הפילה מל"ט שלנו

לכתבה המלאה
כוחות מיליציות שיעיות צועדות בבגדאד, עיראק, 31 במאי 2019. AP
מיליציה שיעית צועדת בבגדאד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully