וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: השמדנו מל"ט איראני שהתקרב לספינת קרב שלנו במפרץ

19.7.2019 / 0:22

נשיא ארה"ב חשף כי המל"ט התקרב למרחק של ק"מ מהספינה האמריקנית במצרי הורמוז. גורמים אמריקנים טענו כי המל"ט הופל על ידי מערכות הלוחמה האלקטרונית שעל הספינה. טראמפ: "הפעולה האחרונה בשורה של פעולות איראניות עוינות". זריף: "אין לנו מידע לפיו איבדנו מל"ט"

צילום: רויטרס

מתיחות במפרץ הפרסי - כל העדכונים:

  • טראמפ: השמדנו מל"ט שאיים על ספינת קרב אמריקנית במפרץ
  • גורמים אמריקנים לרשת CNN: המל"ט הופל באמצעות מערכת הלוחמה האלקטרונית שעל גבי הספינה
  • הפנטגון: הספינה הייתה במים הבינלאומיים בזמן האירוע
  • נשיא ארה"ב קרא לגנות את איראן: "הפעולה האחרונה ברצף של פעולות איראניות עוינות כלפי כלי שיט במפרץ"
  • זריף הכחיש: "אין לנו מידע לפיו איבדנו מל"ט"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי ספינה של הצי האמרקיני במפרץ הפרסי השמידה מל"ט איראני שהתקרב אליה. גורמים אמריקניים אמרו לרשת CNN כי המל"ט של משמרות המהפכה הופל על ידי המערכות ללוחמה אלקטרונית של ספינת הקרב האמריקנית, USS BOXER, סמוך למצרי הורמוז.

טראמפ חשף את המקרה באירוע משותף עם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה בבית הלבן. הוא ציין כי המל"ט התקרב עד למרחק של קילומטר מהספינה לפני שהותקף. נשיא ארצות הברית אף קרא למדינות נוספות לגנות את איראן ולהגן על ספינותיהן השוהות במפרץ.

עם זאת, שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הכחיש את הדברים. לדבריו, "אין לנו מידע לפיו איבדנו מל"ט היום".

USS BOXER - ספינת הצי האמריקני. רויטרס, מערכת וואלה!
הספינה USS BOXER שהפילה את המל"ט האיראני/מערכת וואלה!, רויטרס

על פי הפנטגון, הספינה הייתה במים הבינלאומיים וביצעה מעבר מתוכנן לעבר מצרי הורמוז, שעה שהתקרית התרחשה. "זו האחרונה מבין שלל פעולות עוינות ומתגרות מצד איראן נגד כלי שיט במים הבינלאומיים", אמר טראמפ. "ארצות הברית שומרת לעצמה את הזכות להגן על מתקניה ועל אנשיה".

לפני כחודש הכריזה איראן כי יירטה מל"ט אמריקני שחדר לשטחה האווירי במחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה, זאת על רקע המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי בין איראן לארצות הברית. היום הזהיר מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סלאמי הזהיר כי האסטרטגיה ההגנתית של ארצו יכולה להשתנות להתקפה, אם אחת מאויבותיה "תעשה טעות".

מפה של המפרץ הפרסי והאזור. אתר רשמי
מפה של המפרץ הפרסי והאזור/אתר רשמי

סלאמי אמר את הדברים בביקור בבסיס משמרות המהפכה באחד האיים שבשליטת איראן במפרץ הפרסי, לאחר ההודעה כי הכוחות השתלטו ביום ראשון על מכלית נפט זרה במפרץ. על המכלית, שנתפסה מדרום לאי לארק, היו דלק ו-12 אנשי צוות. איראן אישרה כי מדובר באותה המכלית שעל היעלמותה דווח מוקדם יותר השבוע, אך סתרה בכך את דבריה מאתמול, כשטענה שהגישה עזרה לכלי שיט זר.

טראמפ בבית הלבן, 18 ביולי 2019. רויטרס, אתר רשמי
"שורה של פעולות עוינות". טראמפ, היום/אתר רשמי, רויטרס

בתוך כך, ארצות הברית הטילה הערב סנקציות על חמישה אנשים ורשת של חברות שהיו מעורבים בהעברת חומרים שעשויים לסייע בתוכנית הגרעין של איראן. מדובר בצעד ראשון של וושינגטון נגד איראן לאחר שזו הודיע בתחילת החודש על האצת העשרת האורניום לרמה שעשויה לסייע בייצור נשק גרעיני.

מלבד זאת, על פי שני גורמים רשמיים בצבא ארצות הברית, וושינגטון מתכננת לשלוח מאות חיילים לערב הסעודית על פי הדיווח ב-CNN, לפחות 500 חיילים צפויים להגיע צפויים להגיע לבסיס האווירי שליד הבירה ריאד. קבוצה קטנה יותר של חיילים הגיעה לערב הסעודית לצורך תיאום ההכנות לקליטת החיילים.

USS BOXER - ספינת הצי האמריקני. רויטרס, מערכת וואלה!
ספינת USS BOXER/מערכת וואלה!, רויטרס

מפקד פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקנזי, אמר מוקדם יותר כי הוא יצר קשר עם מדינות נוספות לגבי הבטחת חופש השיט במפרץ ואמר כי יפעל "באגרסיביות" כדי למצוא פתרון שיאפשר מעבר חופשי. "אנחנו כרגע מדברים עם הקהילה הבינלאומית על הזכות לחירות השיט במזרח התיכון, שתכלול מעבר אל מיצרי הורמוז ובאב אל-מנדב", אמר מקנזי במסיבת עיתונאים משותפת שקיים בריאד יחד עם הנסיך פהד בין טורקי, מפקד הקואליציה הנלחמת במורדים החות'ים בתימן.

(עדכון ראשון: 18/07/19 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully