וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: 100 אזרחים נהרגו בתקיפות אוויריות בסוריה בעשרה ימים

26.7.2019 / 23:03

נציבת זכויות האדם של האו"ם הודיעה כי משטר אסד הפציץ בימים האחרונים בתי ספר, בתי חולים ושווקים, וגרם בין היתר למותם של 26 ילדים. היא טענה שבהתחשב בדפוס העקבי של התקיפות, "לא סביר שהאתרים האזרחיים האלה נפגעו בטעות"

עריכה: ליר שפיגלר

103 אזרחים נהרגו בתקיפות האוויריות בסוריה בעשרת הימים האחרונים, בהם 26 ילדים - כך מסרה היום (שישי) נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט. ההפצצות, שבוצעו על ידי משטרו של הנשיא בשאר אסד ובעלות בריתו, כוונו בין היתר נגד בתי ספר, בתי חולים, שווקים ומאפיות.

"אלה אתרים אזרחיים, ונראה מאוד לא סביר, בהתחשב בדפוס העקבי של התקיפות האלה, שהם נפגעו בטעות", הוסיפה בצ'לט. לדבריה, העלייה במניין ההרוגים במדינה נתקלה ב"אדישות בינלאומית גלויה".

נציבת זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט במסיבת עיתונאים במקסיקו סיטי ב-9 באפריל 2019. AP
"אדישות בינלאומית גוברת". בצ'לט/AP

משטר אסד החל בחודש אפריל השנה במבצע נגד מובלעות המורדים בצפון-מערב סוריה, האזור האחרון שבו נותרה התנגדות פעילה לנשיא, בטענה שהוא מגיב להפרת הסכמי הפסקת אש. מחוז אידליב וסביבתו כללו אזורי "אי-הסלמה" שסוכמו בין סוריה, רוסיה, טורקיה וכמה ארגוני מורדים, על מנת להפחית את הלחימה המתמשכת בין הצדדים.

בשלושת החודשים האחרונים של המבצע, מאות אלפי בני אדם נעקרו מבתיהם כדי לחפש מקלט בסמוך לגבול עם טורקיה ומאות נוספים נהרגו. ממשלת סוריה ובעלת בריתה רוסיה, שתמיכתה הייתה קריטית למאמץ הצבאי של דמשק בשנים האחרונים, מכחישות שהתקיפות מכוונות כלפי אזרחים או תשתיות אזרחיות.

פעוטה תלויה מההריסות במחוז אידליב, סוריה, 24 ביולי 2019. SY 24, אתר רשמי
מראות שהדהדו ברשת. הפעוטה התלויה מההריסות באדיליב/אתר רשמי, SY 24

אחת מהנפגעים בימים האחרונים בהפצצות על אידליב הייתה פעוטה שנפצעה באורח אנוש ותמונתה הדהדה ברחבי הרשתות החברתיות. היא צולמה כשהיא תלויה בין שמיים וארץ באמצעות פיסת חולצתה, כשאביה מסתכל בבעתה לעברה ולעבר שתי אחיות נוספות שהיו קבורות תחת ההריסות. לאורך המלחמה ההרסנית, שפרצה ב-2011, תועדו כמה תמונות מטלטלות של ילדים פצועים או הרוגים שתפסו לזמן קצר כותרות ברחבי העולם, אולם לא הצליחו להביא למעשים של ממש לעצירת הטבח האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully