וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת טביעת הלוחם בנחל חילזון: 5 קצינים זומנו לשימוע

25.7.2019 / 18:57

מפקד הגדוד בדרגת סא"ל, מפקד המגמה, המ"פ וסגנו, ומפקד הצוות נחקרו בחשד לגרימת מותו של אביתר יוספי ברשלנות לפני כחצי שנה, התרשלות ואי קיום הוראות המחייבות בצבא. הפרקליט הצבאי הראשי נפגש עם הוריו של יוספי ועדכן אותם בהחלטה

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

בעקבות ממצאי חקירת מצ"ח לבירור נסיבות מותו של סמל אביתר יוספי במהלך אימון ניווט בנחל חילזון לפני כחצי שנה, החליט הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, לזמן לשימוע חמישה קצינים. הפצ"ר נפגש היום עם הוריו של יוספי ועדכן אותם בדבר ההחלטה לזמן את הקצינים לשימוע.

יוספי, בן 20 מגבעת שמואל ששירת בגדס"ר צנחנים, נסחף וטבע למוות בנחל בינואר האחרון, בזמן ניווט במסגרת בוחן מסכם הכשרה שהתקיים במזג אוויר סוער. בתום החיפושים אחריו הוא אותר בתוך הנחל ללא רוח חיים. לאחר מכן רופא של יחידת 669 קבע את מותו. במהלך החיפושים שלושה חיילים סבלו ממכות קור ופונו לקבלת טיפול רפואי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חמישה קצינים זומנו לשימוע. יוספי/מערכת וואלה, צילום מסך

הקצינים, מפקד הגדוד בדרגת סגן-אלוף, מפקד המגמה בדרגת רב-סרן, מפקד הפלוגה וסגנו ומפקד הצוות נחקרו במצ"ח בחשד לעבירות של גרימת מוות ברשלנות, התרשלות ואי קיום הוראות המחייבות בצבא. חקירתם העלתה כי תכנון הניווט וההיערכות אליו נעשו תוך חריגה לכאורה מהוראות הבטיחות המחייבות, ולא ניתן משקל מספק למזג האוויר הצפוי בזמן הניווט ולהשלכותיו האפשריות על בטיחות החיילים.

ערוכים סריקות לאיתור החייל שנסחף ונעדר בנחל חילזון. דוברות המשטרה, אתר רשמי
החיפושים אחר יוספי, ינואר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עוד עלה מהחקירה כי במהלך הניווט היו תמרורי אזהרה, שהיו צריכים להוביל להערכת מצב מחודשת ומתן הנחיות שישמרו על בטיחות החיילים. בצה"ל ציינו כי האירוע במישור הפיקודי, והופקו לקחים שכבר הוטמעו בכלל צה"ל. בהודעת דובר צה"ל בנושא נטען כי בהתאם לקביעת הרמטכ"ל, ננקטו צעדים פיקודיים משמעותיים ביחס לשישה קצינים - חמש הקצינים שזומנו ומפקד החטיבה. "צעדים אלו יילקחו בחשבון במסגרת כלל השיקולים, בעת קבלת החלטות לאחר השימוע".

בהודעת דובר צה"ל צוין כי לאחר עריכת השימועים, תתקבל החלטה אם להגיש כתבי אישום בעניינם של הקצינים, ואם כן - באילו עבירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully