וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה על החיים שהעניק לנו": איבריו של הקצין שנהרג בתאונה הושתלו

22.7.2019 / 10:49

ריאותיו וכליותיו של רודריגו רוסטסקי, שנהרג יחד עם אשתו ובנו בתאונה הקטלנית שאירעה סמוך לגדרה לפני כשבועיים, הונצלו והושתלו באישור משפחתו בשלושה גברים בבית החולים בילינסון. אתמול ספד לו אחיו: "נתת חיים לאנשים, אולי לאיזה אבא שיוכל לחזור לילדים הביתה"

עריכה: עמית שמחה

איבריו של רודריגו רוסטסקי, קצין חיל האוויר שנהרגו בתאונת דרכים בה נהרגו גם אשתו ובנו הקטן, הונצלו והושתלו בשלושה חולים בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה: שתי ריאותיו הושתלו בגבר בן 63, כליה אחת הושתלה בגבר בן 51 וכליה נוספת הושתלה בגבר בן 32. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי מושתלי הכליות, שהיו חתומים על כרטיס אדי, קודמו בתור להשתלה.

המושתלים מתאוששים כעת בבית החולים, ומצבם מוגדר יציב. עוד אמרו במרכז להשתלות כי מעל אלף איש ממתינים כיום להשתלות במדינת ישראל. "אנו רואים עליה מתמדת בחותמים על כרטיס אדי ובהסכמה של משפחות לתרום איברים ולהציל חיים", נמסר. איבריו של רוסטסקי נתרמו באישור משפחתו.

רודריגו רוסטסקי שנהרג בתאונת דרכים בכביש 7 מימיו בשירות הצבאי. 20 ביולי 2019. באדיבות חבריו ליחידה, אתר רשמי
נטמן אתמול לצד אשתו ובנו. רוסטסקי/אתר רשמי, באדיבות חבריו ליחידה

ממיטתו בבית החולים בילינסון, התרגש מאוד שרבל פרחאת לשמוע את סיפורה של המשפחה שנפגעה בתאונה. בגופו של פרחאת, בן ה-51 ואב לשלושה ילדים מחיפה, הושתלה אמש כלייתו של רוסטסקי. "הוא לא סבל מכלום חוץ מיתר לחץ דם, רק בגלל רשלנות רפואית הכליות שלו נפגעו, בגלל תרופות רבות ושונות שקיבל מרופאים לעיתים דחופות", סיפרה רעייתו סוהא. "בעלי הגיע למצב חמור. ממש נתנו לבעלי כמה שעות לחיות. אני זוכרת את זה, אפילו שזה היה לפני 4.5 שנים".

"מהרגע הראשון דיברו איתנו על הצורך בהשתלת כלייה, במשך 4 וחצי שנים הוא היה עושה שלוש פעמים בשבוע דיאליזות, במשך חמש שעות בכל פעם. כבר חשבנו לצאת להשתלה בחו"ל בגלל התור הארוך", היא סיפרה, עדיין לא מעכלת את ההודעה שקיבלה אמש המשפחה, על כך שנמצאה כלייה עבורו. "קיבלנו מתנה משמיים, אנחנו עדיין לא מעכלים את זה, לא מאמינים שאנחנו כבר אחרי ההשתלה, חיכינו לה הרבה ובישראל יש תור ארוך להשתלות כלייה. לא מעכלים, אין לי מילים".

שרבל פרחאת, בגופו הושתלה כלייה של רודריגו רוסטסקי, שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 7 ליד גדרה עם אשתו ובנו, 22.07.2019. באדיבות המשפחה
"קיבלנו מתנה משמיים". שרבל פרחאת/באדיבות המשפחה

"אני רוצה לפגוש ולהכיר אותם, להודות להם שהצילו את את החיים של בעלי", אמרה שרבל על משפחת רוסטסקי, "כל החיים שלנו התהפכו עכשיו. משתתפת בצערם ומודה להם על החיים שנתנו לנו, איפה שיהיה להם טוב בחיים, אני מאחלת להם רק טוב". גם המושתל ביקש להוסיף ממיטתו כי הוא "משתתף בצער משפחת רוסטסקי, תודה על החיים שהעניקו לי", כפי שאמר בהתרגשות.

"חייבים לחשוב על מה שנשאר"

ד"ר אביתר נשר, ראש מחלקת ההשתלות בבית החולים בילינסון, הוסיף: "מדובר בטרגדיה נוראית אליה נחשפנו כבר לפני שבוע, אי אפשר לבטא במילים את גודל האבידה שהמשפחה הזאת עברה. מהטרגדיה הקשה הזאת ניצלו מספר חולים, עשינו שתי השתלות כליה, לחולים ששנים ארוכות קיבלו טיפולי דיאליזה. זה סבל יומיומי שהם עברו, מדובר בתחליף לא טוב לכלייה. סך הכל הם עברו את ההשתלה בצורה טובה מאוד, שני המושתלים כבר במחלקה, הכליות שתיהן מתפקדות ועונות על הציפיות מעל ומעבר".

הוא הוסיף: "ישנה חשיבות רבה בתרומת איברים, עם כל הקושי והכאב שחוות המשפחות שעברו טרגדיות, חייבים לחשוב על מה שנשאר, ועל המורשת שתישמר אחר-כך. תרומת איברים זה הדבר הכי נפלא שהם יכולים להשאיר אחריהם, המשפחות הכואבות, במותם יקיריהם מצילים חיים של אחרים".

סופי ורודריגו רוסטסקי שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 7 עם בתם. פייסבוק, אתר רשמי
משפחת רוסטסקי/אתר רשמי, פייסבוק

מותו של רוסטסקי, בן 34, נקבע ביום שבת בבית החולים בילינסון, לאחר שנפגע באורח אנוש בתאונה הקטלנית שאירעה בכביש 7 סמוך לגדרה. רוסטסקי נהג ברכבו כשמשאית התנגשה בו, וגרמה למותם של אשתו סופי בת ה-28 ובנם איתי בן החודשיים. בתו בת השלוש שנפצעה קל בתאונה שוחררה מבית החולים לבית סבה וסבתה.

מאות בני אדם הגיעו היום אתמול לבית העלמין במודיעין להלווייתו של רוסטסקי. בין הנוכחים בהלוויה היו בתו היחידה ששרדה בתאונה, משפחתה של אשתו ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. טקס ההלוויה נערך בסגנון נוצרי-משיחי וצבאי בהתאם לבקשת המשפחה ונפתח באמירת קדיש על ידי אביו של רודריגו רוסטסקי. מרקו, אחיו הקטן של רודריגו, אמר בהלוויה על תרומת האיברים כי "אתמול נתת חיים לארבעה אנשים. אולי לאיזה אבא שיוכל לחזור לילדים הביתה".

בתוך כך, שוטרי תחנת לכיש ממשיכים בחקירת התאונה הקטלנית ועל פי תוצאת בדיקת מעבדה ראשונית שנערכה בדמו של נהג המשאית, תושב אשקלון בן 39, החשוד בגרימת התאונה הקטלנית ביום חמישי בשבוע שעבר, לא אותרו ממצאים לפיהם היה תחת השפעת סמים. המשטרה בודקת בנוסף כיוונים אחרים שעשויים לשפוך אור על סיבת התאונה הקשה. כך למשל, נבדק חשד שהתאונה נגרמה בעת שהנהג החשוד התכופף להרים סיגריה, והתנגש בכלי הרכב. עם זאת, הוא טוען שלא זוכר מה קרה לאחר מכן. בנוסף, המשטרה ממתינה לתוצאות בדיקת הטלפון הנייד של הנהג החשוד כדי לבדוק אם שוחח במכשיר בטרם התאונה, או אם תקלה ברכב גרמה לתאונה.

חלקת קברם של קצין חיל האוייר, רודריגו רוסטסקי רעייתו ובתו ההרוגים בתאונה ליד גדרה, בית העלמין, מודיעין 21 ביוני 2019. אור רביד
חלקת הקבר של שלושת ההרוגים בתאונה, אתמול/אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully