וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היית המאושר באדם": ההרוג מהתאונה בכביש 7 נטמן לצד אשתו ובנו

21.7.2019 / 19:17

כשבוע לאחר התנגשות המשאית ברכבו, קצין חיל האוויר רודריגו רוסטסקי הובא למנוחות בבית העלמין במודיעין. חבריו לטייסת סיפרו על מסירותו לתפקיד ולמשפחתו והבטיחו לשמור על בתו בת השלוש, שנפצעה באורח קל. "לא יכולת להמשיך בלי סופי שלך, אבל השארת לנו מתנה מדהימה"

עריכה: עמית שמחה

מאות בני אדם בהם בני משפחה וחברים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין במודיעין להלווייתו של רודריגו רוסטסקי, שנפגע באורח אנוש בתאונת הדרכים בכביש 7 סמוך לגדרה ומת אתמול מפצעיו. רוסטסקי, בן 34 במותו, איבד בתאונה שאירעה לפני עשרה ימים את בנו איתי בן החודשיים ואשתו סופי בת ה-28. הוא שירת כקצין בחיל האוויר והותיר אחריו את רותי, בתו בת השלוש שנפצעה קל בתאונה ושוחררה מבית החולים.

לאחר שנקבע מותו, איבריו נתרמו באישור משפחתו. בין הנוכחים בהלוויה היו בתו היחידה ששרדה בתאונה, משפחתה של אשתו ומפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. טקס ההלוויה נערך בסגנון נוצרי משיחי וצבאי בהתאם לבקשת המשפחה ונפתח באמירת קדיש על ידי אביו של רודריגו רוסטסקי.

"מהיום כל מטוס שיטוס בשמיים יזכיר לי אותך איגי", אמרה בדמעות אחותו של רוסטסקי, מיכל. "לא היו לך פוסטרים של זמרים, אלא של מטוסים ורמטכ"לים. בטח היית גאה איזה כבוד נתנו לסופי ואיתי והיום נותנים לך. אי אפשר שלא להתאהב בך, איזה אדם טוב היית. היום אנחנו עומדים כאן גאים כמו שאתה היית, לא כועסים עליך שבחרת להיות עם סופי אהובתך. תודה שנתת לנו את רותי".

אביו של רוסטסקי, מריו, פרץ בבכי בעת שהספיד את בנו. "לפני ארבע שנים נפטר אבי. אחרי ההלוויה קיבלתי חיבוק מכרמן ואמרנו שאנחנו הבאים בתור, אבל הנה טעינו. איזו מכה קיבלנו, אלוהים לקח לנו את סופי, איתי ורודריגו". על ההחלטה לתרום את איבריו, אמר כי "לקחנו החלטה שגם שהוא לא פה, הוא חי מהכבד והריאות שלו. אנחנו יודעים שרודריגו חי בגוף של אדם אחר".

רודריגו רוסטסקי שנהרג בתאונת דרכים בכביש 7 מימיו בשירות הצבאי. 20 ביולי 2019. באדיבות חבריו ליחידה, אתר רשמי
מת מפצעיו כעבור שבוע. רוסטסקי במהלך שירותו הצבאי/אתר רשמי, באדיבות חבריו ליחידה

האב הוסיף כי "רודריגו היה הבן המיוחד שלנו, כנראה שהם היום כל כך טובים ומיוחדים ואלוהים לקח איתו 3 מלאכים, רודריגו אנחנו נשמור על רותי, התינוקת שלך, אין חי ספק שאתם משחקים עם איתי הקטן בגן עדן". הוא פנה למשפחתה של סופי רעיית בנו ואמר: בשישי האחרון הלב שלנו היה כאן איתכם, היום אתם איתנו כאן, מודה לכם שאתם איתנו ברגע כל כך קשה".

מרקו, אחיו הקטן של רודריגו ספד לו: "אחי הגדל, אני מרגיש שי לי כל כך הרבה להגיד לך. תמיד שואל איך עבר השבוע. איך תמיד היית מתלהב מהעובדה שאתה לא יודע מה אני עושה בצבא. תמיד דאגתי להגיד שאני אח של רודריגו".

על כך שאיבריו של אחיו נתרמו אמר כי "אתמול נתת חיים לארבעה אנשים. אולי לאיזה אבא שיוכל לחזור לילדים הביתה. אני לוקח ממך את הכומתה ומתכוון לשאת אותה על כתפיי כדי שהיא תזכיר לי אותך, אוהב אותך אח יקר שלי".

חלקת קברם של קצין חיל האוייר, רודריגו רוסטסקי רעייתו ובתו ההרוגים בתאונה ליד גדרה, בית העלמין, מודיעין 21 ביוני 2019. אור רביד
חלקות הקבר בבית העלמין, היום/אור רביד

מפקד טייסת תחזוקה בבסיס חצור, סגן-אלוף אמיר שלום, ספד לחברו. "רודריגו, פקוד, חבר, אח, עשר שנים אנו צועדים יחדיו. הבנו אחד את השני גם מבלי להוציא ציוץ. ראיתי איך התאהבתי בסופי, הולדתם את רותי ואיתי וראיתי את סיום התארים בהצטיינות. בחודשים האחרונים עם תפקיד הקצונה ובניית המשפחה היית המאושר באדם".

"היית משענת איתנה למשפחה, דאגת לרבים לפני שדאגת לעצמך", הוסיף שלום. ידעתי שלאחר התאונה תילחם ותיתן את כל כולך. עשית את המרב, אהוביך בחרו להמשך את הנתינה ולהציל חיים של אחרים". בסיום דבריו פנה לבתו בת השלוש של רוסטסקי: "רותי הקטנה, משפחת חיל האוויר מרכינה ראש. נדאג לך תמיד".

חברו, מיכאל בר דוד, נפרד מרוסטסקי מעל חלקת הקבר. "היית אח למופת, דואג למשפחה, קצין וג'נטלמן, יש רוכן שלא מפחד לומר את האמת", סיפר. "בת יפה ובן מקסים נולדו לך ואתה ממשיך להתקדם ופתאום תאונה. לא יכולת להמשיך לחיות בלי סופי שלך, הלכת עם אשתך ובנך, אבל השארת לנו מתנה מדהימה בדמותה של רותי הקטנה. היא תישמע מאיתנו אודותיך".

חבר נוסף לשירות הצבאי, סאני מזוז, תיאר את רוסטסקי כ"אדם שיוצר את המציאות שלו בעצמו". לדבריו, "היה לך ברור שלמרות הקשיים תקימו בית מעורר השארה, בו המשפחה וגידול הילדים הם ערך עליון, בית שנגדע באופן טראגי. מדהים לראות בכמה אנשים נגעת בחייך הקצרים. היית ותישאר עבורנו מודל לחיקוי".

סופי ורודריגו רוסטסקי שנהרגו בתאונת הדרכים בכביש 7 עם בתם. פייסבוק, אתר רשמי
סופי ורודריגו רוסטסקי עם בתם/אתר רשמי, פייסבוק

ביום שישי האחרון הובאו למנוחות אשתו ובנו. ההלוויה נפתחה בדברי הספד דתיים שנשא ראש הקהילה המשיחית שאליה השתייכה המשפחה ואחיו של האב אמרו במקומו קדיש. אמה של סופי ספדה לה: "היה לכם את הפינה הכי מדהימה, הייתי החברה הכי טובה שלי, סופי התינוקת שלי, למדתי אותך בבית שלנו לקרוא, למדתי אותה מדע, היא אהבה מאוד לקרוא ספרים ולא רצתה ללכת לישון בגלל האהבה לקריאה, היו לה חיים טובים עד שפגשה את ישו".

מנהלת בית החולים, ד"ר אפרת הרלב-ברון, סיפרה כי "לפני כשבוע פונה הפצוע מבית החולים קפלן לבילינסון עם פציעת ראש אנושה. במהלך השבוע הוא עבר מספר ניתוחים. בימים האחרונים חלה הדרדרות משמעותית במצבו ולצערנו למרות מאמצי הצוות הרפואי של המחלקה הנוירוכירורגית בבילינסון הוא הלך לעולמו הבוקר".

זירת תאונת הדרכים בכיש 7 11 ביוני 2019. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
זירת התאונה בכביש 7/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

בתוך כך, שוטרי תחנת לכיש ממשיכים בחקירת התאונה הקטלנית. על פי תוצאת בדיקת מעבדה ראשונית שנערכה בדמו של נהג המשאית, תושב אשקלון בן 39, החשוד בגרימת התאונה ביום חמישי בשבוע שעבר, לא אותרו ממצאים לפיהם היה תחת השפעת סמים.

בנוסף לכך, המשטרה בודקת כיוונים אחרים שעשויים לשפוך אור על סיבת התאונה הקשה. כך למשל, נבדק חשד שהתאונה נגרמה בעת שהנהג החשוד התכופף להרים סיגריה, והתנגש בכלי הרכב. עם זאת, הוא טוען שלא זוכר מה קרה לאחר מכן.

(עדכון ראשון: 17:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully