וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר זיהוי ותשאול של 35 איש: חקירת פרשת האונס בקפריסין נמשכת

המשטרה ממשיכה לחקור את הפרשה שבה חשודים 12 נערים ישראלים באונס התיירת הבריטית. לשם השלמתה יתייצבו הנערים למסדר זיהוי. בנוסף לכך, יתושאלו חבריהם של החשודים ואנשי צוות של המלון שבו על פי החשד בוצעו המעשים. אמו של אחד החשודים: "הוא לא ביצע את המעשים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חקירת החשד לאונס קבוצתי בקפריסין - כל הפרטים:

  • 12 הנערים הישראלים יתייצבו למסדר זיהוי
  • המשטרה תתשאל 35 איש, בהם חבריהם ועובדי המקום
  • המשטרה האריכה את מעצר החשודים, שרובם מכחישים את המעשה
  • אמו של אחד החשודים: "הוא לא קשור למעשים, צריך למצות את הדין"

משטרת קפריסין ממשיכה בחקירת פרשת האונס הקבוצתי של תיירת בריטית בת 19 באיה נאפה, שעל פי החשד בוצע על ידי קבוצת נערים ישראלים בני 16-17. לשם השלמת החקירה יתייצבו 12 הנערים, תושבי הקריות, עפולה וירושלים, למסדר זיהוי במשטרה מול המתלוננת. בנוסף לכך, המשטרה מתכוונת לתשאל 35 איש כדי לגבות עדויות, בהם חבריהם של החשודים, חבריה של התיירת ועובדי המלון.

"אין לנו קשר לדבר הזה", אמרה היום אמו של אחד הנערים החשודים. היא סיפרה שאתמול בנה החשוד היה אמור לחזור ארצה, אולם אז הגיע הטלפון, "אימא, העירו אותי והוציאו אותי מהמיטה בחמש בבוקר ועצרו אותי. לא היה לי מושג על מה מדובר. אמא, אין לי קשר לדבר הזה. אני לא מכיר את האנשים, ולא את הבחורה ולא את הבחור".

האם סיפרה כי לאורך השיחה, בנה בכה בטלפון. "הבן שלי לא יעשה דבר כזה. הוא לא מסוגל לפגוע באף אחד. הוא תלמיד מצטיין. אני מגנה בכל תוקף כזו התנהגות וצריך למצות את הדין עם האחראים למעשה אך מבקשת בכל לשון של בקשה תמתינו בסבלנות עד סיום החקירה".

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. AP
החשודים מובאים להארכת מעצר, היום/AP

במהלך החקירה הגיעו השוטרים אל חדר מספר 723 במלון שבו על פי החשד בוצע אונס בת ה-19 ומצאו קונדומים משומשים וחבילות נוספות זרוקות בחדר. במהלך הדיון הודתה התיירת כי הכירה את אחד החשודים לפני כמה ימים והשניים אף קיימו יחסי מין.

מבדיקות רפואיות עלה כי התיירת נחבלה בפלג גופה התחתון. עוד עולה כי הטלפונים הניידים ופריטי הלבוש של החשודים הוחרמו כראיות והם יועברו לבדיקה מדעית. בכתב המעצר של המשטרה הקפריסאית צוין כי על גופם של שניים מהנערים החשודים נמצאו שריטות וחבלות. זאת לטענתם, כתוצאה מתגרה בינם לבין תיירים אחרים.

בהחלטת בית המשפט נכתב כי אחד מהנערים שאותו הכירה אנס אותה באלימות. הוא קרא לשאר 11 חבריו שנכנסו לחדר ונעמדו מסביב למיטה ואנסו אותה. רק חלק מהם השתמשו באמצעי מניעה.

אימו של אחד העצורים בפרשת האונס בקפריסין. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"העירו אותו באמצע הלילה ועצרו". אמו של אחד החשודים/שלומי גבאי, שלומי גבאי

בסופו של דבר הצליחה המתלוננת להימלט מהחדר כשהיא עירומה ושאר החשודים דולקים אחריה. עם זאת, אחרי שהגיעו לחדר המלון, הוא החל להיות אלים כלפיה, כפה עליה את רצונו, והיא בתגובה ביקשה ממנו להפסיק ופרצה בבכי.

היא הספיקה לספר לחבריה מה קרה לה ואלה הלכו איתה למרפאה פרטית והזמינו משטרה. חלק מהחשודים הכחישו את המיוחס להם, וחלקם טענו כי יחסי המין נעשו בהסכמה. בנוסף לכך, עוד עולה כי חלקם צילמו את מעשה האונס בטלפונים הניידים שלהם.

מפה - קפריסין. אתר רשמי
מפה - קפריסין/אתר רשמי

תחילה, החשוד המרכזי הכחיש כי קיים כל מגע מיני עם התיירת, אולם לאחר מכן שינה את גרסתו. בשלב ראשון אמר כי רק חבר אחד נכח באירוע, ולאחר מכן טען שעוד כמה צפו בנעשה. כמה חשודים נוספים התנערו אף הם מהחשדות שיוחסו להם.

בית המשפט בקפריסין נעתר מוקדם יותר לבקשת המשטרה המקומית והאריך בשמונה ימים את מעצרם של 12 הישראלים. בשל היותם קטינים הדיון התנהל בדלתיים סגורות. קרובי משפחתם של החשודים, שהגיעו לבית המשפט, הגיבו בזעם להחלטה להאריך את מעצרם. עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג את הנערים, אמר על מצב רוחם כי "הם על הפנים", ואמר כי "חלקם חבולים ממכות שקיבלו מבריטים שמה שנקרא גמלו להם אחרי שהנערה סיפרה מה שסיפרה".

הבוקר לפני הדיון הם נפגשו בני משפחתם, שחיבקו אותם ואף הביאו להם אוכל ושתייה, וטענו בפניהם: "לא עשינו כלום". אחותו של אחד מהם אמרה בשיחה עם כתבים כי אחיה במצב רע ו"בוכה ללא הרף". בנוסף לטלפונים הניידים ולפריטי הלבוש שלהם, המשטרה המקומית לקחה מהחשודים גם דגימות DNA.

סייע בתרגום מיוונית: יורגוס טלקיס


(עדכון ראשון: 15:00)

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. אתר רשמי
החשודים מובאים לבית המשפט, היום/אתר רשמי
בית המשפט בו ייערך לחושדים באונס הנערים  לכאורה של התיירת על- ידי קבוצת ישראלים בקפריסין. אתר רשמי
בית המשפט בקפריסין, היום/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully