וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הפרקליטים לבי"ד: "הפשר" את המכרז שהתמודדה התובעת בתיקי רה"מ

17.7.2019 / 21:50

הארגון פנה לבית הדין לעבודה כדי שיורה לחדש את המכרז בו התמודדה ליאת בן ארי. לטענתם, מהתנהלות נציב שירות המדינה "נודף ריח של התערבות משיקולים לא עניינים". מנכ"לית משרד המשפטים: הטענה כי המינוי "נתפר" - נעדרת יסוד

עריכה: שניר דבוש

ארגון פרקליטי המדינה פנה היום (רביעי) לבית הדין לעבודה בירושלים נגד הקפאת המכרז בו התמודדה התובעת בתיקי נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי. הפרקליטים מבקשים מבית הדין להורות לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, להמשיך בהליכי המכרז כסדרם.

לפני כחודש הודיעה נציבות שירות המדינה על הקפאת המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית. למכרז היו שישה מתמודדים, אך מי שנחשבה למועמדת המובילה היא בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה שמלווה את החקירות בשלושת תיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הקפאת המכרז נעשתה בעקבות תלונה אנונימית שהגיעה לנציבות, כביכול בשם "פרקליטים מודאגים". בתלונה נכתב כי התפקיד לא מאויש זה כשנה, ולכן יש לבדוק מדוע פורסם מכרז לתפקיד דווקא לאחר פיטוריה של שרת המשפטים הקודמת איילת שקד, וטרם כניסתו לתפקיד השר הנוכחי, אמיר אוחנה. עוד נטען כי לא תקין שפרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו בעוד כחצי שנה, ישפיע על מינוי המשנה - שממונה לכהונה של שמונה שנים.

עו"ד ליאת בן ארי. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מבקשים להמשיך בהליכי המכרז כסדרם. בן ארי/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

בבקשה שהגישו הפרקליטים נכתב כי "עניינו של הליך זה הוא בהתנהלות פגומה, בלשון המעטה, של נציב שירות המדינה, שהחליט להקפיא את הליכי המכרז. להחלטת הקפאה זו נלוו פרסומים מגמתיים צורמים מאוד בתקשורת, המדברים בעד עצמם ושיש בהם אלמנטים פוליטיים ונקמניים עם קשר, בין היתר, לחקירות ראש הממשלה. מהפרסומים המגמתיים ומהתנהלות נציב שירות המדינה נודף ריח של התערבות משיקולים לא ענייניים, באיושה של המשרה הבכירה והרגישה, על מנת לסכל את הליכי איושה".

יו"ר ארגון הפרקליטים, עו"ד אורית קורין, ציינה כי "ההחלטה להקפיא את הליכי המכרז על ידי נציב שירות המדינה נעשתה בניגוד לכללי המינהל התקין, והתחושה הינה כי הוא פעל בחוסר סמכות ומשיקולים זרים. כארגון היציג של הפרקליטים בשירות המדינה נעשה כל שניתן על מנת להוציא לפועל מכרזים למינויים בכירים במשרד המשפטים, ונילחם נגד הפגיעה בקידום הפרקליטים, בשכרם, ובתנאי העסקתם בכל הדרגים והמשרות בדירוג הפרקליטים".

דניאל הרשקוביץ,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"התנהלות פגומה, בלשון המעשה". הרשקוביץ/נמרוד סונדרס

לאחר הקפאת המכרז פנה הנציב הרשקוביץ למנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, וביקש ממנה הבהרות לגבי הטענות שעלו במכתב. חלופת המכתבים בין השניים מצורפת, לפחות בחלקה, לבקשה שהוגשה היום.

פלמור השיבה להרשקוביץ כי איוש התפקיד התעכב בעקבות חשיבה שביצע פרקליט המדינה על היקף סמכויותיו של המשנה לאכיפה כלכלית. עם זאת, היא כתבה כי ההחלטה לפרסם את המכרז נפלה שבועות לפני שקד סיימה את תפקידה, בעוד פרסומו בפועל התעכב בשל דיונים שונים מול הממונה על השכר. פלמור הדגישה כי ממילא לשר אין כל נגיעה בפרסום או באישור מכרזים למשרות כאלה.

"טענה נעדרת יסוד"

המנכ"לית השיבה במכתבה, שצורף לעתירת הפרקליטים, גם לטענה כי פרקליט המדינה צפוי לסיים את תפקידו בעוד כשישה חודשים: "לא מוכרת לנו הוראה של נציבות שירות המדינה בדבר עצירת מכרזים בכירים בתקופה של כחצי שנה לפני שראש מערכת מקצועית בשירות המדינה מסיים את תפקידו".

היא הוסיפה כי לעניין זה, אין הבדל מהותי בין המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, לבין המכרז לתפקיד מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות - שאמור היה להתקיים באותו היום, ואכן נערך ללא הפרעה ולא הוקפא.

באשר לטענה כי המינוי "נתפר " עבור בן ארי, השיבה פלמור כי "טענה זו נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם... בהיעדר נימוק ענייני לפניה האנונימית, נראה כי היא נועדה לייצר אפקט הפוך - ולנסות למנוע את אפשרות בחירתה של גב' ליאת בן ארי, על ידי הרתעת ועדת הבוחנים מבחירה בה, גם אם תימצא המתאימה ביותר לתפקיד". עוד נכתב כי לו פרקליט המדינה היה חפץ בכך, תקנון שירות המדינה מאפשר לו להעביר את בן ארי לתפקיד זה ללא מכרז כלל, שכן מדובר בתפקיד המקביל לזה שהיא ממלאת כיום.

מהנציבות נמסר בתגובה כ י"נושא הקפאת משרת המשנה לפרקליט המדינה נמצא בבדיקת צוות מקצועי שמונה על ידי הנציב אשר יגיש את המלצותיו בימים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully