וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: הייתי באי של ג'פרי אפשטיין - אך לא בשום מסיבה

יו"ר ישראל דמוקרטית ורה"מ לשעבר הודה בראיון לדיילי ביסט כי פגש את המיליארדר היהודי שהואשם בסרסור קטינות "יותר מעשר פעמים" מאז הכירו לפני כ-17 שנה - אך הדגיש כי מעולם לא היה זה בנוכחות של נערות צעירות. "מנגד, בביתו פגשתי מדענים וזוכי פרס נובל", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר בראיון לאתר הדיילי ביסט, שהתפרסם הלילה (שני), כי מעולם לא פגש את המיליארדר היהודי ג'פרי אפשטיין בנוכחות של נשים או נערות צעירות. זאת, לאחר שאפשטיין הואשם לאחרונה בעבירות של סחר בנשים וסרסור בקטינות. ברק הודה כי פגש מאז שהכיר את אפשטיין לפחות עשר פעמים, וכי ביקר באי הפרטי שהוא מחזיק בקריביים, "פעם אחת, למשך כמה שעות - ושנים לאחר הפרסומים על מסיבות סקס ואורגיות שם". עם זאת, הוא טען: "מעולם לא הייתי במסיבה שם". בכל האירועים הללו, הוא הדגיש באופן "חד משמעי", הוא מעולם לא נתקל בנשים או בנערות.

בראיון, העוסק כולו בקשריו עם המיליארדר היהודי שהואשם בסחר בנשים, אמר ברק כי "האיש שהכיר לי את אפשטיין לפני בערך 17 שנה היה שמעון פרס". באירוע זה אשר ברק אינו זוכר אם התקיים בניו יורק או בוושינגטון די. סי. היו לדבריו "הרבה אנשים מפורסמים וחשובים, לרבות, אם אני זוכר, גם הקלינטונים והרבה אחרים". מאז, אמר יו"ר מפלגת "ישראל דמוקרטית", הוא פגש את אפשטיין "יותר מעשר פעמים נוספות, אך משמעותית פחות ממאות פעמים, אבל איני יכול לומד כמה פעמים בדיוק".

ברק הוסיף כי הוא אמנם ביקר בשניים מנכסיו של אפשטיין במנהטן, לצד האי, כאמור. "מנגד, בביתו פגשתי אנשים מכובדים רבים, מדענים, זוכי פרס נובל, ופגשתי אותו גם בבוסטון, ב-MIT או במעבדות בהרווארד שהוא תומך בהן". בשולי הדברים, הוא הודה כי בתמונה שפורסמה בעבר בדיילי מייל עם הכיתוב "איש בלתי מזוהה עם אבטחה מחוץ לאחוזתו של אפשטיין בניו יורק" - היה מדובר בו עצמו. "זה אני בתמונה. זה היה כל כך קר שהמזרח-תיכוני הזה נאלץ לחבוש כובע. הייתי שם, עבור ארוחת צהריים או שיחה, שום דבר מעבר לכך, אז מה?", אמר ברק.

המיליארדר היהודי, ג'פרי אפשטיין, הואשם בביהמ"ש בניו יורק בעבירות
סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. רויטרס
אפשטיין בבית המשפט/רויטרס

ביחס לקרן וקסנר, אשר על פי פרסומים ברק קיבל ממנה בעבר 2.4 מיליון דולרים ואליה קשור אפשטיין, אמר ברק כי הוא אינו יודע אם המיליארדר היה קשור גם למענק שהוא עצמו קיבל. הוא סירב לומר לדיילי ביסט מה עשה למען הקרן. "עשיתי את מה שהייתי מחויב לעשות", אמר, והוסיף כי הוא מאמין שהוא אינו אמור לדון בכך. "אני עורך מחקר ומעניק ייעוץ גאופוליטי עבור גורמים רבים בעלי עניין. זה תלוי בהם אם הם רוצים לדון בכך", הגיב.

שמם של קרן וקסנר ושל אפשטיין נכרכו במערכת הבחירות באחרונה לאחר שב"הארץ" נחשפו קשרים עסקיים של יו"ר ישראל הדמוקרטית ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם אפשטיין, גם אחרי הרשעתו, וסירובו של ברק להשיב על שאלות בנוגע לסכום של 2.3 מיליון דולר שקיבל מהקרן בעשור הקודם בעת היותו אזרח פרטי.

על פי הפרסום ב"הארץ", בשנת 2015 הקים ברק שותפות שהשקיעה בחברה שפתיחה שירות למוקדי חירום, ואפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה ובכך הפך לשותף במיזם העסקי. בריאיון ל"פגוש את העיתונות" אמר ברק כי אפשטיין "ריצה את עונשו על שידול לזנות של אישה אחת אבל אני לא רוצה לגעת בזה. לפי הנתונים עכשיו הוא עשה עבירות חמורות מאוד. אני לא קשור אליו". הוא השווה בינו לבין נתניהו ואמר כי "לא נעים שאנשים שאתה מכיר שנים מעורבים בפלילים - אבל לא אותו סוג של פלילים".

אהוד ברק, במהלך מסע"ת בה מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
סירב לומר לדיילי ביסט מה עשה למען קרן וקסנר. אהוד ברק/ראובן קסטרו

לדבריו, "עסקתי בפעילות פרטית ועסקית מול אדם שבמילייה שלו אחרי שריצה את עונשו בעבירות פחותות יותר, היו נשיאי אוניברסיטאות מובילות בארצות הברית הפילנתרופים הגדולים בעולם, חתני פרס נובל, שרים וסגני שרים בממשלי קלינטון ואובמה ואנשים מרכזיים בממשל טראמפ". ברק טען שיריביו הפוליטיים מנסים לחטט בעברו ולחשוף את קשריו העסקיים. "האנשים האלה החליטו להטיל אימה עליי - הם חקרו למי עשיתי ייעוצים, הם פנו אליי ולא רק לגבי קרן וקסנר".

אפשטיין הואשם בשבוע שעבר בבית המשפט בניו יורק בעבירות של סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. המיליארדר היהודי, שנעצר בשדה התעופה טטרבורו לאחר שנחת מצרפת במטוסו הפרטי, הודה באשמה. בכתב האישום נטען כי בין השנים 2005-2002 הוא פיתה קטינות לבקר באחוזותיו שבפלורידה ומנהטן. על פי כתב האישום, הבנות, חלקן בנות 14, קיבלו ממנו מאות דולרים עבור מעשים מיניים ו"שילם לחלק מקורבנותיו על מנת שאלו יגייסו בנות נוספות".

ביום ראשון הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ לבחון את ההתקשרויות של המדינה עם קרן וקסנר, ועם עמותות בינלאומיות נוספות שמכשירות ומממנות השתלמויות של עובדי מדינה. במהלך ישיבת הממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה העלה את הסוגיה של קשרי קרן וקסנר עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין ואמר שיש דיווחים שאפשטיין המשיך לממן את הקרן במיליוני דולרים גם לאחר הרשעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully