וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהגות שמזעזעת את המצפון": המיליארדר היהודי הואשם בסרסור בקטינות

ג'פרי אפשטיין בן ה-66 הואשם בעבירות של סחר בנשים ושידול לזנות, לאחר שנעצר עקב מחלוקת סביב הסדר טיעון אליו הגיע ב-2002 על רקע האשמות דומות. הנאשם טען מצידו כי חשב שקורבנותיו היו מעל גיל 18. "הוא בחור נהדר", אמר עליו טראמפ. התובע: "יום חשוב לקורבנות"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המיליארדר היהודי, ג'פרי אפשטיין, הואשם אתמול (שני) בבית המשפט בניו יורק בעברות של סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. הוא הופיע בבגדי כלא כחולים ולא הודה באשמה. בכתב האישום נטען כי בין השנים 2002-2005 הוא פיתה קטינים לבקר באחוזותיו שבפלורידה ומנהטן. על פי כתב האישום, הבנות, חלקן בנות 14, קיבלו ממנו מאות דולרים עבור מעשים מיניים.

אפשטיין, בן ה-66 עומד בראש קרן גידור גדולה. הוא נעצר בשבת האחרונה בשדה התעופה טטרבורו לאחר שנחת מצרפת במטוסו הפרטי. אפשטיין יישאר במעצר עד השימוע לפני שחרורו בערבות ב-11 ביולי.

לקריאה נוספת:
חיי האזרחים באיראן כבר בלתי-נסבלים, אבל הגרוע מכל עוד לפניהם
בריטניה בסחרור אחרי מברקי השגריר על טראמפ: "יהיו השלכות חמורות"
פיצוץ עז בקניון: 22 נפצעו מדליפת גז בפלורידה

המיליארדר היהודי, ג'פרי אפשטיין, הואשם בביהמ"ש בניו יורק בעבירות
סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. רויטרס
אפשטיין בבית המשפט, הלילה/רויטרס

בכתב האישום נטען כי אפשטיין ידע כי קורבנותיו היו מתחת לגיל 18. לעתים קרובות הם התבקשו לעסות אותו בעירום לפני שביצע בהם מעשים מיניים. עוד נכתב כי הנאשם "שילם לחלק מקורבנותיו על מנת שאלו יגייסו בנות נוספות". הוא עירב בכך גם את העובדים והשותפים שלו, שסייעו לו לתזמן את הפגישות הללו בביתו במנהטן ובפאלם ביצ'.

אפשטיין טען מצדו כי הוא האמין שהבנות היו מעל גיל 18, וכי הכל נעשה בהסכמה. במסיבת עיתונאים, פרקליט המחוז הדרומי של ניו יורק, ג'פרי ברמן, אמר כי בפשיטה משטרתית על רכושו של אפשטיין במנהטן אותר מה שנראה כתמונות של נערות עירומות. הוא הוסיף כי נאסר על אפשטיין לצאת מהמדינה והוא ממליץ כי הנאשם יישאר במעצר עד תחילת משפטו. בתוך כך, אמר ברמן כי מי שנפגע ממעשיו של אפשטיין או שיש לו מידע בעל ערך, שייצור קשר עם הרשויות. "ההתנהגות המובאת בכתב האישום מזעזעת את המצפון", אמר ברמן. "ובעוד שהמעשים התרחשו לפני מספר שנים, זהו יום חשוב מאוד לקורבנות".

עוד באותו נושא

דיווח בארה"ב: מיליארדר יהודי מניו יורק נאשם בסרסור בנשים

לכתבה המלאה
התובע בפרשת ג'ף אפשטיין. AP
התובע ג'פרי ברמן במסיבת עיתונאים בעניינו של אפשטיין, אתמול בניו יורק/AP

אפשטיין, בעברו חבר של הנסיך אנדרו, נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון והנשיא דונלד טראמפ, הואשם בעבר בהתעללות בעשרות בנות עשרה בין השנים 1999-2007. עם זאת, הוא הסכים לעסקת טיעון, זאת בכדי להימנע מאישומי סחר בבני אדם. במקום זה, בשנת 2008 הוא הודה באשמה בפני בית המשפט בפלורידה על שידול וסחר בבני אדם עבור זנות מתחת לגיל 18. על כך, ישב אפשטיין כ-13 חודשים בכלא ונרשם כעבריין מין, תוך הימנעות ממאסר עולם אופציונלי.

נשיא ארה"ב טראמפ שב לבית הלבן, 30 ביוני 2019. רויטרס
"מכיר אותו 15 שנה", נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ/רויטרס

מוקדם יותר השנה פסק שופט בפלורידה כי התובעים הפדרליים הפרו את החוק בכך שלא יידעו את קורבנותיו של אפשטיין בעסקת הטיעון באותה עת. השופט קנת' מארה אמור להחליט האם עסקת הטיעון שהגנה בזמנו על אפשטיין מאישומים חמורים יותר, עודנה קבילה.

בעקבות פסק הדין, הבית הלבן אמר כי יבחן את חלקו בעסקת הטיעון של שר העבודה אלכסנדר אקוסטה, אותה אישר כשהיה עורך דין. עוד בדצמבר, שלל אפשטיין את האפשרות של הקורבנות להעיד נגדו, כשהגיע ממש ברגע האחרון להסדר בתביעה אזרחית.

בצעירותו לימד מתמטיקה ופיזיקה בבית הספר הפרטי "דלטון" שבמנהטן. הוא עבר לתחום הפיננסי ב-1976, בתור סוחר אופציות עבור חברת ההשקעות הבנקאיות "בר סטרנס". תוך ארבע שנים הפך לשותף בחברה. לאחר מכן המשיך וייסד את החברה שלו לניהול פיננסי "ג'יי אפשטיין ושות'", שניהל נכסי לקוחות בשווי של כמעט 2 מיליארד דולר. בשנת 1996 הוא שינה את שם החברה ל"נאמנות פיננסית ושות'", וביסס אותה באיי הבתולה למטרות מס. אורח חייו המפואר, יחד עם החשאיות בדבר זהות לקוחותיו ועסקיו האחרים, הקנו לו מוניטין של מיליארדר מסתורי, או כמו שכינה אותו אלמוני מוול סטריט בפני "הניו יורק מגזין" בשנת 2002 - אפשטיין הנו "דמות גאטסבית".

ג'ף אפשטיין בדיון בבית המשפט בניו יורק בו הואשם בסחר בבני אדם לזנות. AP
איור של ג'פרי אפשטיין במהלך הדיון בבית המשפט, אתמול/AP

"אני מכיר את ג'פרי כ-15 שנה, בחור נהדר", צוטט נישא ארצות הברית דונלד טראמפ בפני המגזין "ניו יורק" ב-2002. "הוא בחור כיפי, אפילו אומרים עליו שהוא אוהב נשים יפות כמוני, ורבות מהן צעירות". יחד עם עושרו וחבריו הוותיקים, אפשטיין היה ידוע גם כפילנתרופ. ב-2003 הוא הגיע לכותרות בשל תרומה של 30 מיליון דולר לאוניברסיטת הרווארד, להקמת תכנית לביולוגיה מתמטית ודינמיקה אבולוציונית. עם זאת, הדיווחים על עושרו הנוכחי משתנים, כאשר החברה שלו שבאיי הבתולה לא מייצרת רשומות ציבוריות.

ביל קלינטון באירוע במרכז ג'ורג' בוש בדאלס - 28/6/19. רויטרס
"לא יודע דבר על הפשעים של אפשטיין". הנשיא לשעבר קלינטון/רויטרס

על רקע כתב האישום, דוברת נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון - אנג'ל יורינה, כתבה היום בעמוד הטוויטר שלה כי "הנשיא לשעבר קלינטון אינו יודע דבר על הפשעים הנוראיים שג'פרי אפשטיין הודה בהם בפלורידה לפני כמה שנים, או באלה שהואשם לאחרונה בניו יורק". עוד נכתב בהצהרתה כי "ב-2002 וב-2003, טס קלינטון לארבעה טיולים במטוסו של ג'פרי אפשטיין: אחד לאירופה, אחד לאסיה ושניים לאפריקה, שכללו עצירות בקשר לעבודה בקרן של קלינטון", זאת מבלי לפרט מעבר לכך.

"הייתה לו פגישה אחת עם אפשטיין במשרדו בהארלם ב-2002, ובאותו זמן קלינטון גם ביקר בדירתו בניו יורק עם צוות האבטחה שלו", כך בהצהרה. "הוא לא מדבר עם אפשטיין כבר למעלה מעשור", המשיכה יורינה, "ומעולם לא היה באי סיינט ג'יימס, בחווה של אפשטיין בניו מקסיקו או בביתו בפלורידה".

(עדכון ראשון: 03:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully