וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פרסום הציונים: מועד מיוחד נוסף לבחינות לשכת עורכי הדין

15.7.2019 / 20:27

הבחינה המיוחדת מיועדת למתמחים שמכונים "דור הביניים", שנבחנו במועדים לאחר שינוי מתכונת המבחן וציונם נע בין 50-59. שר המשפטים ויו"ר לשכת עורכי הדין הודיעו כי בכוונתם להקים ועדה שתבחון את הליך ההסמכה. אוחנה: "החלטתי לנקוט בצעדים מתבקשים לתיקון כשלי העבר"

עריכה: ניר חן

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע היום (שני) כי יאשר לערוך מועד מיוחד נוסף בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין. הבחינה המיוחדת מיועדת למתמחים שנבחנו במועדי חורף 2017, קיץ 2018 וחורף 2018 (שמכונים "דור הביניים"). במועדים אלו, שנערכו לאחר שינוי מתכונת הבחינה, עמד שיעור המעבר סביב 30%, וזאת לעומת 54% במועד הבחינה האחרון, שתוצאותיו פורסמו אתמול.

במועד המיוחד יוכלו להבחין מי שקיבלו 50-59 בשלושת מועדי הבחינה המדוברים. בסוף אפריל כבר נערכה בחינה מיוחדת לאותם מתמחים, ומי מהם שניגשו אליה ונכשלו יוכלו לגשת גם למועד הנוסף. על פי הודעת השר אוחנה, בימים הקרובים צפויה להתפרסם להערות הציבור התקנה שתאפשר את קיומה של הבחינה המיוחדת. כמו כן הודיע אוחנה, יחד עם יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, כי בכוונתו להקים ועדה מייעצת "שתבדוק באופן מקיף את הליך ההסמכה לעריכת דין, לרבות מתכונת בחינת ההסמכה".

"לאחר עבודת מטה סדורה ומאומצת, ולאור הפערים שנתגלו בין אחוזי המעבר בבחינות האחרונות לבין בחינות העבר, החלטתי לנקוט בשני צעדים מתבקשים וצודקים לתיקון כשלי עבר", אמר אוחנה. "מטרתי היא לתת הזדמנות הוגנת כעת, ובו בזמן לבחון לעומק את מתכונת הבחינה והליך ההסמכה כולו על מנת לשפר ולתקן ככל שנדרש לכך". יו"ר הלשכה חימי הוסיף כי יש בצעדים אלו כדי "להוות פתרון ראוי והוגן לנסיבות שנוצרו עבור מתמחי 'דור הביניים' ואני מאחל בהצלחה לכל הנבחנים".

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
"מטרתי לתת הזדמנות הוגנת". אוחנה/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully