וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה על מערכת המשפט: השר אוחנה נפגש עם הנשיאה חיות

20.6.2019 / 14:36

השניים נפגשו לראשונה מאז מינויו של שר המשפטים החדש ודנו בנושאים המונחים על סדר היום של מערכת המשפט. הנשיאה והשר הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה ביניהם וסיכמו על קיום פגישות עבודה קבועות. בשבוע שעבר עורר אוחנה סערה כשאמר שלא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ

צילום: ערוץ 13

נשיאות בית המשפט העליון אסתר חיות ושר המשפטים אמיר אוחנה נפגשו היום (חמישי) לראשונה מאז כניסתו של האחרון לתפקיד. במהלך הפגישה שוחחו השניים על נושאים בסדר היום של מערכת המשפט. חיות ואוחנה הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה הנדרש ביניהם וסיכמו לקיים פגישות עבודה קבועות אחת לשבועיים.

שבוע שעבר אמר אוחנה בריאיון בחברת החדשות כי "לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ. השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים". דבריו של השר הטרי עוררו סערה במערכת המשפט ובפוליטיקה, וזכו לתגובה חריפה של הנשיאה חיות. "חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת תקדים וחסרת אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד", אמרה.

"כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא", הוסיפה חיות בהתייחס לאמירתו של אוחנה. "אני רוצה לומר על כך רק דבר אחד - בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' - הדרך קצרה".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו על סערת אמיר אוחנה: החלטות בית המשפט מחייבות את כולם
אוחנה בנאום ראשון: "מי שרוצה בטובת המערכת חייב לבקר אותה"
"בית המשפט הוא דיקטטורה": זה מה שחושב השר החדש על מערכת המשפט

שר המשפטים אמיר אוחנה בועידת המשפיעים הלאומית של הקהילה הגאה ILGBT, 11 ביוני 2019. ראובן קסטרו
עורר סערה בימיו הראשונים בתפקיד. אוחנה/ראובן קסטרו

גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב בשבוע שעבר לדברי אוחנה. "במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המושתתת על עיקרון שלטון החוק, החובה לציית לפסיקת בתי המשפט היא בגדר מושכלת יסוד, המשמשת ערובה להגנה על זכותו של כל אזרח במדינה", הדגיש היועמ"ש. "זו אינה אפשרות הנתונה לבחירה. מדובר בחובה המוטלת על כל אזרח וכל רשות שלטונית באשר היא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה כי "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם".

עוד באותו נושא

נשיאת העליון נגד השר אוחנה: דבריו ערב השבעתו - חסרי אחריות

לכתבה המלאה
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
תקפה את אוחנה בשבוע שעבר. חיות/אתר רשמי, ליאב פלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully