וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה בנאום ראשון: "מי שרוצה בטובת המערכת חייב לבקר אותה"

10.6.2019 / 17:56

שבוע לאחר שנתניהו הודיע על בחירתו לתפקיד, נשא אוחנה דברים בכנס ההסמכה של עורכי דין חדשים בירושלים. השר הטרי אמר כי "יש טענה שכל מי שמבקר את מערכת המשפט, רוצה ברעתה - ההפך". לדבריו, "התיקון לא יבוא אם נכנע ליוזמות השבר על קץ הדמוקרטיה מול כל יוזמה לשינוי"

צילום: ערוץ 13

נאומו הראשון של אוחנה כשר המשפטים - כל הפרטים

  • "יש טענה שכל מי שמבקר את מערכת המשפט רוצה ברעתה, להפך"
  • "התיקון לא יבוא אם נכנע ליוזמות השבר על קץ הדמוקרטיה"
  • "מערכת המשפט היא הפחות דמוקרטית מבין הרשויות"

שר המשפטים אמיר אוחנה נשא היום (שני) דברים בכנס ההסמכה של עורכי דין חדשים שנערך בבנייני האומה בירושלים, לראשונה מאז מינויו לתפקיד בשבוע שעבר. "אני ניצב לפניכם כאן וזה כבוד גדול עבורי, בנאום הראשון שלי כשר המשפטים של מדינת ישראל", ציין אוחנה.

אוחנה בירך את עורכי הדין החדשים, ואמר כי "אתם נכנסים היום לא רק כחברים בלשכת עורכי הדין, אלא גם כחברים למערכת המשפט הישראלית. מערכת שהיא מאבני היסוד של כל מדינה חופשית ודמוקרטית. היותה של מערכת המשפט אחת מאבני היסוד, אין משמעה כי אסור להשמיע עליה ביקורת. כשם שביקורת על הכנסת והממשלה היא חיונית לקידום ערכי החופש והדמוקרטיה".

לדבריו, "יש טענה שכל מי שמבקר את מערכת המשפט - רוצה ברעתה. להפך. מי שרוצה מערכת משפט צודקת וחזקה, מי שרוצה בטובתה של מערכת המשפט, צריך להיות מוכן לבקר אותה, וגם לתקן ולשנות. והתיקון לא יבוא אם נכנע ליוזמות השבר על קץ הדמוקרטיה מול כל יוזמה לשינוי. לא היינו רוצים לראות מערכת משפט שיש בה יותר פלורליזם? לשמוע יותר דעות?".

לקריאה נוספת בנושא
אחרי פיטורי איילת שקד: בנימין נתניהו מינה את אמיר אוחנה לשר
בארגוני הקהילה הגאה בירכו על מינוי אוחנה: "נקודת ציון היסטורית"

שר המשפטים, אמיר אוחנה בטקס הסמכת עורכי דין 10 ביוני 2019. אתר רשמי
אוחנה, היום/אתר רשמי

"ראיתי שופטים ישרים והגונים", המשיך השר הטרי. "לא ראיתי שופטים שנבחרו על ידי הציבור. המשמעות היא שמערכת המשפט היא הפחות דמוקרטית מבין הרשויות. מערכת המשפט הייתה צריכה לגזור על עצמה איפוק מיוחד, ולצערי לא תמיד אני רואה את האיפוק הזה. כולנו מסכימים על הצורך באיזונים ובלמים, אך במעשיה אני רואה רק רשות אחת שאין עליה איזונים ובלמים זולת אלה שהיא מועילה לגזור על עצמה. יש שופטים בירושלים. אך יש בה גם מחוקקים".

אוחנה הדגיש כי "יהיו מאבקים, תהיינה מחלוקות. ננהל אותן באורך רוח, בשיקול דעת ובדרך ארץ. את הדרוש תיקון - נתקן. לא באתי לחיים הפוליטיים כדי לרצות את כולם. באתי עם סט של ערכים ואמונות כדי לממשם. כפי שהיינו שותפים בעבר למאבק עז, רווי יצרים וצודק - אני מבקש מכם להמשיך את השותפות הזאת, למען מערכת משפט טובה וצודקת יותר. בואו נאבק יחד כדי להגביר את אמון הציבור במערכת המשפט. כולנו מתחילים היום דרך חדשה".

המינוי שאחרי פיטורי השרה שקד

לאחר פיטורי השרה איילת שקד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את אוחנה לשר ולחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. בהודעה על המינוי נמסר כי "חבר הכנסת עו"ד אמיר אוחנה הוא משפטן המכיר היטב את מערכת המשפט. הוא בעל תואר ראשון במשפטים, שהתמחה בפרקליטות מחוז מרכז. במשך כעשור עבד ח"כ אוחנה כעורך דין והופיע בבתי המשפט השונים ברחבי הארץ. בכנסת הוביל שורה של חוקים וביניהם חוק יסוד הלאום".

אחרי מינויו הודה אוחנה לראש הממשלה "על האמון העצום" ולמברכים אותו וכתב בטוויטר: "כישראלי, כבן זוג של אהבת חיי הנצחית אלון חדד ואבא לאלה ודוד שהם המשפחה שלי, כמזרחי, כליכודניק, כבאר שבעי וכליברל (הכל בא יחד!), אחרי אלפי שעות בימ"ש כעורך דין, זו זכות גדולה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד שר המשפטים".

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
נפרדה ממשרד המשפטים. שקד/ניב אהרונסון

אוחנה, בן 43, החל את דרכו הפוליטית בכנסת ה-20 בסוף שנת 2015. הוא היה חבר כנסת כמעט אנונימי מהספסלים האחוריים במפלגתו, אבל התקרב לנתניהו, בין היתר באמצעות קשריו עם בנו ורעייתו, הגן עליו בכלי התקשורת סביב חקירותיו במשטרה גם כשבכירי המפלגה סירבו לכך, וכעת קיבל את אחד התפקידים החשובים בממשלה. בנוסף לכך, אוחנה הוא השר הבכיר הראשון שחבר בקהילת הלהט"ב.

(עדכון ראשון: 16:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully