וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארגוני הקהילה הגאה בירכו על מינוי אוחנה: "נקודת ציון היסטורית"

5.6.2019 / 22:58

עם מינויו לשר המשפטים, יהפוך הח"כ הצעיר מהליכוד לחבר הבכיר בממשלה הראשון מקהילת הלהט"ב. עמותת אבות גאים: "אוחנה הוביל שינוי בדעת הקהל של הציבור הימני". באגודה למען הלהט"ב אמרו: "סומכים עליך שלא תסתפק בתואר ותנצל את ההזדמנות כדי לשנות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו מינה את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים, אמרו הערב (רביעי) באגודה למען הלהט"ב כי "זו ללא ספק נקודת ציון היסטורית עבור הקהילה הגאה בישראל". אוחנה, שמתוקף תפקידו יהיה חבר גם בקבינט המדיני-ביטחוני, מונה אחרי פיטוריה של איילת שקד מהתפקיד, ויהיה השר הבכיר הראשון מקהילת הלהט"ב.

באגודה למען הלהט"ב אמרו כי "יש לפחות שלוש הכרעות חשובות עבור הקהילה הגאה שנמצאות כעת תחת סמכותו ואינן דורשות חקיקה או החלטה ממשלתית: שינוי הנהלים הפוגעניים כלפי טרנסג'נדרים בוועדה להתאמה מגדרית, הטמעת נוהל חדש לצו הורות שיחליף את הנוהל המפלה הקיים והובלת מהלך בין-משרדי שיאפשר ללהט"ב והורים יחידניים לאמץ ילדים מחו"ל".

עוד בוואלה! NEWS:
2,500 שוטרים ועשרות אזרחים בפיקוח: היערכות למצעד הגאווה בי-ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברת הכנסת אמיר אוחנה במשכן הכנסת, 2019. אוליביה פיטוסי, הארץ, הארץ
השר הבכיר הראשון מקהילת הלהט"ב. אוחנה עם נתניהו/הארץ, אוליביה פיטוסי, הארץ

"אנחנו באגודה למען הלהט"ב סומכים עלייך ומצפים שלא תסתפק בתואר השר הלהט"ב הראשון, אלא גם תדאג לנצל את ההזדמנות הזו כדי לקדם, לשנות ולהביא להישגים מהותיים עבור הקהילה", הוסיפו.

בעמותת אבות גאים מסרו "ברכות לשר ההומו, וגם אב גאה, הראשון בהיסטוריה הפוליטית בישראל וחבר בקבינט המדיני-בטחוני. במהלך כהונתו כחבר כנסת הצביע נגד חוק הפונדקאות המפלה ואף שילם על זה מחיר פוליטי. עוד הוביל שינוי בדעת הקהל של הציבור הימני ותמיד היה לנו אוזן קשבת ויד לעזרה. אנו מקווים שהשר אוחנה יפעל במסגרת תפקידו החדש לקידום חקיקה פרו להט"בית ולתיקון העוול שבחוק הפונדקאות ובחוק האימוץ".

גם חברת סיעתו של אוחנה, ח"כ מירי רגב, בירכה על המינוי ואמרה כי "לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, חבר קהילת הלהט"ב יהיה חבר בכיר בממשלת ישראל. באמת שהגיע הזמן".

עוד באותו נושא

אחרי פיטורי שקד: נתניהו מינה את ח"כ אמיר אוחנה לשר המשפטים

לכתבה המלאה

גם נשיא ארגון הנוער הגאה (איג"י) גל אוחובסקי הצטרף למברכים וכתב כי "אפשר למצוא בו פגמים, אבל הדבר החשוב הוא זה: זה רגע היסטורי. לראשונה בתולדות ישראל. כל הכבוד לבנימין נתניהו שהחליט לצאת מול המתקפות על ארועי הגאווה והמצעד בירושלים ולמנות דווקא בתזמון הזה שר הומו ועוד למשרד החשוב, המשפטים".

בהודעה שכתב בפייסבוק כתב אוחובסקי כי "החל מהשבוע הומו עם בנזוג ושני ילדים, אבא למשפחה להט"בית גאה, ילרלר עם אריה דרעי, ליצמן וכל היתר כשווה בין שווים. הם יצטרכו לדבר אליו מאוד יפה, ולהשתדל לא להעליב אותו ואת משפחתו. ויותר חשוב, הם יצטרכו גם לספר לרבי מגור או למועצת גדולי התורה שאכן יש הומו בממשלה. נקווה שאמיר אוחנה ידע במעמדו החדש להיות יותר קשוב לקהילה שלו, ולמצוא דרך לייצר דיאלוג עם חלקים גדולים בקהילה שרואים בו אויב. הוא גם יצטרך להסביר איך אדם שכל זכויותיו וזכויות ילדיו הגיעו דרך בתי המשפט, רוצה עכשיו להצר את צעדיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully