וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2,500 שוטרים ועשרות אזרחים בפיקוח: היערכות למצעד הגאווה בי-ם

המצעד בבירה יפתח לראשונה את חודש הגאווה בהשתתפות רבבות צועדים. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים לאירוע הנחשב לרגיש, ועוקבים אחר מפוקחים שעלולים להפר את מהלכן התקין של החגיגות. אביה של שירה בנקי קרא לציבור להגיע: "אם הטוב ישב בבית - הרוע ירים ראשו". כל הפרטים

צילום: עומר שלו, עריכה: שניר דבוש

מצעד הגאווה בירושלים ייערך מחר (חמישי) והשנה לראשונה יפתח את אירועי חודשי הגאווה ויקדים את המצעד המקביל המתקיים בתל אביב. במשטרה נערכים לכ-30 אלף משתתפים במצעד שנחשב לרגיש, ומתכוונים להציב כ-2,500 שוטרים גלויים וסמויים לאבטחת האירוע. האבטחה השנה צפויה להיות הדוקה במיוחד לאחר שבשנה שעברה הצליח אחד מהגורמים המפוקחים בידי המשטרה להיכנס לתוואי המצעד ואף לעלות לבמת האירוע.

למשטרה יש רשימה של עשרות מפוקחים - אזרחים שמפעילותם עולה חשש למהלכו התקין של המצעד, ועל מנת למנוע כניסה שלהם יידרשו חלק מבאי להזדהות. לכן, מבקשת המשטרה מהצועדים להגיע עם תעודות זהות. "כלקח מהאירוע, ייתכן שנבקש מאנשים שיעוררו איזשהו חשד להזדהות באמצעות תעודת זהות", אמר ראש אגף מבצעים במחוז ירושלים, סגן-ניצב שלומי בכר. "לא נבקש מכל אחד, אבל מי שיעורר חשד או יהיה דומה לאחד מעשרות המפוקחים שבידינו, יידרש להציג תעודה מזהה". כמו כן, יהיה בידוק קפדני בבתי עסק והמלונות שלאורך תוואי המסלול.

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מצעד הגאווה בירושלים, אשתקד/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

התוואי השנה זהה לשנה שעברה: ההתכנסות תחל בשעה 15:30 בגן הפעמון, ובשעה 17:30 יוזנק המצעד. המשתתפים יצעדו דרך הרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות - שם תיערך עצרת הסיום. רחובות המצעד והרחובות הסמוכים להם ייסגרו לתנועת כלי רכב החל מהשעה 14:30. הכניסה למסלול תתאפשר דרך שטח הכינוס בגן הפעמון, בכיכר פריז, ברחוב דוד המלך, וברחוב הסתדרות/שמאי. לצד המצעד אישרה המשטרה גם לקיים שתי הפגנות נגד - אחת של ארגון להב"ה שתיערך בגן בלומפילד והפגנה נוספת שתיערך ליד בית המשפט העליון.

החל מהשעה 14:30 המשטרה תסגור את הרחובות בהם יתקיים המצעד: רחוב קרן היסוד- פלומר - קינג ג'ורג'- הילל -מנשה בן ישראל. בנוסף לכך ייסגרו לתנועה גם הרחובות המובילים אליהם כולל רחוב אגרון, הילל , קינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד רחוב בארי, אלחנן, שלום עליכם, מאפו, אחד העם, עזה (מארלוזרוב עד כיכר פריז), אבידע, קק"ל, ההסתדרות, המלך דוד , חטיבת הצנחנים (מהכניסה למנהרת צה"ל עד שלמה המלך כולל) רחוב יצחק קריב ודוד רמז. הכבישים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

עוד באותו נושא

רבנים קוראים להפגין נגד מצעד הגאווה בי-ם: "הורסים את הטהרה"

לכתבה המלאה
מפת חסימות - מצעד הגאווה בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
מפת חסימות הכבישים/מערכת וואלה! NEWS

אביה של שירה בנקי שנרצחה לפני כארבע שנים במצעד הגאווה בירושלים, קורא לציבור להגיע למצעד בעיר הבירה שייערך ביום חמישי. "אם הטוב ישתוק וישב בבית - הרוע ירים את ראשו", כתב אורי בנקי בפוסט בפייסבוק.

הוא ציין כי המתח בחברה הישראלית וקולות הקיצוניים לא פחתו. לדבריו, "מטבע הדברים קולם של הקיצוניים נשמע ברמה וכל הגיג מתלהם מוצא את דרכו חיש קל לכותרות. כל בריון מקלדת מסית מקבל במה וכל שונא ומתלהם מייצר פחד". עוד הוסיף בנקי כי "אם הטוב ישתוק וישב בבית - הרוע ירים את ראשו. אשר על כן אל תשבו בבית, אל תותירו את המטלה לאחרים, עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש, סובלנות ומרחב ציבורי מתון ומכיל".

פוסט פייסבוק שכתב אביה של שירה בנקי, אורי, לקראת מצעד הגאווה בירושלים, 4 ביוני 2019. צילום מסך
פוסט פייסבוק שכתב אביה של שירה בנקי, אורי, לקראת מצעד הגאווה בירושלים, 4 ביוני 2019/צילום מסך

גם במד"א נערכים למצעד ולאורך כל מסלול המצעד יהיו פרוסים צוותים הכוללים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ורכבי הצלה. מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר כי "צוותי מגן דוד אדום במרחב ירושלים ערוכים למצעד הגאווה בעיר, בתיאום מלא עם כלל כוחות הביטחון והגורמים הרלוונטיים. זאת, על מנת לתת מענה רפואי מהיר ומקצועי על פי הצורך. אני קורא למשתתפי המצעד לא להסס לפנות לחובשים והפרמדיקים של מד"א הפרוסים בשטח".

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מצעד הגאווה בירושלים, אשתקד/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS
הנחת פרחים לזכר שירה בנקי מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
הנחת פרחים לזכרה של שירה בנקי. מצעד הגאווה בירושלים, אשתקד/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully