וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים קוראים להפגין נגד מצעד הגאווה בי-ם: "הורסים את הטהרה"

29.5.2019 / 19:22

לאחר שבשנים האחרונות התקיימו מחאות קטנות על ידי מנהיגים חרד"ליים - קוראים גם רבנים בציונות הדתית להפגין נגד מצעד הגאווה בעיר. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS ציינו הרבנים כי המצעד נועד "להרוס את הצניעות, ואת ערכי המשפחה והמוסר האנושיים והטבעיים"

צילום: עומר שלו, עריכה: שניר דבוש

רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים לציבור תומכיהם להצטרף להפגנת ענק ביום חמישי הבא בירושלים נגד מצעד הגאווה שיתקיים בעיר. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS כתבו כי "יוצאים להתגאות בראש חוצות על מעשים שנעשים על ידי המקולקלים שבאומות, ובאים להרוס את הצניעות והטהרה, ואת ערכי המשפחה והמוסר האנושיים והטבעיים".

במכתב שצפוי להתפרסם בסוף השבוע בעיתונות הדתית כותבים הרבנים "שומרים על קדושת ירושלים" וכי "לצערנו הרב, בשנים האחרונות קמו ארגונים רבים שמדברים בשם ערכי 'אהבה' ו'חופש הפרט', אך למעשה מנסים לנתק בכל דרך את עם ישראל מתורתו, שורשיו ומורשתו".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "אין מניע נסתר, כל בן אדם הגיוני היה מקבל את הצעתי"
ההסתבכות הקודמת של השוטר שעיכב בכוח נער בעל מוגבלות בירושלים
מולר שובר שתיקה: "לא יכולים לומר שטראמפ לא ביצע פשע"

מצעד הגאווה בירושלים, 2 באוגוסט 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS

הרבנים ציינו כי הם "קוראים לכל הציבור בישראל, נשים וגברים, לצאת לרחובה של עיר בכדי להביע את הקול הנורמלי והבריא ולומר - עם ישראל חי". עוד הם כותבים כי מטרת ההפגנה היא לא לתת "יד להרס היהדות: לטשטוש ערכי התורה והמצוות, ערכי המשפחה והמוסר הטבעיים וכמובן לפגיעה בקדושת עיר הקודש ירושלים".

ההפגנה המתוכננת בכיכר אגרנט מול מתחם הסינמה סיטי בירושלים תתקיים על פי דברי הרבנים "למען חיזוק מעמד המשפחה וקדושת ירושלים ונשמיע את הקול הנורמלי של עם ישראל". במכתבם הם ציינו כי הם "מחזקים את הנוער היקר והטהור שתורת ישראל בראש מעייניו ושנלחם למען ריבוי קדושה וטהרה".

בין הרבנים החתומים על המכתב הם הרב צבי ישראל טאו, ממנהיגי החר"דליים, הרב דב ליאור, לשעבר רב קרית ארבע, הרב אריה שטרן, רבה של ירושלים, הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב צפניה דרורי, רב העיר קריית שמונה והרב יגאל לוינשטין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי.

עוד באותו נושא

בתגובה לבקשת הרב: דגלי גאווה בכניסה לרבנות בירושלים

לכתבה המלאה
הרב דב ליאור, 25 שנה לרצח הרב מאיר כהנא, 1 בנובמבר 2015. מור שאולי
חתום על המכתב. הרב דב ליאור/מור שאולי

מדובר בהפגנה גדולה ראשונה של הציונות הדתית נגד מצעד הגאווה לאחר שבשנים האחרונות התקיימו מחאות קטנות יותר על ידי מנהיגי החרד"ליים. בין היתר הרב טאו, הנחשב מנהיג בכיר בזרם החרדי לאומי הוביל בשנתיים האחרונות מחאות שקטות בכניסה לעיר ירושלים בזמן מצעדי הגאווה בעיר. הפעם, צפויים להצטרף אליו גם זרמים נוספים בציונות הדתית.

דביר, אחד ממארגני המחאה אמר לוואלה! NEWS כי "אנחנו בחורי ישיבות ממקומות שונים בארץ שרואים כבר כמה שנים שהרחובות האלו, והערכים האלו, שגדלנו עליהם כילדים, יש מי שמנסה לשנות אותם ולטשטש אותם. אנחנו מאוד כואבים ולא מקבלים את הנסיונות האלו, להגיד שגבר זה לא גבר, ואישה היא לא אישה, שמשפחה זו לא משפחה". לדבריו, הוא וחבריו צוברים תומכים רבים במהלך. "אנחנו פוגשים עוד המונים שפשוט נמאס להם ורוצים להחזיר לרחוב את הנורמליות ואת הערכים הבסיסיים האלו של משפחה, של גברים ונשים. וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully