וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבקשת הרב: דגלי גאווה בכניסה לרבנות בירושלים

28.5.2019 / 11:20

הפעילים צבעו את הכניסה לבניין הרבנות בצבעי דגל הגאווה והוסיפו את הכיתוב "ואהבת לרעך כמוך". המהלך בא בעקבות דרישת הרב מראש העיר משה לאון להנחות שלא לתלות דגלי גאווה במהלך המצעד המתכונן בשבוע הבא, זאת בטענה שהם "מכערים את העיר"

עריכה: איתי עמרם

פעילים מקהילת הלהט"ב צבעו הלילה (שלישי) את דלת הכניסה לרבנות העיר ירושלים בצבעי דגל הגאווה והוסיפו את הכיתוב "ואהבת לרעך כמוך". זאת, במחאה על המכתב ששיגר הרב הראשי של ירושלים אריה שטרן לראש העירייה משה לאון, ובו דרש שלא להניף את דגלי גאווה לקראת המצעד בעיר.

במכתב שהעביר הרב שטרן לידי ראש העיר, הבהיר כי הוא מודע לכך שלא ניתן למנוע את קיום המצעד בירושלים, ועל כן ביקש שיורה על הסרת דגלי הגאווה "שמכערים את העיר", כלשונו. עוד כתב הרב כי הוא מבקש מראש העיר "לנהוג כחוכמתך כדי להסיר מעלינו את החרפה בייחוד עכשיו בימים הקדושים שבין יום ירושלים לחג השבועות".

מצעד הגאווה בירושלים יתקיים ב-6 ביוני בסימן מחאת קהילת הלהט"ב למען שוויון זכויותיה שהחלה בקיץ הקודם. זאת, כחלק מחודש הגאווה בסימן "המאבק לשיוויון" #מחוץ לחוק - בו צפוי להירשם שיא של 45 אירועים ברחבי הארץ, בנוסף ל-40 אירועים שונים בתל אביב-יפו ולמצעד שיתקיים בעיר ב-14 ביוני. אירועי גאווה נוספים יתקיימו ברמת גן במתחם הבורסה, בנתניה, מודיעין, שוהם, חדרה, רעננה, רמת השרון, לוד, רחובות, גבעתיים, פתח תקווה, טבריה, באר שבע ואשקלון.

עוד בוואלה! NEWS:
למרות ההבנות, צה"ל נערך להתגברות בלוני התבערה ומתגבר כוחות
המשטר ניסה לאנוס את המפגינות כדי לעצור את המהפכה. זה לא עבד
יחסי האהבה/שנאה עם ליברמן עלולים למוטט את מגדל הקלפים של נתניהו

דגל גאווה על דלת הכניסה לרבנות העיר ירושלים.. אתר רשמי
הכניסה לרבנות בירושלים, הלילה/אתר רשמי

40 ראשי ראשויות כבר הצטרפו להצהרה משותפת ביוזמת ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי ומחזיק תיק הגאווה בעירייה איתי פנקס ארד ובה מחויבות לערכים של שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב וייזום תהליך למידה עירוני של צרכי הקהילה. מלבד חולדאי, בין החתומים על היוזמה: ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, ראש עיריית טבריה רון קובי, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר ועוד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מכתב רב העיר ירושלים בנוגע למצעד הגאווה. אתר רשמי
המכתב שהעביר הרב לראש עיריית ירושלים/אתר רשמי

איתי פנקס ארד חבר מועצת העיר תל אביב ומחזיק תיק הגאווה אמר כי השנה הוחלט בתל אביב לשים דגש על מאבק זכויות הקהילה, זאת לאור שורת המחאות שהחלה בקיץ הקודם. "אחרי 71 שנות עצמאות ועדיין הרבה אפלייה מאכלסת את ספרי החוקים שלנו", אמר. "ללא צפי לחקיקה למען הקהילה, ולצד האיום על מעמדו של בית המשפט שעד כה הגן עלינו ויצר תקדימים משווים, הדבר מחייב אותנו להמשיך בקו שהתחלנו בקיץ שעבר עם המחאה והשביתה, ולהעביר מסר מאוד ברור שהקהילה הלהט"בית דורשת שוויון מלא. לא פחות מזה. כפי שידענו לשבות ולהפגין בשנה שעברה, גם הפעם נדע להביע את הזעם והמחאה ולרתום את מאות אלפי המשתתפים באירועי הגאווה בתל אביב יפו וברחבי הארץ לטובת המשך המאבק לשוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully