וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההבנות, צה"ל נערך להתגברות בלוני התבערה ומתגבר כוחות

28.5.2019 / 10:14

לוואלה! NEWS נודע שהצבא מתגבר באמצעות צווי גיוס מיוחדים את אוגדת עזה בכוח מילואים להקמת צוותי כיבוי אש. זאת לאחר הערכות המודיעין כי הפלסטינים יגבירו את היקף הבלונים. במסגרת הגיוס המיוחד צה"ל שלח בשוגג צווי חירום ללוחמים שבהם התבקשו "להירתם למאמץ המלחמתי"

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: עמית שמחה

בימים האחרונים קיבלו לוחמים במילואים הודעה שבה נכתב, כי בקרוב ישלח אליהם צו 9 - צו מבצעי מחייב מטעם ראש אגף כוח האדם בצה"ל לזימון מילואים מידי עקב המציאות הביטחונית בדרום הארץ. עוד נמסר בהודעה כי בקשות דחייה או שחרור טרם אושרו ובנוסף לכך הודגש: "נא להירתם למאמץ המלחמתי". מבירור נוסף שעשו לוחמים, התברר כי מדובר בגיוס מילואים מיידי עבור תפקידי כיבוי אש לאוגדת עזה במסגרת ההיערכות להתגברות ההצתות באמצעות בלוני טרור.

בשנה האחרונה פיתחו בצה"ל צוותי כיבוי אש ניידים על גבי ג'יפים מסוג האמר ונגררים עליהם מכלי מים וזרנוקים שמופעלים באמצעות מנוע ומדחסים לכיבוי השריפות. השיטה כוללת חמ"ל שקולט ומנתח את המידע מהשטח ומכוון אליהם את צוותי האש.

עוד בוואלה! NEWS:
מאמצים אחרונים למנוע בחירות: נתניהו נפגש עם נציגי החרדים
נ"מ סורי שוגר לעבר מטוס קרב ישראלי; צה"ל השיב בירי לעבר המשגר
בעקבות התייקרות הסיגריות והטבק: 50% מהצעירים שוקלים להפסיק לעשן

תגבור כוחות כיבוי אש בגבול הרצועה. אמיר בוחבוט
חשש שההבנות יקרסו. תגבור כוחות כיבוי בגבול הרצועה/אמיר בוחבוט

בשבועות האחרונים שובצו בתפקידים אלו חיילים בשירות סדיר אך בהתאם להערכות המצב בצה"ל שמתבססות על מודיעין, הפלגים ברצועת עזה ובראשם חמאס מעודדים גם בימים אלו את הפרחת בלוני הטרור למרות ההבנות בין הצדדים. ההערכה היא כי ארגוני הטרור יגבירו את היקף בלוני הטרור מדי שבוע כדי להפעיל לחץ על ישראל לקדם את יישום ההבנות בין הצדדים בתיווך מצרים. חלק מהחקלאים בנגב המערבי נערכים לגל הצתות חדש וממהרים לקצור את השדות.

מדובר צה"ל, נמסר "בהתאם להערכת המצב, אושר גיוס מילואים מצומצם של כמה עשרות אנשי מילואים לתגבור כוחות כיבוי בפיקוד דרום. גורם צבאי הוסיף, "חלה טעות אנוש בשליחת ההודעה לעשרה חיילים. לא מדובר בצו 9 אלא בצו חריג התראה בסמכות ראש אכ"א. הטעות תוקנה ונשלחה הודעה מתוקנת".

עוד באותו נושא

כשההסדרה תהפוך להסלמה: מאחורי הקלעים של ההיערכות למערכה הבאה

לכתבה המלאה
הקציר בגבול הרצועה. אמיר בוחבוט
גם החקלאים נערכים להתגברות הבלונים. קציר בעוטף עזה/אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully