וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נ"מ סורי שוגר לעבר מטוס קרב ישראלי; צה"ל השיב בירי לעבר המשגר

ירי נ"מ זוהה לעבר מטוס ישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ. מדובר צה"ל נמסר כי המשגר הותקף. נתניהו: "איננו מוכנים לסבול תוקפנות נגדנו". בסוריה טוענים כי שניים נהרגו בתקרית, דיווחים על הפלת מל"ט ישראלי. דיווח בלבנון: ישראל השמידה מתקן ריגול בדרום המדינה

צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

תקיפה בסוריה - עדכונים אחרונים:

  • צה"ל: ירי נ"מ בוצע לעבר מטוס קרב ישראלי; המשגר הותקף בתגובה
  • סוריה: שני הרוגים בתקיפה הישראלית בקוניטרה
  • דיווחים סוריים: מל"ט ישראלי הופל במהלך התקרית
  • נתניהו: "המדיניות שלנו ברורה - איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו"
  • דיווח בלבנון: מל"ט ישראלי השמיד מתקן ריגול בדרום המדינה

צה"ל תקף אמש (שני) משגר ממנו בוצע ירי לעבר מטוס קרב ישראלי - כך הודיע דובר צה"ל. על פי ההודעה, מוקדם יותר זוהה ירי נ"מ לעבר המטוס הישראלי שביצע טיסה שגרתית בצפון הארץ. לפי דובר צה"ל, "פגז הנ"מ שנורה נפל בשטח סוריה והמשימה הושלמה כמתוכנן". בתגובה, צה"ל תקף את המשגר. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל איום על מטוסיו ופועל להגנתם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש כי "לפני זמן קצר הצבא הסורי ניסה לפגוע במטוס ישראלי, הוא לא הצליח. חיל האוויר בתגובה השמיד את המשגר שממנו נורתה האש. המדיניות שלנו ברורה - איננו מוכנים לסבול שום תוקפנות נגדנו, ונגיב נגדה בעוצמה ובתקיפות".

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי שני בני אדם - קצין וחייל בצבא אסד - נהרגו בתקיפה הישראלית שבוצעה באזור קוניטרה שבדרום סוריה. מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א דיווחה על הרס כלי צבאי. כלי תקשורת בסוריה דיווחו על שמיעת פיצוצים וטענו כי הופל כלי טיס בלתי-מאויש של חיל האוויר במהלך התקרית.

בחלק מכלי התקשורת הסוריים דווח כי הטיל שנורה פגע בכלי הטיס הצבאי וכי ההרוג הוא קצין. על פי אחד הדיווחים, "בשעה 9:05 ביצע צבא האויב הישראלי תקיפה מבסיסו בהר אביטל באמצעות טיל קרקע-קרקע שפגע בכלי צבאי בתל-שעאר בקוניטרה. התקיפה הביאה למותו של קצין ולפציעת שני חיילים".

בתוך כך, בלבנון דווח כי מל"ט ישראלי השמיד מתקן ריגול בדרום המדינה. על פי הדיווח, המתקן היה בין ואדי זפתא לבין העיירה נומיריה.

בצפון הארץ, עם זאת, לא הורגשה מתיחות מיוחדת. תושב בוקעתא שבגולן, כ-5 ק"מ אוויריים מקוניטרה, אמר לוואלה! NEWS כי זהו "ערב של שגרה, לא חשנו בדבר, קראנו על זה באינטרנט כמו כל אחד אחר בישראל". "שקט, שגרה, רגוע", אמר גם ראש המועצה האיזורית מבואות חרמון, בני בן מובחר, "אנחנו סומכים על צבא ההגנה לישראל וחיל האוויר שלנו".

עוד בוואלה! NEWS:
המורדים בסוריה: טורקיה מזרימה נשק לבלימת המתקפה של אסד ורוסיה באידליב
הלוויין חושף: איראן בונה מעבר גבול בסוריה שיאפשר להבריח נשק
ארגונים בסוריה: בניגוד לדברי ארה"ב, אין עדויות למתקפה כימית של המשטר

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפה בשדה התעופה בדמשק, ב-2017/מערכת וואלה!, טוויטר

לפני כשבוע דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי ישראל תקפה מטרות בדרום סוריה יממה אחרי דיווח על תקיפה נוספת באזור דמשק. ראש הארגון, רמי עבד א-רחמן, אמר כי מטוסי של חיל האוויר שיגרו לפחות שלושה טילים מרמת הגולן, ושניים מהם פגעו בחטיבה של צבא סוריה המפקדת על מחוז קוניטרה. לדבריו, הטיל השלישי הושמד על ידי מערכות ההגנה האוויריות של משטר אסד.

יום קודם לכן, כלי התקשורת הרשמיים של סוריה דיווחו כי מערכות ההגנה הופעלו באזור קוניטרה, וגורם צבאי אמר לסאנ"א כי מערכות ההגנה זיהו מטרות עוינות שהגיעו מכיוון קוניטרה ויירטו אותם. ברשת אל-מיאדין דווח מפי תושבים באזור שקולות פעילות מערכת הנ"מ נשמעו באזור אל-כיסווה שבדרום דמשק.

(עדכון ראשון: 21:31, 27/05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully