וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים בסוריה: בניגוד לדברי ארה"ב, אין עדויות למתקפה כימית של המשטר

הארגון הסורי לזכויות אדם והקסדות הלבנות אמרו כי אין בידיהם הוכחות שיאוששו את טענות המורדים על שימוש בגז כלור במתקפה בלטקיה. וושינגטון הזהירה מפני "תגובה מידית" אם החדשות יתאמתו, אך בצבא סוריה אומרים שאלו טענות שקריות

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הארגון הסורי לזכויות אדם אמר היום (רביעי) כי אין בידיו מידע שמאושש את הטענות של ארצות הברית על מתקפה כימית חדשה של צבא סוריה. וושינגטון הזהירה הלילה כי היא "תגיב מידית" אם אכן זה קרה, בדומה לשתי המתקפות שביצעה נגד המשטר בשנתיים הקודמות.

ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, אמר כי רק המורדים היו נוכחים באתר שבו בוצעה אותה תקיפה לכאורה. "לא היו אזרחים באזור", אמר ראמי עבד א-רחמן, שהסביר כי כתוצאה מכך לא ניתן לאמת את מה שקרה. גם מתנדבי "הקסדות הלבנות", שדיווחו על מתקפות כימיות בחלקים אחרים של סוריה בעבר, אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי גם להן אין מידע על אותה תקרית.

לקריאה נוספת בנושא
בארה"ב חושדים שאסד תקף שוב בנשק כימי: "נגיב במיידיות"

אדם שנפגע במתקפה של המשטר הסורי באזור דמשק מטופל בבית חולים, 26 בפברואר 2018. רויטרס
אדם שנפגע במתקפה של המשטר באזור דמשק, פברואר אשתקד/רויטרס

משטרו של בשאר אסד, הזוכה לגיבוי רוסיה ואיראן, הואשם על ידי ארגון תחריר א-שאם - לשעבר ג'בהת א-נוסרה המסונף לאל-קאעדה - בכך שכוחות הממשל השתמשו ביום ראשון בגז כלור נגד המורדים בהרי לטקיה, החלק היחיד במחוז השוכן לחופי הים התיכון שאינו בידי המשטר. גורם צבאי אמר לעיתון המזוהה עם המשטר אל-ווטן כי מדובר בטענות שקריות.

הרי לטקיה משמשים את המורדים לתקיפת בסיס חיל האוויר הרוסי חמימים ברקטות ובמל"טים, והלחימה עליהם החריפה בשבועות האחרונים עם החששות לקריסת הסכם הפסקת האש במחוז אידליב, מעוז המורדים האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully