וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב חושדים שאסד תקף שוב בנשק כימי: "נגיב במיידיות"

22.5.2019 / 1:13

במשרד החוץ האמריקני הזהירו כי זוהו סימנים לפיהם אסד השתמש בגז כלור במהלך תקיפה במחוז אידליב. בהודעת המשרד צוין כי אם החשד יתגלה כמוצדק - ווושינגטון ובעלות בריתה "יגיבו בהתאם"

צלמים זמניים מורשים

במשרד החוץ בארצות הברית אמרו הלילה (רביעי) כי זוהו סימנים לפיהם ייתכן שמשטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, חידש את השימוש בנשק כימי, בין היתר באמצעות כלור במתקפה בצפון-מערב המדינה. במשרד החוץ הזהירו כי אם חשדם יתגלה כמוצדק - וושינגטון ובעלות בריתה ''יגיבו במהירות ובצורה הולמת''.

''למרבה הצער, אנו ממשיכים לראות סימנים לכך שמשטר אסד עשוי לחדש שימוש בנשק כימי, כולל התקפת כלור בצפון סוריה לפני ימים אחדים", אמרה דוברת משרד החוץ האמריקני, מורגן אורטאגו. לדבריה, השימוש בכלור נעשה במסגרת מערכה אלימה שניהל משטר אסד, במהלכה אף הפר את תנאי הפסקת האש שנועדו להגן על מיליוני האזרחים באזור אידליב. "אנחנו עדיין אוספים מידע אודות האירוע, אך שבים על אזהרותינו בנוגע לשימוש בנשק כימי בידי צבא אסד".

לקריאה נוספת בנושא:
דוח: אסד ביצע כ-300 מתקפות כימיות, רובן אחרי "הקו האדום" של אובמה
חופשי לרצוח: אסד מרגיש בטוח - ומסמן למורדים את עתידם בנשק כימי
דוח האו"ם: אסד אחראי לשלוש מתקפות כלור השנה

תושבים שנפגעו מהפגזה על חאלב, סוריה, שכללה לפי החשד גז כלור, 24 בנובמבר 2018. קרדיט: סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, צילום מסך
מתקפה כימית בחלב ב-2018/צילום מסך, קרדיט: סוכנות הידיעות הסורית סאנ"א

''מתקפות המשטר נגד היישובים במחוז אידליב חייבות להסתיים'', הוסיפה דוברת משרד החוץ. ''ארצות הברית חוזרת על אזהרתה כפי שהובאה לראשונה על ידי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בספטמבר האחרון כי ההתקפה על מחוז אידליב מהווה הסלמה חסרת אחריות והמאיימת לערער את היציבות באזור''.

ממשל טראמפ הפציץ פעמיים את סוריה בעקבות שימושו לכאורה של אסד בנשק כימי, באפריל 2017 ובאפריל 2018. בחודש ספטמבר האחרון, בכיר בממשל האמריקני אמר כי ישנן ראיות לשימוש בנשק כימי על ידי כחות הממשל הסוריים באידליב.

עוד באותו נושא

דיווחים בסוריה: מדען בכיר במרכז לפיתוח נשק כימי חוסל בפיצוץ מכוניתו

לכתבה המלאה
אדם שנפגע במתקפה של המשטר הסורי באזור דמשק מטופל בבית חולים, 26 בפברואר 2018. רויטרס
ילד חובש מסיכת גז מאולתרת במחוז אידליב, ספטמבר 2018/רויטרס

במשרד החוץ האמריקני הפנו אצבע מאשימה כלפי רוסיה ולכוחותיו של אסד, בכך שיצרו מצג של "היעדר מידע, כדי ליצור נרטיב שקרי לפיו אחרים אשמים בשימוש בנשק כימי''. עוד נכתב בהצהרה כי ''העובדות, לעומת זאת, ברורות''. לטענת משרד החוץ האמריקני, ''משטר אסד עצמו ניהל כמעט את כל ההתקפות הכימיות שהתרחשו על אדמת סוריה - מסקנה שהאו''ם הגיע אליה שוב ושוב''.

אסד הגיע לביקור באיראן ונפגש עם רוחאני וחמינאי, 25 בפברואר 2019. צילום מסך
אסד נפגש עם חמינאי באיראן, פברואר/צילום מסך

גורם אמריקני אמר כי לממשלה הסורית יש היסטוריה של שימוש בנשק כימי בזמנים בהם היא נדרשת ללחימה מאומצת. אולם, לפקיד לא ידוע באיזה חומר משתמשת סוריה כנשק כימי ואמר כי ממשלת ארצות הברית עדיין אוספת מידע בנוגע לכך.

ממשלת סוריה טרם הגיבה על ההצהרה האמריקנית. בחודש שעבר, התקשורת הממלכתית בסוריה דיווחה על 21 נפגעים שהגיעו לבית חולים כשהם סובלים מסימפטומים של הרעלת גז בעקבות הפגזת כפר שביצעו המורדים.

בינואר האחרון הזהיר היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, את ממשלת סוריה משימוש בנשק כימי. ''אין שום שינוי בעמדת ארצות הברית נגד השימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי ואין שום שינוי בעמדתנו שכל שימוש בנשק כימי יגרור תגובה חריפה מאוד, כפי שעשינו פעמיים בעבר'', אמר בולטון בזמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully