וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר ניסה לאנוס את המפגינות כדי לעצור את המהפכה. זה לא עבד

28.5.2019 / 8:28

תחקיר של CNN חושף את השיטה שבה נקטה ממשלתו של רודן סודאן המודח עומר אל-בשיר כדי לפגוע בנשים שעמדו בלב המחאה. "כולנו ידענו מה אומרת ההוראה לשבור את הנערה"

משטרו של רודן סודאן לשעבר עומר אל-בשיר פעל ביד קשה, שכללה אלימות ומעשי אונס, נגד המפגינות שהובילו את המחאה נגד שלטונו. ההפגנות נגד השליט, שהופל בחודש שעבר בהפיכה צבאית אחרי 30 שנה, התאפיינו בשיעור גבוה יותר של נשים מאשר של גברים.

לפי תחקיר של רשת CNN, זה הוביל את בכירי המשטר להעביר מסר לאנשיהם בשטח: "שברו את הנערות, משום שאם אתם שוברים אותן, אתם שוברים את הגברים".

כמה גורמים רשמיים אמרו ל-CNN כי נעשה ניסיון שיטתי לפגוע בנשים בלב המחאה, שהחלה בכלל בשל עליית מחירי הלחם והתפתחה למרי אזרחי נגד אל-בשיר, המבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בשל פשעי מלחמה. בתחילת ההתקוממות, עצרו הכוחות נשים שהיו בקו החזית בבירה חרטום. הן נלקחו למתקני מעצר סודיים, שם הן הופשטו וצולמו על ידי החיילים, שאיימו לתקוף אותן מינית.

עם התרופפות אחיזת המשטר, החיילים החלו לממש את איומיהם. פעילים במחאה סיפרו כי כמה נשים הוכו בציבור ללא רחמים על ידי המשטרה, ואחרות נגררו ונאנסו במכוניות של כוחות הביטחון. "כולנו ידענו מה זה אומר לשבור נערה", אמר גורם מודיעיני לרשת CNN על ההוראות שהגיעו מלמעלה.

נערות סודניות מחופשות. מתבוננות בהפגנה מחוץ למתחם משרד הביטחון בחרטום, סודאן, 25 באפריל 2019. רויטרס
לנשים היה חלק משמעותי במהפכה. מפגינות בחרטום/רויטרס

התקיפות יצרו רעשי משנה - גברים החלו להתגרש מנשותיהם מתוך בושה, ואבות הכו את בנותיהן כדי לאלץ אותן להישאר בבתים. עם זאת, הנשים המשיכו לשוב לרחובות, להשליך מכלי גז מדמיע בחזרה אל הצבא, טיפסו על גגות מכוניות כדי לקרוא למפגינים להמשיך במאבק ואיישו דוכנים לחלוקת מזון ושתיה כדי לעזור בכל דרך אפשרית.

לנשות סודאן היה חלק מרכזי במהפכה, אך למרות נפילת בשיר, שמוחזק במעצר על ידי הצבא, המאבק רחוק מסיום. השיחות בין המועצה הצבאית לבין נציגי האופוזיציה תקועות, ומנהיגי המחאה חוששים שהיא מנסה להיאחז בשלטון ולא באמת רוצה להעביר אותו לידיים אזרחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully