וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על סערת אמיר אוחנה: החלטות בית המשפט מחייבות את כולם

13.6.2019 / 19:41

ראש הממשלה אמר את הדברים לאחר ששר המשפטים אמר בריאיון בחברת החדשות כי לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ. מוקדם יותר היום תקפו נשיאת העליון חיות והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט את דבריו של אוחנה

עריכה: עמית שמחה

סערת אוחנה | כל העדכונים:

  • נתניהו על דברי אוחנה: "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם"
  • אוחנה טען: "לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ"
  • נשיאת העליון תקפה: "בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה - הדרך קצרה"
  • מנדלבליט: "הציות לבתי המשפט - חובה המוטלת על כל אזרח"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי "החלטות בית המשפט מחייבות את כולם". זאת, בתגובה לדבריו של שר המשפטים אמיר אוחנה שטען בריאיון בחברת החדשות כי "לא תמיד יש צורך לקיים את החלטות בג"ץ". לדברי אוחנה, "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים".

דבריו של שר המשפטים זכו היום לביקורת נרחבת במערכת המשפט. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, תקפה את אוחנה ואמרה כי "חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת תקדים וחסרת אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד".

לדבריה, משמעות הדברים של אוחנה, לפיהם לא כל פסיקה של בית המשפט צריך לקיים, הם ש"כל בעל דין יוכל מעתה בברכת שר המשפטים לבחור איזה פסק דין צריך לקיים ואיזה לא. ואני רוצה לומר על כך רק דבר אחד - בין תפיסת העולם הזו ובין אנרכיה של 'איש הישר בעיניו יעשה' - הדרך קצרה".

עוד בוואלה! NEWS:
נשיאת העליון נגד השר אוחנה: דבריו ערב השבעתו - חסרי אחריות
"בית המשפט הוא דיקטטורה": זה מה שחושב השר החדש על מערכת המשפט
שר המתנות: במשחקי הכיסאות - נתניהו מטשטש את כישלון הקמת הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברת הכנסת אמיר אוחנה במשכן הכנסת, 2019. אוליביה פיטוסי, הארץ, הארץ
נתניהו ואוחנה/הארץ, אוליביה פיטוסי, הארץ

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיב אף הוא לדברי השר אוחנה והבהיר כי "במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המושתתת על עיקרון שלטון החוק, החובה לציית לפסיקת בתי המשפט היא בגדר מושכלת יסוד, המשמשת ערובה להגנה על זכותו של כל אזרח במדינה. זו אינה אפשרות הנתונה לבחירה. מדובר בחובה המוטלת על כל אזרח וכל רשות שלטונית באשר היא".

מנדלבליט אמר שהוא "ימשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם שר המשפטים ועם הממשלה, תוך הקפדה על שיח פורה ומכבד". לדבריו, "לנגד עיני רשויות אכיפת החוק והתביעה הכללית - ובראשם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה - עומדים רק שיקולים ענייניים ומקצועיים. החלטות מתקבלות אך ורק על בסיס חומר הראיות והוראות הדין, ולא חלילה משום שיקול זר. אנשי מערכת אכיפת החוק הם עובדי ציבור מסורים, הפועלים יום וליל כדי לשמור על אזרחי המדינה, ביטחונם, רכושם, וטובתם".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בטקס פתיחה, הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין באילת, 27 במאי 2019. ליאב פלד, אתר רשמי
"יש לראות בחומרה את הדברים". חיות/אתר רשמי, ליאב פלד

לאחר פיטורי השרה איילת שקד, נתניהו מינה את אוחנה לשר ולחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. ביום שני נאם אוחנה בכנס ההסמכה של עורכי דין חדשים בבנייני האומה בירושלים, לראשונה מאז מינויו לתפקיד, ואמר כי "יש טענה שכל מי שמבקר את מערכת המשפט - רוצה ברעתה. להפך. מי שרוצה מערכת משפט צודקת וחזקה, מי שרוצה בטובתה של מערכת המשפט, צריך להיות מוכן לבקר אותה, וגם לתקן ולשנות. והתיקון לא יבוא אם נכנע ליוזמות השבר על קץ הדמוקרטיה מול כל יוזמה לשינוי. לא היינו רוצים לראות מערכת משפט שיש בה יותר פלורליזם? לשמוע יותר דעות?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully