וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: לא מגיע עם דחפור או טנק; ניצן: לא תופרים תיקים

23.6.2019 / 14:32

שר המשפטים אמר בטקס קבלת הפנים במשרדו כי "זכרונותי ספוגים בהחלטות שאת חלקן אהבתי ואת חלקן לא - ואת כולן הקפדתי לקיים". פרקליט המדינה בירך את אוחנה ואמר כי "אני מבטיח לך שטענות לתפירת תיקים או לשקילת שיקולים פוליטיים אינן נכונות"

עריכה: ניר חן

טקס קבלת הפנים לשר אוחנה במשרד המשפטים | כל הפרטים:

  • אוחנה: "אין מחלוקת על החובה לקיים את פסיקות בית המשפט"
  • השר הנכנס: "אנו מבקשים כולנו לחזק את מערכת המשפט"
  • פרקליט המדינה ניצן: "טענות לשקילת שיקולים פוליטיים אינם נכונים"
  • מנדלבליט: "ללא שלטון חוק, כל אזרח יהיה חשוף לפגיעה בזכויותיו"

שר המשפטים הנכנס אמיר אוחנה אמר היום (ראשון) בטקס קבלת הפנים במשרד המשפטים כי "זכרונותיי ספוגים בראיות ובעדויות, דיונים והחלטות שאת חלקן אהבתי ואת חלקן לא - ואת כולן הקפדתי לקיים".

השר, שתקף עם מינויו את מערכת המשפט ואמר כי אין חובה למלא אחר פסיקת בית המשפט הוסיף כי "אינני מגיע בדחפור ולא בטנק. אני מגיע בידיים חשופות, בלב פתוח ובנפש חפצה. אני מגיע למקום שאני מוקיר ומעריך, ומזדהה עם החזון שלו. לא תהיינה בינינו מחלוקות על הצורך בבתי משפט חזקים, עצמאיים ובלתי תלויים לחלוטין. לא תהיינה בינינו מחלוקות על החשיבות בקיום פסקי דין. אולי תהיינה מחלוקות על מקומה של מערכת המשפט מול הרשויות האחרות".

שר המשפטים הוסיף בנאומו כי "אנו מבקשים כולנו לחזק את מערכת המשפט, ואני סבור שהדרך לעשות זאת היא להרחיקה ככל האפשר מנושאים שנויים במחלוקת, שהמקום להסדירם הוא בהתגוששות הפוליטית". אוחנה מצטט את נשיא העליון בדימוס מאיר שמגר שהזהיר כי "עלול להיווצר חשש כי בבית המשפט מסיג את גבולן של הרשויות האחרות. במשטר דמוקרטי יש לכבד את הפרדת הרשויות. חוששני שלא ניתן יהיה לקיים משטר תקין אם כל המחלוקות הפוליטיות יעשו דרכן לבית המשפט".

עוד בנושא:
נשיאת העליון נגד השר אוחנה: דבריו ערב השבעתו - חסרי אחריות
אוחנה בנאום ראשון: "מי שרוצה בטובת המערכת חייב לבקר אותה"

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
אוחנה ומנדלבליט, היום/ראובן קסטרו

פרקליט המדינה שי ניצן בירך גם הוא את אוחנה ואמר כי "אך טבעי הוא המינוי דווקא לשר משפטים. אין לי ספק שהמשרד ברשותך יוסיף לקדם את זכויות המיעוטים ולפעול להטמעת השוויון בישראל. הן לקידום קהילת הלהט"ב, המיעוט הערבי, המיעוט החרדי וכל המיעוטים בישראל. עובדי המשרד ממתינים לעבוד בשיתוף פעולה מלא איתך".

ניצן אמר כי "כולנו עובדי ציבור ומשרתי ציבור במלוא מובן המילה. תפקידנו לשרת את מדיניות הממשלה הנבחרת, תוך שמירה על מגבלות החוק. פעלנו עם כל שרי המשפטים, מימין ומשמאל, לקידום מדיניות הממשלה, והכל בהתאם לדין. אני מבטיח לך שטענות לתפירת תיקים או לשקילת שיקולים פוליטיים אינם נכונים, ואתה תיווכח בכך תוך זמן קצר".

שר המשפטים הנכנס אמיר אוחנה עם פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו, אתר רשמי
שני ניצן ושר המשפטים הנכנס אמיר אוחנה, היום/אתר רשמי, ראובן קסטרו
שי ניצן במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"עובדי המשרד ממתינים לעבוד בשיתוף פעולה מלא איתך". ניצן, היום/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר כי "בנאום שבו הושבעת לכנסת דיברת על הזהויות השונות שמרכיבות אותך, שבכולם אתה גאה, על אהבת המדינה ועל חשיבות השורשים. דברים אלו מייצגים היטב גם את משרד המשפטים".

היועמ"ש הוסיף כי "הדבר שמאחד את כולנו הוא אהבת המדינה, שאותה ואת אזרחיה כולנו משרתים. ללא שלטון חוק, כל אזרח יהיה חשוף לפגיעה בזכויותיו. אני מבקש לחתום את דבריי בציטוט של מנחם בגין: 'בנפול מבצר המשפט, אין עוד מציל לאדם הנשחק ביו אבני הריחיים של השררה"'. וזו כל התורה כולה".

מנכ"לית המשרד, אמי פלמור אמרה בנאומה כי "בניגוד למה שאומרים בתקשורת, יש הרבה מה לעשות. מבחינתנו אתה שר משפטים על מלא. כולם מדברים על הדברים שאתה הראשון שעושה. אז מבחינתנו זו קודם כל הפעם הראשונה שאדם שהיה מתמחה במשרד הופך לשר משפטים. אנחנו גאים גם בזה שאתה השר הראשון שעושה את כל הקריירה שלו מחוץ לארון".

אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
משטר דמוקרטי יש לכבד את הפרדת הרשויות. אוחנה בנאומו, היום/ראובן קסטרו

ברקע חילופי ההאשמות ההדדיים נפגשו בשבוע שעבר נשיאות בית המשפט העליון אסתר חיות והשר אוחנה לראשונה מאז כניסתו של האחרון לתפקיד. במהלך הפגישה שוחחו השניים על נושאים בסדר היום של מערכת המשפט. חיות ואוחנה הדגישו את חשיבות שיתוף הפעולה הנדרש ביניהם וסיכמו לקיים פגישות עבודה קבועות אחת לשבועיים.

דבריו של אוחנה עוררו את זעמה של חיות שאמרה כי "חשוב לי לומר לכם כי בעיניי יש לראות בחומרה את העובדה ששר משפטים במדינת ישראל, ביום השבעתו לתפקיד, בוחר לשתף אותנו בהשקפת עולם משפטית חסרת תקדים וחסרת אחריות שלפיה לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully