וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנות מאסר לסייעת שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה

14.7.2019 / 16:13

הסייעת אינה סקיבנקו, שעבדה בגן ילדים בפתח תקווה, הודתה בהסדר טיעון בהריגת הפעוטה ובהתעללות ב-9 תינוקות נוספים. היא תישלח למאסר ותשלם פיצוי בגובה 120 אלף שקלים. חלק מההורים מחאו כפיים, אחרים קראו: "מגיע לה מאסר עולם". אביה של יסמין: "היא שברה את הלב שלנו"

17 שנות מאסר לסייעת שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה/צילום: יותם רונן

הרשעת המטפלת שהרגה את יסמין וינטה - עדכונים אחרונים

  • 17 שנות מאסר נגזרו על אינה סקיבנקו
  • סקיבנקו הורשעה בתקיפת תשעה תינוקות נוספים
  • חלק מההורים באולם מחאו כפיים
  • אביה של הפעוטה יסמין וינטה: "היא שברה את הלב שלנו"
  • ההורים ביקשו להתיר לפרסם סרטוני התעללות, שבהם מופיעה סייעת נוספת

בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר היום (ראשון) 17 שנות מאסר על אינה סקיבנקו, הסייעת בת ה-23 שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה. בנוסף לעונש המאסר, נגזרו על סקיבנקו שנתיים של מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 120 אלף שקלים להורי הפעוטות בגן, לרבות הוריה של וינטה.

סקיבנקו, שבחודש ינואר השנה הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, היא עולה חדשה מאוקראינה שעבדה בגן ילדים בפתח תקווה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. חלק מהורי הילדים באולם מחאו כפיים, בעוד אחרים זעקו: "מאסר עולם, זה מה שמגיע לה", ו"דין על רצח - מאסר עולם".

במקביל לגזר הדין, הוריה של וינטה והורים נוספים מהגן ביקשו מבית המשפט לאשר פרסום של סרטוני התעללות של סקיבנקו. בסרטונים מופיעה גם סייעת אחרת, שעדיין בגדר חשודה ולא הוגש נגדה כתב אישום. השופט נתן לפרקליטות להגיב לבקשה עד יום שלישי הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוריה של יסמין וינטה עם עו"ד שקלאר בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביה של הפעוטה יסמין, וובה וינטה, הגיב לגזר הדין ואמר כי "אני מרגיש רע מאוד. אני חושב ש-17 שנה זה לא מספיק. היא שברה את הלב שלנו, ואנחנו נחיה את כל חיינו, 60-70 שנה, ככה. להגיע הביתה ולהריח את יסמין, לראות אותה, זה נתן לנו כוח. מאז זה רק ללכת לישון ולקום בבוקר. ועכשיו זה להתחיל חיים חדשים".

אמה של וינטה, דורינה, אמרה אחרי ההחלטה כי "17 שנות מאסר זה לא מספיק, אבל רווח לי מעט לדעת שהיא בכלא. היא הייתה צריכה לקבל מאסר עולם. ילדינו הם הדבר הכי חשוב בעולם. האישה הזו היא מפלצת בעיניי. אין לי מילים לתאר אותה, היא לא אנושית". הוריה של וינטה והורים נוספים אף ביקשו מבית המשפט לפרסם את סרטוני ההתעללות של הסייעת.

הוריה של יסמין וינטה והורים נוספים מהקואליציה לחינוך מלידה מפגינים כדי לדרוש מאסר עולם למטפלת החשודה במותה של הפעוטה יסמין וינטה.. אתר רשמי
קרוביה של וינטה בבית המשפט, היום/אתר רשמי

השופט עמי קובו אמר בהקראת גזר הדין כי "הנאשמת הייתה אמונה על טיפול בתינוקות רכים, שהם באופן מובהק חסרי ישע. היא פגעה בגופם ובנפשם של הפעוטות. מדובר בפעוטות בגיל שטרם למדו לבטא את הפגיעה בהם. המעשים שלה הלכו והסלימו עד שהרגה את התינוקת יסמין וינטה".

השופט הוסיף ש"גם תינוק נוסף שהיה תחת גופה של הנאשמת היה יכול למצוא את מותו באירוע, ורק ביד המקרה זה לא קרה". הוא אף הצהיר כי "אין תיק בישראל שדומה לתיק הזה. בבחינת העונש, הסתכלתי על תיקים שבהם הורשעו הורים בהריגה של תינוקות, מכיוון שזה הכי קרוב לזה. היו מקרים של התעללויות, אבל לא הריגה של תינוקות".

"מדובר בתיק ייחודי בחומרתו בו הנאשמת שהייתה אמונה על שלומה ובטחונה של יסמין גרמה במעשיה למותה", נמסר מטעם הפרקליטות. לדבריהם, "הנאשמת הפרה את האמון שנתנו בה הורי הילדים בגן כאשר תקפה את הקטינים בהזדמנויות רבות. שנות המאסר הרבות שהוטלו על הנאשמת מבטאות את החומרה הרבה בה רואה מערכת המשפט את תופעת האלימות כלפי קטינים חסרי ישע ע"י מי שאחראי עליהם" .

יסמין וינטה, הפעוטה שנהרגה בגן ילדים בפתח תקווה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

עו"ד קובי מרלוגוב, סנגורה של אינה סקיבנקו, מסר עם מתן גזר הדין: "שום עונש מאסר לא יכול להשיב את יסמין ז"ל לחיים, ושום פיצוי לא יפצה על האובדן. זו בדיוק הסיבה שאינה לקחה אחריות על מעשיה מתחילת החקירה ועד ליום מתן גזר הדין. בית המשפט דחה את דרישת המדינה להשית עליה 27 שנות מאסר והסתפק ב-17 שנים בלבד, בהתחשב בגילה ועברה הנקי של מרשתי".

בתחילה, לא התגלו סימני אלימות על גופה של הפעוטה, וההתרשמות הראשונית של גורמי הרפואה הייתה כי אין חשד לעבירה. במהלך בדיקת נסיבות האירוע החל צוות החוקרים לגבות עדויות מצוות הגן, מגורמי רפואה ומהורי הפעוטה - אזרחי מולדובה. צוות החקירה הוציא צו חיפוש לגן, שם נמצא מכשיר הקלטת וידאו שאליו מחוברת מצלמת אבטחה, שצוות הגן סבר כי אינה פועלת.

אינה סקיבנקו שהואשמה בהריגת התינוקת יסמין וינטה בגן הילדים. מתוך פייסבוק, צילום מסך
אינה סקיבנקו/צילום מסך, מתוך פייסבוק

החוקרים צפו בסרטוני האבטחה בהם נראית הגננת סוחבת את יסמין בת השנה וחודשיים ביד אחת, כשהיא תלויה באוויר לעבר מזרן המונח על הרצפה. לאחר מכך השליכה אותה בחוזקה לעבר הקרקע כשפניה נחבטות במזרן, נטלה שמיכה וזרקה אותה על הפעוטה באופן שכיסה את כל גופה. הגננת נשכבה עליה בעזרת פלג גופה העליון, תוך שהיא צופה במסך הטלפון הסלולרי שהיה בידה. כאשר הפעוטה החלה לזוז הפכה אותה הסייעת פעם נוספת, כיסתה אותה ונשכבה עליה בחוזקה עד שחדלה לנוע.

גזר דינה של סקיבנקו מגיע כשברקע מחאת ההורים מראש העין שפרצה בעקבות ההתעללות שנחשפה בפעוטון "בייבי לאב" שבראש העין. המטפלת, כרמל מעודה, בת 25, מואשמת בפגיעה ב-11 פעוטות שהיו תחת השגחתה ב-18 מקרים שונים, שכוללים בין היתר קשירה שלהם, חסימה של פיהם עד קשיי נשימה, הצלפה בהם ואף הכרחה של אחד מהם לאכול קיא. במקביל, התקיים מוקדם יותר היום בבית משפט השלום ברחובות דיון בעניינה של ציפורה דוד, מטפלת הנאשמת בהתעללות בפעוטות בנס ציונה, שבמהלכו ההורים הטיחו בה האשמות, קיללו אותה והשמיעו לה את הקלטות ילדיהם הבוכים.

(עדכון ראשון: 14:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully