וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמה של יסמין וינטה למטפלת שהורשעה בהריגתה: "מגיע לך לסבול"

בבית המשפט המחוזי בלוד התקיים דיון בעניינה של הסייעת אינה סקיבנקו שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה בפעוטון בפתח תקווה במסגרת הסדר טיעון. מחוץ לבית הדין התאספו עשרות הורים שקראו להחמיר את הענישה נגד המטפלת. הוריה של הפעוטה: חייבים למנוע מקרים כאלה בעתיד

עשרות הורים התאספו היום (חמישי) סמוך לבית המשפט המחוזי בלוד, בזמן שבמקום התנהל משפטה של אינה סקיבנקו, הסייעת שטיפלה בפעוטה יסמין וינטה והודתה והורשעה בהריגתה במסגרת הסדר טיעון. ההורים מארגון "הקואליציה לחינוך מלידה" הגיעו למקום כדי להביע תמיכה בהוריה של יסמין, ולהציב דרישה לגזור על הסייעת מאסר עולם.

"לא יתכן שאין לקיחת אחריות מצד המדינה על אזרחיה הרכים וחסרי הישע", אמרה ליאת גלנץ רכזת חינוך מלידה מבית 'אנו עושים שינוי'. ההורים מחו גם על אוזלת ידה של המדינה בכל הקשור לטיפול וחינוך פעוטות מיום לידתם עד לגיל שלוש. "המציאות הבלתי נתפסת שבה אין כל מיפוי ל-77% מהפעוטות, שבה כל אחד יכול לפתוח מסגרת, בכל מבנה שהוא, ללא כל סטנדרטים מחייבים, מובילה לאסון. עד שיוסדר התחום עלינו לוודא שרק האנשים הראויים, המקצועיים והמוסריים ביותר יהיו אמונים על שלום ובטחון ילדינו", הוסיפה. "יש לדרוש מכל מטפלת היעדר רישום פלילי, לבצע מיפוי ורישום מדוייק של אלו שסרחו ולוודא החמרה בענישה למען יראו וייראו".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "האיש מקיסריה מאשים את האיש מנוקדים שהוא שמאלני"
יהדות התורה במתקפה על ליברמן: לא יהיה הנושא אצלנו
שימוע באמצע המגעים הקואליציוניים: הלו"ז המשפטי שמצפה לנתניהו

הוריה של יסמין וינטה והורים נוספים מהקואליציה לחינוך מלידה מפגינים כדי לדרוש מאסר עולם למטפלת החשודה במותה של הפעוטה יסמין וינטה.. אתר רשמי
ההפגנה מחוץ לבית המשפט, היום/אתר רשמי

בינתיים בתוך בית המשפט נמשך הדיון בעניינה של סקיבנקו. אביה של יסמין, ולדימיר וינטה, פנה אל השופט: "איך אפשר לחיות כשהלך לנו החיוך? אם הייתי יודע שאני ויסמין ניפגש בשמיים הייתי מת עכשיו. בבקשה ממך, אתה אבא לילדים, הצדק בידיים שלך, תן לה את העונש הכי כבד, כדי שהיא תבין את השגיאה ואת הפשע שהיא עשתה. אני מבקש להכביד בעונשה, למען הבת שלנו ולמען כל הילדים בארץ, כדי לא לתת אומץ לאחרים לעשות מעשה כזה".

אמה של יסמין, דורינה וינטה, סיפרה אף היא על החוויות הקשות שהיא ומשפחתה עוברים מאז מות בתה. "אני מבקשת שתחליט את ההחלטה הנכונה ביותר, בשביל שלא יחזרו מקרים כאלה", אמרה לשופט. אחר כך פנתה אל סקיבנקו. "את אימא, יש לך שני ילדים, איך יכולת לעשות דבר כזה? איזה מטפלת את שאת יכולה להרוג ילד? אני לא מאחלת לך למות, אני מאחלת לך שלא תראי יותר את ילדייך עד סוף ימייך, מגיע לך לסבול כל החיים. את יודעת מה זה שלוקחים את הילד? את ידעת שאהבתי אותה ואוהבת עדיין".

יסמין וינטה, הפעוטה שנהרגה בגן ילדים בפתח תקווה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

במסגרת הסדר הטיעון, סקיבנקו הודתה והורשעה לפני כארבעה חודשים בהריגתה של וינטה וכן בעבירה של תקיפה על ידי אחראי. סקיבנקו, עולה מאוקראינה בת 23, הייתה סייעת בגן ילדים בפתח תקווה. בנוסף להריגתה של וינטה, הורשעה סקיבנקו בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה.
הפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט להטיל על הסייעת סקיבנקו עונש "דו ספרתי גבוה" של שנות מאסר בפועל. "הנאשמת הורשעה לאחר שהודתה בביצוע העבירות במסגרת הסדר טיעון, אשר לא כלל הסכמה באשר לעונש שיוטל על הנאשמת. לאור נסיבותיו החמורות של התיק, הפרקליטות תעתור לענישה מקסימלית ולפיצוי משמעותי לנפגעי העבירה", נמסר אז מהפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully