וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהדות התורה במתקפה על ליברמן: לא יהיה הנושא המרכזי אצלנו בבחירות

30.5.2019 / 14:50

ביהדות התורה החליטו להביא להכרעת הרבנים את האפשרות שיסרבו לשבת בממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו. נציגי הסיעות תקפו אותו על כך שלדבריהם הולכים לבחירות בגלל "גחמה של איש אחד". גפני: "כנראה יש מי שהחליט שאנחנו בדיקטטורה". ליצמן: "סחטו אותנו, נזכור לו את זה"

עריכה: שניר דבוש

יום אחרי פיזור הכנסת, ביהדות התורה קיימו היום (חמישי) ישיבה בבני ברק לטובת ההיערכות לבחירות. הסיעה דנה באפשרות שיסרבו לשבת בממשלה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והסכימה להציג את הנושא להכרעת הרבנים סמוך מאוד לבחירות. עוד החליטו לתקוף אותו "בחכמה ולא בהתלהמות" כדי לא לשחק לידיו. לדברי גורמים במפלגה, "הוא זקוק לטנגו הזה לצרכיו ואנו לא פראיירים".

אחד מראשי הסיעות החרדיות, ח"כ משה גפני, אמר כי "מערכת הבחירות אצלנו היא בעיתוי לא טוב, באמצע חודש אלול. החליט מי שהחליט שהוא רוצה שזה יהיה שם, צריך לראות איך עושים את המערכת הזו". לדבריו, "יושב בן אדם, מגיע, נכנס חוק בקריאה ראשונה ולא ידברו עליו, דיקטטורה במיטבה. חוקים כאלה התקבלו ברוסיה לפני העלאת מסך הברזל. אי אפשר לנהל ככה עבודה דמוקרטית".

"נקלענו שלא לטובתנו למערכת בחירות, שעולה המון כסף", המשיך גפני. "המדינה צריכה את זה בשביל המון דברים חשובים ואנחנו זורקים את זה לפח כדי שליברמן יוכל להגיד שהוא גר בנוקדים ונתניהו גר בקיסריה. צר לנו שנקלענו לסיטואציה הזו אבל כנראה יש מי שהחליט שאנחנו בדיקטטורה".

ח"כ גפני הוסיף כי "מערכת בחירות אצלנו תהיה על דמותה של ישראל. ביקשנו סטטוס קוו בכל ההסכמים הקואליציוניים. מעולם לא היה אצלנו מדינת הלכה והכול הוא עשה כדי להפיל את נתניהו. לא להאמין שישראל הולכת לבחירות על גחמה של איש אחד שרוצה להפיל את נתניהו".

עוד בוואלה! NEWS:
74 נתינים של נתניהו: תיאטרון האבסורד של הפוליטיקה הישראלית
שלב אחר שלב: היום הדרמטי שהסתיים בפיזור הכנסת
עם הספק של חוק אחד ונאומי בכורה: הכנסת הקצרה בתולדות המדינה

פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ישיבת יהדות התורה, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

בנוגע לישיבה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר גפני כי "אנחנו לא פוסלים אף אחד, אבל אנחנו עם כחול לבן לא נשב בקואליציה. ליברמן לא אמר שלא יישב עם נתניהו. ליברמן לא יהיה נושא אצלנו".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי "ליברמן סירב להיכנס לקואליציית נתניהו מסיבותיו. הוא הופך את החרדים לקורבן ואת הגיוס לטריגר. זה שקר. פתאום מגלה ליברמן את האג'נדה שלו נגד החרדים. חבל שהסתיר את זה בבחירות בירושלים למשל, ובעוד ערים, שידע לבקש תמיכה של החרדים".

"לעולם לא שמעתי שזאת מדינת הלכה", הוסיף ליצמן. "ולכן אנחנו נזכור לו את זה. להגיד שאנחנו סחטנו, היום סחטו אותנו. בצוות המשא ומתן יכל להיות הסכם טוב, אבל כל הזמן הוא לא רצה את הגיוס וכל דבר משהו אחר. מה שהוא דיבר היום בבמסיבת העיתונאים זאת קריאת תיגר על הציבור החרדי".

יעקב ליצמן פתיחת מטה הבחירות של "יהדות התורה בבני ברק 30 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ליצמן בישיבת יהדות התורה, היום/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

לדברי ליצמן, "מרגע הראשון שראינו שליברמן מתעכב לחתום על ההסכם, הורינו מיד שלא לסגור את המטות. כעת, אנו רואים שאכן זה לא היה לחינם. נצא לדרך פעם נוספת וננצח". על המו"מ הקואליציוני אמר: "לא דרשנו כל דבר חדש. התעקשנו על תוספות למערכת הבריאות וכעת ליברמן מבזבז את זה על בחירות מיותרות. זה עוול לאומי. פעם ראשונה שהולכים לבזבז מיליארדי שקלים על פסיקים".

"מחשבים מסלול מחדש"

בש"ס וביהדות התורה נמנעו בבחירות האחרונות לתקוף את ליברמן בטענה כי "מעשים לחוד ודיבורים לחוד". גורמים בשתי המפלגות הסבירו אז כי הקמפיין של ליברמן נגד הציבור החרדי נועד לצורך אלקטורלי ויחד עם זאת, "הוא יודע לשתף פעולה כשנדרש". כעת, כך טוענים, לאחר שהתבצר בעמדתו סביב חוק הגיוס ולטענתם "השמיץ והסית" את הציבור החרדי, מנהיגיהם הרוחניים ונציגיהם בכנסת, הם "מחשבים מסלול מחדש".

אביגדור ליברמן ויואב קיש, מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
היחס מהמפלגות החרדיות עומד בסימן שאלה. ליברמן/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות. עיבוד תמונה
אינפו לו"ז בחירות/עיבוד תמונה

ח"כ גפני אמר מוקדם יותר בגל"צ כי ימליץ לשאר חבריו "לא לשבת בממשלה עם ליברמן". גפני הסביר אתמול לאחר פיזור הכנסת כי "היה לנו שיתוף פעולה עם ליברמן הרבה פעמים. יש לו בעיה והציבור צריך לדעת את זה - הוא שונא את ראש הממשלה נתניהו. נקודה. הוא רכב על הציבור שלנו עם כל מיני סיפורים של חוק הגיוס כתרנגול כפרות". גפני הוסיף כי הוא "מכיר היטב את המנטליות הישראלית, - אביגדור ליברמן לא יעבור את אחוז החסימה. הציבור לא יסלח לו".

ח"כ אורי מקלב הוסיף כי "אין אלא לקבוע שאדם שברשעות ובציניות הכפיש ציבור שלם רק בגלל מהלך פוליטי והכל בכפיות טובה, במגלומניות וברודנות התנהל בעברייניות נגד הציבור החרדי".

השינוי ביחס החרדי לליברמן נתן את אותותיו הבוקר בעיתונות החרדית. בשבועון "משפחה" כתבו על ליברמן בכותרת הראשית "הידיד שהפך לאויב" ובכותרת הראשית של השבועון "בקהילה" התנוססה תמונתו תחת הכותרת "צר ואויב". ככל שביהדות התורה תתקבל החלטה להחרים את ליברמן יהיה מעניין לעקוב אחר החלטתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. האחרון וליברמן מיודדים שנים ארוכות, וגם כשדרעי אמר עליו "אני איתו גמרתי", הם חזרו לשתף פעולה בכנסת ה-20.

עוד באותו נושא

ליברמן: "הליכוד נכנע לחרדים"; יהדות התורה: "תירוץ מקומם"

לכתבה המלאה
כותרת השער בעיתון החרדי חדשות בקהילה. אתר רשמי
כותרת השער בעיתון "חדשות בקהילה"/אתר רשמי

עם זאת, עיתון "הדרך", הביטאון הרשמי של ש"ס סימן הבוקר את ליברמן כאויב רשמי. במאמר שפרסם מזכיר הסיעה אשר מדינה הוא כתב כך: "היהדות הנאמנה 'זכתה' לאויב מר ונמהר בשם אביגדור ליברמן. תשכחו מכל קריצות העיניים והלחישות מאחורי הקלעים. לפנינו נגלה אדם חסר מעצורים נטול קווים אדומים, שיצא להתיר את דמו של הציבור החרדי באופן המכוער והבזוי ביותר".

מדינה הוסיף כי "בשבוע הזה, היהדות החרדית סימנה את האדם הזה באדום בוהק. ליברמן רכש לעצמו מקום של כבוד לצד מחרפים אחרים, כאלו הפסולים לבוא בקהל. גם אם יעשה שמיניות בקונסטלציה מסוימת כדי לקנות מחדש את אמון החרדים - הוא ייתקל בדלת אטומה. לא נשכח ולא נסלח".

מישראל ביתנו טרם נמסרה תגובה.

(עדכון ראשון: 11:25)

כותרת השער בעיתון החרדי משפחה. אתר רשמי
כותרת השער בעיתון "משפחה"/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully