וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחמאס מאיים ונסראללה מסמן מטרות - נתניהו עסוק בתקשורת

14.7.2019 / 22:20

בעוד מערכת הביטחון העלתה כוננות מחשש לתגובה הצפויה של חמאס ברצועת עזה, ראש הממשלה ושר הביטחון חילק את פרסי "הפייק ניוז" של השבוע. בחמאס העניקו לישראל אולטימטום של שבוע לעמוד במחויבות הסכם הרגיעה, אבל למרות האיומים, הארגון אינו רוצה במלחמה

עריכה: ליר שפיגלר

ביום שישי, בשעות אחר הצהריים המוקדמות, כבר היה ברור בצד הישראלי שצפויה תגובה של חמאס על הרג איש "כוח הריסון" של הארגון ביממה שלפני כן. המערכת העלתה כוננות, אם בסוללות "כיפות ברזל" שפרוסות באזור ואם באמצעות סגירת שטחים הקרובים לגבול כמו גזרת "חץ שחור".

ניתן היה לשער שבאותן שעות שר הביטחון וראש הממשלה יהיה בשטח עם הכוחות, אולי בקריה עוקב מהבור אחר המתרחש, ואולי פשוט מתעדכן במשרדו על הנעשה. אלא שבנימין נתניהו בילה את שעות אחר הצהריים, כך נראה, בעניינים אחרים לגמרי. בעוד שחמאס מאיים בירי וחסן נסראללה מסמן את "בנק המטרות" שלו למלחמה הבאה מול ישראל, נתניהו עוסק באויב האמיתי - אנחנו, התקשורת.

לקריאה נוספת בנושא
כסף קטארי ואזור תעשייה: ה"גזרים" שישראל מציעה לחמאס תמורת שקט
מתיחות בדרום: שתי רקטות שנורו מהרצועה התפוצצו בשטחים פתוחים
מחשש להסלמה: צה"ל תגבר את פריסת כיפת ברזל בדרום

מחמוד אחמד צברי אל-אדהם. צילום מסך
היה ברור שצפויה תגובה על מותו. אחמד סברי אל-אדהם/צילום מסך

ראש הממשלה ושר הביטחון עסק באותן שעות בצילומים של סרטון שנועד לבייס שלו, שבו הוא נראה מחלק פרסים לתקשורת על "הפייק ניוז" של השבוע. ואיזה כבוד נפל בחלקו של אתר וואלה! NEWS השבוע, מקום שני (ומכובד), ישר לאחר גיא פלג מחדשות 12. ואם זה לא היה עצוב זה היה (כנראה) מצחיק.

ומדוע זה עצוב? מאחר שאותו ראש ממשלה שממהר לבקר את התקשורת ולכנותה "פייק ניוז", הוא זה שאישר להכניס עשרות מיליוני דולרים לרצועת עזה בכל חודש והפך את מדינת ישראל למדינה בסחיטה, זו שחיה לפי גובה דמי הפרוטקשן שדורש חמאס.

כמה שעות לאחר הסרטון של נתניהו, אמר פתחי חמאד, אחד מראשי חמאס שעסוק כנראה באויב האמיתי מבחינתו - ישראל, שהוא נותן ל"כיבוש" אולטימטום של שבוע לעמוד בהתחייבויותיו במסגרת הסכם הרגיעה. או במילים אחרות, חמאס מאיים על ישראל של נתניהו, לשלם בהקדם את דמי הפרוטקשן הקבועים, ולא הוא צפוי להוביל להסלמה רבתי.

עוד באותו נושא

השר פרץ הביע תמיכה בטיפולי המרה ועורר סערה: "איש חשוך ומסוכן"

לכתבה המלאה

סרטון פרסי ה"פייק ניוז" מתוך הטוויטר של ראש הממשלה:

אלא שאיומים לחוד ומעשים לחוד. חמאס אמנם מריח את חולשתו של נתניהו לנוכח הבחירות הקרבות ובאות, אך גם הוא יודע שלהסלמה יהיה מחיר כבד מבחינתו. אז אמנם ביום שישי בשעות הערב, כצפוי, כבר נורו שתי רקטות לעבר הדרום, אלא ששתיהן נפלו בשטח פתוח ולא גרמו לנפגעים. כלומר, חמאס אולי מאיים אך בפועל הוא אינו רוצה במלחמה.

בדומה לנתניהו, הארגון מסתפק בפוזת "תתפסו אותי", ואינו ממהר לחצות את הרוביקון ולצאת למלחמה. חמאס מסתפק לעת עתה בהצהרות מאיימות ומעוררות חשש, ובפועל חמאס ביקש לאותת בעיקר לבייס שלו ושיגר (או אפשר לשגר) רקטות לעבר ישראל מתוך הנחה וידיעה שהן אינן צפויות ליפול בשטח בנוי או לסכן חיי אדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסמאעיל הניה ובכירי חמאס במפגש עם המשלחת המצרית ברצועת עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים נמשך מצעד המבקרים ברצועת עזה. ראשי המודיעין המצרי נפגשו עם צמרת חמאס כדי להביא להרגעת הרוחות. בהמשך השבוע צפויים גם נציגי האו"ם. כולם לכאורה סרו ויסורו למשרדי הארגון ברצועה, כדי לשכנעם שלא ליזום מהלך התקפי ואולי אפילו להכיל אירועים כמו הפגיעה באותו חבר "כוח הריסון". ובמציאות הנוכחית שבה ישראל וחמאס שותפות לרעיון "ניהול הסכסוך", ניתן להבין שהכלה של אירוע מצד חמאס כבר אינה נראית בלתי אפשרית.

(עדכון ראשון: 9:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully