וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלביני סגר את מרכז המהגרים הגדול ביותר באיטליה

10.7.2019 / 11:58

שר הפנים האיטלקי הסביר כי סגירת המרכז בסיציליה תשחרר אלפי אירו ביום מכספי הציבור, ותקל על חלוקת משאבי אכיפת החוק. סלביני, כחלק מהקו הנוקשה שלו נגד הגירה, אמר לכתבים כי מספר המהגרים ירד משמעותית, ומספר בקשות המקלט הצטמצמו בחצי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שר הפנים של איטליה מתאו סלביני סגר אתמול (שלישי) מרכז מהגרים בסיציליה, שהיה אחד הגדולים ביותר ביבשת, כחלק מהקו הנוקשה שהוא נוקט נגד הגירה. סלביני, שמשמש גם סגן ראש הממשלה, אמר לכתבים במינאו שמספר המהגרים במרכזים ברחבי המדינה ירד מ-182 אלף לפני שנה ל-107 אלף. לדבריו, מספר בקשות המקלט הצטמצמו בכחצי, ל-30 אלף.

המקום היה אמור להיסגר במשך שנים, אחרי שהתגלו בו שורת פעילויות לא חוקיות. בשלב מסוים, שכנו בו כ-4,000 מהגרים. סלביני, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני "ליגה", אמר כי סגירת המקום תשחרר מאות אלפי אירו ביום מכספי הציבור כמו גם משאבים של רשויות אכיפת החוק. זאת על אף שאחת הסיבות שבגללן לא סגרו ממשלות עבר את מרכז המהגרים הייתה בשל תפקידה כמקום תעסוקה וכמנוע כלכלי באזור.

עוד בוואלה! NEWS
איטליה: נהג חטף אוטובוס עם עשרות ילדים במחאה על מות מהגרים
"גרמניה, לבנה, עשירה": הקפטנית שקוראת תיגר על סלביני
הבחירות לפרלמנט האירופי: הימין הקיצוני והירוקים התחזקו, המרכז נחלש

מהגרים יורדים מספינת הצלה באי למפדוזה, איטליה, 29 ביוני 2019. רויטרס
מהגרים באי למפדוזה, בחודש שעבר/רויטרס

על פי נתוני משרד הפנים של איטליה, 3,073 מהגרים הגיעו למדינה מתחילת השנה, רבים מהם מתוניסיה ומפקיסטן. זאת ירידה חדה בהשוואה לשנים קודמות, כשב-2017 הגיעו 85 אלף איש. בין אלו שהגיעו השנה הם גם 47 המהגרים שהובאו אתמול לעיר הנמל פוצאלו על ידי המשטרה.

סלביני מסרב לאפשר לספינות הצלה לעגון בנמלי המדינה, בהחלטה שהובילה לעשרות תקריות מאז עליית הממשלה הפופוליסטית לשלטון ביוני 2018. עם זאת, כמה סירות מהגרים ממשיכות להגיע לאיטליה בעצמן והן מכונות "ספינות רפאים" על ידי כלי התקשורת.

סלביני מתעקש כי כל כלי שיט נספר. "אין דבר כזה 'ספינות רפאים'", אמר שר הפנים, ששלח אתמול מכתב למקבילו מתוניסיה שבו עדכן אותו כי גירוש אזרחי ארצו יואץ.

עוד באותו נושא

האיטלקים הולכים ונעלמים: מספר הלידות בשפל של 150 שנה

לכתבה המלאה
אדם מצלם תמונת סלפי עם סגן ראש הממשלה מתאו סלביני,  ביולי 2019. AP
מוביל קו תקיף נגד הגירה. סלביני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully