וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטלקים הולכים ונעלמים: מספר הלידות בשפל של 150 שנה

4.7.2019 / 9:47

דוח חמור חושף את המשבר הדמוגרפי בארץ המגף, שזו השנה הרביעית ברציפות שבה מספר תושביה מצטצמם. ב-2018 היו רק 18 אלף לידות, הכי מעט מאז איחוד המדינה ב-1861. "המצב נורא", אמר שר הפנים

האפיפיור פרנציסקוס בבית החולים עם ילוד חדש בעיר רומא באיטליה, 03 ביולי 2019. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בבית חולים ברומא, 2016/רויטרס

המשבר הדמוגרפי באיטליה מחמיר, עם צמצום האוכלוסייה והזדקנות כוח העבודה שלה. המכון לסטטיסטיקה במדינה פרסם אתמול (רביעי) את הדוח הדמוגרפי השנתי שממנו עולה כי מספר הלידות ירד ב-18 אלף, לכמות הנמוכה ביותר מאז איחוד איטליה ב-1861. כלכלנים מעריכים כי זו אחת הסיבות לקיפאונה המתמשך של הכלכלה המקומית.

לפי הדוח, מספר הלידות היה 440 אלף בלבד, בעוד שמספר המתים הסתכם ב-633 אלף. בסך הכול הצטמצמה האוכלוסייה במדינה ב-124 אלף אזרחים, כשזו השנה הרביעית ברציפות שבה מספר האזרחים נמצא בירידה. בסך הכול, חיים כיום באיטליה 60.36 מיליון איש.

עוד בעולם:
גופה נפלה מהשמיים: נוסע שהסתנן למטוס צנח לגינה בלונדון
3,500 ק"מ ב-76 ימים: המסע המדהים של שועלת הקוטב
אסון הצוללת הרוסית: "המלחים נחנקו מגזים רעילים"

שר הפנים האיטלקי מתאו סלביני לאחר תום ההצבעה בבחירות לפרלמנט האירופי, 27 במאי 2019. רויטרס
"אנחנו במצב נורא". שר הפנים האיטלקי מתאו סלביני/רויטרס

ממשלת האנטי-צנע שנכנסה לתפקיד לפני שנה העלתה את הוצאות הרווחה ונדרשה לקצץ מסים במטרה לשפר את ההכנסה של המשפחות, שלדבריה זה אחד הגורמים לחוסר הרצון של האזרחים ללדת ילדים. שר הפנים ויו"ר מפלגת "הליגה" הימנית באיטליה, מתאו סלביני, אמר לאחר הצגת דוח המכון לסטטיסטיקה ובהקשר למצב הדמוגרפי כי המדינה "במצב נורא. זה משבר אמיתי".

מספר האיטלקים העוברים לגור בחו"ל עלה ב-1.9% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף לכך, כמות התושבים החדשים המגיעים מחו"ל ירדה ב -3.2%. התושבים הזרים היוו 8.7% מכלל האוכלוסייה בסוף השנה שעברה, כלומר כמות התושבים האיטלקים הסתכם ב-55.1 מיליון איש.

המחוז האיטלקי היחיד שבו מספר הלידות היה גבוה ממספר מקרי המוות בשנה שעברה הוא בולצנו, על הגבול הצפוני עם אוסטריה. בעוד ששיעור התמותה הגבוה ביותר היה באזור החוף הצפוני-מערבי של ליגוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully