וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: נהג חטף אוטובוס עם עשרות ילדים במחאה על מות מהגרים

20.3.2019 / 20:44

כל 51 תלמידי בית ספר נמלטו ללא פגע מהאוטובוס, שאותו הצית הנהג, שמוצאו מסנגל, בפאתי מילאנו. "הוא צעק עצרו את המוות בים, אחרת אבצע טבח"

צילום: רויטרס

אוטובוס עם עשרות תלמידי בית ספר נחטף היום (רביעי) על ידי הנהג, שהעלה אותו באש, במחאה על מותם של מהגרים בים התיכון - כך אמרו הרשויות באיטליה. כל 51 הילדים הצליחו לברוח ללא פגע לפני שהאוטובוס עלה באש בפאתי מילאנו. המשטרה אמרה כי הנהג החשוד הוא אוסיינו סיי בן ה-47, אזרח המדינה ממוצא סנגלי.

"הוא צעק 'עצרו את המוות בים, אני אבצע טבח'", ציטט דובר המשטרה מרקו פלמיירי את דבריו של סיי לשוטרים אחרי מעצרו. דובר המשטרה הוסיף כי חלק מהילדים פונו לבית החולים כאמצעי זהירות מפני שסבלו מחבלות או היו בהלם, אך אף אחד מהם לא נפצע קשה.


עוד בוואלה! NEWS
המודיעין האיטלקי מזהיר: האלימות נגד זרים בעליה מדאיגה
איטליה: צרפת ממשיכה לכבוש את אפריקה, היא אחראית להגירה
משבר המהגרים: חשש לחיי כ-120 איש שסירתם התהפכה בים התיכון

אוטובוס שנחטף והוצת בפאתי מילאנו, איטליה, 20 במרץ 2019. רויטרס
האוטובוס השרוף אחרי שכובה, היום/רויטרס

סרטון שפורסם באתרי חדשות איטלקיים הראה את הנהג מתנגש עם האוטובוס במכוניות בכביש מהיר לפני שהתלקח ועלה באש. הילדים תועדו נסים מכלי הרכב כשהם צורחים וצועקים "לברוח". אחד הילדים סיפר לכתבים כי הנהג איים לשפוך עליהם דלק ולהצית אותם. אחד מחברי הקבוצה הצליח להתקשר למשטרה, שמיהרה למקום ושברה את חלונות האוטובוס כדי למלט את התלמידים.

מורה שהיה עם התלמידים אמר לסוכנות הידיעות האיטלקית ואמר כי הנהג אמר שהוא רוצה להגיע למסלול בנמל התעופה לינאט במילאנו. נערה ששמרה על עילום שם אמרה כי הנהג האשים את סגני ראש הממשלה מתאו סלביני ולואיג'י די מאיו במותם של מהגרים אפריקנים בים התיכון.

האו"ם מעריך כי 2,297 מהגרים טבעו או נעלמו בים התיכון ב-2018 בזמן שניסו להגיע לאירופה. רק אתמול אמר גורם ביטחוני בלוב כי לפחות עשרה מהגרים טבעו כשסירתם טבעה לחופי העיר סבראתה שבמערב המדינה.

הממשלה האיטלקית הנוכחית, המורכבת ממפלגת הימין הקיצוני "ליגה" וממפלגת "תנועת חמישה כוכבים" הפופוליסטית, נוקטת יד קשה נגד הגירה. היא סגרה את נמליה לספינות הצלה שאוספות מהגרים מחופי לוב. לטענת סלביני, המהלך מסייע בצמצום הטביעות משום שהרבה פחות מהגרים מנסים לחצות את הים התיכון. עם זאת, ארגוני זכויות אדם אומרים כי ייתכן שמספר מקרי המוות יגדל לאחר שבקושי נותר ספינות המחפשות את המהגרים בלב ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully