וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: צרפת ממשיכה לכבוש את אפריקה, היא אחראית להגירה

22.1.2019 / 12:27

פריז זימנה לשיחת הבהרה את השגריר האיטלקי אחרי שסגן ראש הממשלה אמר כי צרפת מנצלת את המושבות שלה לשעבר ומתדלקת את ההגירה ליבשת. "לא אהיה צבוע", אמר די מאיו, שסירב לחזור בו. הממשלה הפופוליסטית ברומא מרבה להתכתש עם ממשלת מקרון

צילום: רויטרס, עריכה: גיא אלסטר

משרד החוץ של צרפת זימן אתמול (שני) את שגריר איטליה במדינה לשיחת הבהרה אחרי שסגן ראש הממשלה לואיג'י די מאיו האשים את פריז בניצול מדינות אפריקה ולתדלק הגירה המונית לאירופה. הוא אף קרא לאיחוד האירופי להטיל עליה סנקציות.

ממשלת הימין הפופוליסטית ברומא מרבה להתכתש עם פריז מאז הקמתה בשנה שעברה בנוגע לסוגיות ההגירה. "זאת לא הפעם הראשונה שבה הרשויות באיטליה מספקות הערות תוקפניות ולא מתקבלות על הדעת", אמר גורם דיפלומטי צרפתי. די מאיו הוא מנהיג מפלגת "תנועת חמישה כוכבים" הפופוליסטית, שיחד עם מפלגת "ליגה" מהימין הקיצוני נוקטת מדיניות תקיפה נגד הגירה.

"מי שעוזב עכשיו את אפריקה עושה את זה בגלל כמה מדינות אירופיות, במיוחד צרפת, שמעולם לא הפסיקו לעשות קולוניזציה לאפריקה", אמר די מאיו ביום שבת האחרון. לדבריו, "אם לצרפת לא היו את המושבות שלה באפריקה, וככה צריך לקרוא לזה, היא הייתה רק הכלכלה ה-15 בגודלה בעולם. במקום זאת, היא בין הראשונות, במיוחד בגלל מה שהיא עושה באפריקה".

לקריאה נוספת בנושא
חוק חדש באיטליה יאפשר לגרש במהירות מהגרים

מפלגת "חמשת הכוכבים", לואיג'י די מאיו, איטליה. רויטרס
מתקפה חריפה על צרפת. די מאיו, בשנה שעברה/רויטרס

די מאיו מסרב לחזור בו ואתמול הוא אמר כי צרפת בוחשת בכלכלותיהן של 14 מדינות אפריקניות שמשתמשות במטבע מהתקופה הקולוניאלית שנתמך על ידי האוצר הצרפתי. "צרפת היא אחת מאותן מדינות שמדפיסה כסף ב-14 מדינות אפריקניות ומונעות מהן פיתוח כלכלי ותורמת לעזיבת פליטים ואז למותם בים או להגעתם לחופים שלנו", אמר סגן ראש ממשלת איטליה. צרפת טוענת כי המטבע הביא יציבות למדינות המשתמשות בו, אבל ב-2017 אמר הנשיא עמנואל מקרון כי זה תלוי בהן להחליט בנושא.

"הפסקתי להיות צבוע ולדבר רק על השפעות ההגירה, הגיע הזמן לדבר על הסיבות שלה", אמר די מאיו. "האיחוד האירופי צריך להטיל סנקציות על מדינות כמו צרפת הגורמות לעוני במדינות אפריקה וגורמות לאנשים האלו לעזוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully