וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק חדש באיטליה יאפשר לגרש במהירות מהגרים ויקשה על קבלת אשרות מגורים

הממשלה הפופוליסטית העבירה צו שמקשיח את תנאי קבלת אשרות המגורים ומקל על גירושים מבקשי מקלט "מסוכנים". אלפים הפגינו ברומא: "אלפים ייאלצו לרדת למחתרת"

עריכה: איתי עמרם

אלפי בני אדם מחו אתמול (שבת) ברומא, בירת איטליה, נגד חוק חדש המקל על גירוש מהגרים. החוק, שהתקבל על ידי הפרלמנט ב-28 בנובמבר, מגביל גם את אשרות המגורים במדינה שהפכה לשער המרכזי למהגרים החוצים את הים התיכון בדרך לאירופה. אלו שימשו מעמד נמוך יותר למבקשי מקלט על בסיס החוק המקומי והן ניתנו ל-25% מהם בשנה שעברה.

"החוק החדש רק יגביר את מספר האנשים ללא אשרות באיטליה וייאלץ אנשים לרדת למחתרת", אמר קונה ברהימה, שמוצאו מחוף השנהב, לסוכנות הידיעות הצרפתית. המפגינים נופפו בדגלים ולבשו אפודים צהובים, שבהם נכתבה סיסמה משירו של בוב מרלי: "Get up! Stand Up! For your right".

החוק הוא אחרון בשורת צעדים של ממשלת הימין הפופוליסטית, המורכבת ממפלגת הימין הקיצוני "ליגה" ו"תנועת חמישה כוכבים" הפופוליסטית. מאז שעלתה לשלטון באפריל, היא הגבילה את ההגירה למדינה למורת רוחם של ארגוני זכויות אדם ושל מדינות אחרות באיחוד האירופי.

שר הפנים מתאו סלביני, המנהיג את ה"ליגה", הוא הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במדינה לפי הסקרים. מפלגתו זכתה ב-17% מהקולות בבחירות, ועלתה ל-30%.

הפגנה בבירת איטליה, רומא, נגד חוק חדש נגד מהגרים, 15 בדצמבר 2018. AP
הפגנה ברומא נגד החוק החדש, אתמול/AP

Project Rights, ארגון גג של זכויות אדם, אמר כי "קודם כל, התחלנו לפני שנתיים להפליל את מי שמציל אלפי חיים בלב הים וסיימנו בסגירת נמלים לסירות העמוסות בניצולים". עוד נמסר: "היום, עם הצו של סלביני, ביטלנו את ההגנה ההומניטרית וגרמנו לזרם בלתי-פוסק של אנשים לרדת למחבוא".

תחת החוק החדש, אשרת מגורים תינתן על בסיס תנאים נוקשים יותר כמו "הגנה מיוחדת" למשך שנה או מעמד של "אסון הומניטרי במדינת המקור" למשך חצי שנה. כמו כן, תיכנס לתוקף תקנה שתאפשר לגרש במהירות מבקשי מקלט "מסוכנים".

מועצת הפליטים של איטליה הביעה "דאגה חמורה" מהחוק החדש. לפי מועצת הפליטים של האו"ם, החוק "אינו מספק ערבויות מתאימות, במיוחד לא עבור אלו הנמצאים בסכנה או עבור קורבנות עינויים ואלימות". השנה הגיעו כ-22,500 מהגרים לחופי איטליה, ירידה חדה של 80% בהשוואה ל-2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully