וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האיטלקי מזהיר: האלימות נגד זרים בעליה מדאיגה

דוח שהוגש לפרלמנט העלה מגמה מדאיגה במדינה, שעלולה להתחזק לקראת הבחירות לפרלמנט במאי. 126 תקיפות אלימות נרשמו אשתקד, זינוק חד בהשוואה לשנים הקודמות. במילאנו הפגינו כ-200 אלף נגד ממשלת הימין והגזענות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שירותי המודיעין של איטליה מזהירים מפני התגברות התקיפות האלימות נגד מהגרים ומיעוטים לפני הבחירות לפרלמנט האירופי במאי. בתדרוך לפרלמנט נמסר כי מספר התקריות על רקע גזעני עלה בחדות ושולש בין 2017 ל-2018 - עם כניסת מפלגת הימין הקיצוני "ליגה" לממשלה, המובילה קו תקיף נגד ההגירה, יחד עם תנועת חמישה כוכבים הפופוליסטית.

הדוח המדאיג חובר על ידי לשכת מודיעין הביטחון, שמתאמת ומגישה את המידע שנאסף על ידי שירותי הביון של איטליה לראש הממשלה. לפיו, הגזענות ושנאת הזרים הם בין האיומים שעמם מתמודדת המדינה. בדוח נכתבה אזהרה כי ישנה סכנה ממשית בהתגברות האלימות נגד זרים. המודיעין האיטלקי מזהיר כי מעשים אלימים של ארגונים ניאו-פשיסטיים וניאו-נאציים עלולים להתגבר לקראת הבחירות לצד עימותים בין פעילי שמאל לבין אנשי ימין, שיקשו על הרשויות לשמור על הסדר הציבורי.

נתונים נפרדים, שפורסמו על ידי הארגון למאבק בגזענות "לונריה", מנו 126 מקרים של אלימות פיזית, במיוחד נגד מהגרים, ב-2018. ב-2017 נרשמו 46 מקרים ואילו ב-2016 תועדו 27. התקרית האחרונה התרחשה בחודש שעבר בעיר בארי, כשאישה מחוף השנהב הותקפה על ידי גברים ונשים שהטיחו בה קללות גזעניות.

עוד בוואלה! NEWS:
לאומנות בהגדרתה הקיצונית ביותר: 100 שנה להולדת הפשיזם
אוכלוסיית גרמניה גדלה בזכות ההגירה, אך העתיד מנבא שחורות
חוק חדש באיטליה יאפשר לגרש במהירות מהגרים ויקשה על קבלת אשרות מגורים

הפגנה נגד גזענות במילאנו איטליה, מרץ 2019. Fabrizio Di Nucci, GettyImages
הגזענות במגמת עליה. הפגנה במילאנו, אתמול/GettyImages, Fabrizio Di Nucci

"שנאת הזרים באיטליה מתחזקת במהירות", אמר לגרדיאין לואיג'י מנקוני, מנהל הלשכה למאבק באפליה במשרד לשוויון הזדמנויות. "ברקע יש משבר כלכלי וחברתי שבו מואשמים הזרים, וכתוצאה מכך, מהגרים הופכים לשעירים לעזאזל. זאת תופעה מדאיגה גם מאחר שמוסדות השלטון נוטעים להזין אותה עם תגובות אוטומטיות ומחוות לא אחראיות".

האופוזיציה וארגוני סיוע מאשימים את שר הפנים ומנהיג הימין הקיצוני מתאו סלביני, ביצירת אווירה של שנאה. בין היתר, הוא אחראי לסגירת נמלים בפני סירות חילוץ של מהגרים והוא פועל לגירוש מהגרים. לטענתו, "גל הגזענות הוא המצאה של השמאל".

אתמול הפגינו כ-200 אלף איש במילאנו נגד הגזענות ואמרו כי רב-תרבותיות היא "אוצר תרבותי". הם צעדו תחת הסיסמה "האנשים תחילה", על משקל הסיסמה של הימין "איטליה תחילה". מילאנו היא בירת חבל לומברדיה שבצפון איטליה, הנחשב לבסיס תמיכה מרכזי של הימין הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully