וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמניה, לבנה, עשירה": הקפטנית שקוראת תיגר על סלביני

קרולה ראקט היא קברניטה של ספינת הצלה של מהגרים, והיא הפרה את הוראות משמר החופים האיטלקי ועגנה בנמל באי למפדוזה. היא נעצרה ושר הפנים, שמוביל קו תקיף נגד הגירה, מאשים אותה בניסיון להטביע סירה משטרתית: "צעד מלחמה". בגרמניה נרתמים למענה כדי לעזור לה משפטית

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

קפטנית גרמניה של סירת הצלה הומניטרית נעצרה באיטליה, אחרי שהיא עגנה אתמול באחד מנמלי המדינה למרות התנגדותו של שר הפנים מתאו סלביני, המוביל קו תקיף נגד ההגירה.

קרולה ראקט, שעל הסירה שלה היו 53 מהגרים שחולצו מלב ים, נאשמת בכך שניסתה להטביע את סירת הסיור של משמר הגבול של איטליה שחסמה את הנתיב שלה בדרך לאי למפדזוה. אם היא תורשע, עשויות להיגזר עליה עד עשר שנות מאסר והיא מסתכנת בקנס של עד 50 אלף אירו תחת חוק האוסר על סירות סיוע פרטיות מלעגון בנמלי המדינה.

בארצה כבר התגייסו אלפים למענה, ותרמו כספים כדי לכסות את העלויות המשפטיות שלה. עד תחילת היום, נאספו יותר מ-300 אלף אירו, אחרי שגם ידוענים מקומיים קראו לציבור לתמוך כלכלית בראקט

ראקט, שהשיטה את ספינת Sea-Watch 3, הייתה בעימות ימי המשטרה האיטלקית במשך שבועיים, עד שעגה בחוף. סלביני כינה אותה "אישה גרמניה, עשירה לבנה" שביצעה "צעד של מלחמה".

"הם טוענים שהם 'מצילים חיים', אבל הם סיכנו את חייהם של מי שעשו את עבודתם, זה ברור מהסרטונים. כלי שיט השוקל מאות טונות מנסה לנגח סירת משטרה עם שוטרים עליה, שהצליחו להימלט כדי להציל את חייהם".

קפטנית המהגרים הגרמניה במהלך מעצרה על -ידי המשטרה האיטלקית באי למפדוזה, איטליה 29 ביוני 2019. רויטרס
עומדת בפני מאסר ממושך אם תורשע. ראקט אחרי מעצרה (צילום: רויטרס)/רויטרס

13 מהגרים נלקחו על ידי הרשויות מסיבות בריאותיות, ויתר ה-40 אמורים להתפזר בכמה מדינות מהאיחוד האירופי. סלביני, שלפי סוכנות הידיעות הצרפתית רוצה הבהרות מצד בריסל לפני שהוא יאפשר למהגרים לרדת מהסיפון, אמר בעבר כי יאפשר להם לעזוב את הספינה רק אם יעברו ישירות להולנד, שם היא רשומה, או לגרמניה.

ראקט בת ה-31, שהפכה לגיבורת השמאל באירופה, אמרה כי היא ניסתה לשתף פעולה עם הרשויות באיטליה, בגרמניה, במלטה, בצרפת וליצור קשר עם הנציבות האירופית. עם זאת, לדבריה, לא נותרו לה עוד ברירות פרט להיכנס למים הטריטוריאליים של איטליה על מנת לדאוג לשלומם של המהגרים.

יש לה מעט מאוד נוכחות ברשתות החברתיות, פרט לעדכונים על משימות החילוץ שבהן היא השתתפה בשבועות האחרונים. באחרון שבהם, היא אמרה: "החלטתי להיכנס לנמל, שחופשי בלילות, בכוחות עצמי". יו"ר ארגון הסיוע Sea-Watch, יוהאנס באייר, הביע תמיכה במעשיה ואמר כי הוא "גאה בקפטנית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully