וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחוב שבו עבר: אלמנת ההרוג מאסון הכרמל מבקשת להנציח את זכרו

9.7.2019 / 14:44

אבירם לוי היה צוער בקורס קציני שב"ס כשנספה באחד האסונות הקשים שידעה ישראל. כבר אחרי מותו חשבה אלמנתו מיכל על הנצחתו, וכעת היוזמה עומדת להתגשם בסמוך למקום מגוריהם בעפולה. אלא שקודם היא מבקשת את עזרת הציבור בגיוס כסף להקמת "כיכר פשוטה ואצילית בדיוק כמוהו"

אלמנתו של אבירם לוי שנספה באסון השריפה בכרמל מנציחה את זכרו בכניסה לעפולה. באדיבות המשפחה
נספה בשריפה בעת שהיה צוער בקורס קציני שב"ס. אבירם עם מיכל ובנם יואב/באדיבות המשפחה

בעוד חמישה חודשים יצוין יום השנה התשיעי לאסון השריפה בכרמל. מיכל לוי, אלמנתו של אבירם לוי שנהרג באסון, מבקשת להנציח את זכרו של בעלה גם באופן אישי, בעיר שבה גרו ביחד, הקימו תא משפחתי וגידלו את בנם. היא מבקשת להנציח בכיכר בכניסה לעפולה, סמוך למקום מגוריהם, בו מיכל גרה גם היום עם בנם, יואב. "זו הכיכר בה אבירם היה עובר מדי בוקר בדרכו לעבודה", אמרה.

כדי להגשים את התכנית, עליה לגייס שבעים אלף שקל ולצורך כך היא פונה כעת לציבור הרחב ומתחילה בגיוס כסף. "לשמחתי אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה, נענה לבקשתי והקצה את כיכר 'עץ הזית' ביציאה הדרומית מהעיר להנצחתו של אבירם", כתבה מיכל לוי בפנייתה לציבור. "מכיוון שההנצחה העירונית הינה אחידה ואני מבקשת להנציח את אבירם באופן קצת שונה, אני צריכה את עזרתכם".

44 בני אדם נספו באחד האסונות הקשים שידעה ישראל וזכרם מצוין מדי שנה בטקס ממלכתי. כבר אחרי האסון החלה מיכל לחשוב על הנצחה מעין זו ולדבריה כעת היוזמה עומדת להתגשם. בכיכר שהוקצתה לשם כך צומח עץ זית והעיצוב של האמן והמעצב האורבני, רענן כספין, משלב את העץ כמוטיב מרכזי בעיצוב הכיכר.

עוד בוואלה! NEWS:
איחוד רחב בימין: שקד מנסה לקדם חיבור עם פרץ וסמוטריץ', כולל בנט
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל
חיי האזרחים באיראן כבר בלתי-נסבלים, אבל הגרוע מכל עוד לפניהם

אלמנתו של אבירם לוי שנספה באסון השריפה בכרמל מנציחה את זכרו בכניסה לעפולה
הדמית הכיכר ביום. ענן כספין/ סטודיו שיגן, אתר רשמי
הכיכר שתנציח את אבירם/אתר רשמי, ענן כספין/ סטודיו שיגן

בחזית העץ, ובמרחק כמה מטרים ממנו, תוצב מסגרת בצורת העץ עצמו, ומשני צדי המסגרת יהיו קירות מעוגלים שעל אחד מהם יהיו שמו של אבירם לוי ועל הקיר השני בית משירו של המשורר נתן זך - "כי האדם עץ השדה". מדובר בבית ובו המילים:

"כי האדם עץ השדה,
כמו העץ הוא שואף למעלה,
כמו האדם הוא נשרף באש,
ואני לא יודע איפה הייתי ואיפה אהיה,
כמו עץ השדה"

"הכרתי למעצב, רענן כספין, את אבירם שלי באמצעות תמונות, מכתבים ודברים שנכתבו עליו על ידי חברים ומפקדים, ורענן בכישרונו יוצא הדופן יצר כיכר פשוטה ואצילית בדיוק כמו האיש שלי", אמרה מיכל.

אבירם לוי נספה באסון השריפה בכרמל בעת שהיה צוער בקורס קציני שב"ס. בתפקידו האחרון בשירות היה לוחם וכסגן מפקד צוות בגדוד צפון של יחידת נחשון. את שירותו הצבאי עשה כלוחם וחובש קרבי בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים ואת שירות המילואים עשה בגדוד "שועלי מרום".

עוד באותו נושא

גם אחרי 8 שנים: "ישראל לא ערוכה להתמודד עם עוד 'אסון הכרמל'"

לכתבה המלאה
אלמנתו של אבירם לוי שנספה באסון השריפה בכרמל מנציחה את זכרו בכניסה לעפולה. באדיבות המשפחה
מיכל לוי עם אבירם/באדיבות המשפחה

ראש העביר אבי אלקבץ אמר על אבירם כי "הוא היה לוחם וסגן מפקד צוות ביחידת נחשון שנספה באסון הכרמל. נושא ההנצחה חשוב לנו, תושבי עפולה, ולכן כאשר רעייתו פנתה אלינו בבקשה להנציחו אישרנו את הבקשה ונתנו לה את ברכת הדרך לצאת למבצע ההנצחה לו ראוי אבירם".

האפשרויות שדרכן ניתן לתרום להקמת "כיכר אבירם": הפקדה ל"חשבון נאמנות" שמתנהל בבנק דיסקונט סניף 002 מס' חשבון: 138979. העברת כספים באמצעות אפליקציית "ביט" למספר הטלפון שלי - 0504062681 (הכספים מועברים ישירות לחשבון הספציפי הזה). הפקדה ל"עמותה הצרפתית של מודיעין" עבור חשבון שמתנהל בבנק אוצר החייל סניף: 345 מס' חשבון: 140044 (העמותה מסייעת באיסוף הכספים ולא תיקח עמלות עבור השירות).

טקס אלטרנטיבי של משפחות ההרוגים באסון הכרמל , סמפטמבר 2012. ערן גילווארג
אחד האסונות הקשים שידעה ישראל. האנדרטה לזכר הרוגי השריפה/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully