וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד רחב בימין: שקד מנסה לקדם חיבור עם פרץ וסמוטריץ', כולל בנט

9.7.2019 / 6:47

לקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית של שרת המשפטים לשעבר עלה הרעיון לרשימה משותפת עם איחוד הימין ויו"ר הבית היהודי, אליה צפויים להצטרף גם עוצמה יהודית. המכשול המרכזי: התנגדות גורמים בציונות הדתית לצירופו של בנט. אם ההצעה תתקבל, שקד צפויה לקבל את המקום השני

עריכה: עמית שמחה

איילת שקד מנסה לקדם איחוד עם שרי איחוד הימין רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', שכולל את שותפה הפוליטי נפתלי בנט. הרעיון עלה במהלך פגישתם של שקד ובנט שהתקיימה אמש (שני), לראשונה מאז שבה שקד מחופשה בחו"ל, ולקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית. לאיחוד כזה, אם ייצא לפועל, צפויים להצטרף גם אנשי עוצמה יהודית.

המכשול המרכזי שעומד בפני ניסיונות שקד הוא ההתנגדות של גורמים בציונות הדתית לחזרתו של בנט למפלגה, אף אם מדובר בגוש טכני. זאת בין היתר בעקבות קמפיין שהוביל בשבועות האחרונים נגד תפיסת העולם של רוב חלקיה וגם בשל עזיבתו הפתאומית את הבית היהודי ערב הבחירות הקודמות. שקד לא ציינה בפגישה אם תצטרף לאיחוד כזה מתוך הימין החדש שבה התמודדה בבחירות הקודמות או במפלגה אחרת, אך ההערכה כי לא תנטוש את המפלגה במידה והמהלך ייצא לפועל.

הולכים לבחירות - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
גפני במתקפה נגד ליברמן: "המפלגה שלו מושחתת"
ברקע הניסיונות לאיחודים בשמאל: עמיר פרץ וניצן הורוביץ נפגשו
נתניהו מכחיש שבכוונתו לחוקק חוק חסינות: "קשקוש ואוויר חם"

טקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
לקראת ההכרעה על המשך דרכה הפוליטית. שקד/ניב אהרונסון

ההצעה של איחוד מפלגות הימין לשקד, בהתבסס על שיחות שהתקיימו בתקופה האחרונה בין הצדדים, כוללת את המקום השני במפלגה, תיק המשפטים בממשלה הבאה ומקום נוסף ברשימה במקום 6 או 7 במידה שתחליט לרוץ כגוש טכני במפלגה משל עצמה שתתפצל מאיחוד הימין לאחר הבחירות. עם זאת, ניסיונותיה של שקד לקדם איחוד שכולל את שותפה בנט מעיד על כך שהיא אינה מעוניינת להתפצל ממנו, לפחות עד שלא מיצתה את כלל האפשרויות לאיחוד רחב יחד איתו.

נפתלי בנט, במטה מפלגת הימין החדש מלון שרתון סיטי טאוור, אולם ברקת 9 באפריל 2019. צילום: אהוד אמיתון/TPS, אתר רשמי
שקד ככל הנראה לא מעוניינת בפיצול. בנט/אתר רשמי, צילום: אהוד אמיתון/TPS

בתוך כך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' פנה אמש לראשי המפלגות בימין וקרא לאחדות. לדבריו, "יש לנו משימות גדולות לפנינו ואני מנצל את הבמה הזאת לקריאה מדם ליבי לכל מי שרוצה להמשיך את הפלא הזה של מדינת ישראל ולהמשיך את התנופה של מדינה חזקה יותר, ציונית יותר, יהודית יותר, מתוך הסתכלות אופטימית על המציאות כמו שהציונות הדתית עשתה מאז ומעולם. בואו ונלך ביחד, נגבש כוח ולא נאבד קולות, נבנה חברה בריאה יותר, טובה יותר ונמשיך את כל הטוב שיש לנו כאן".

בצלאל סמוטריץ' בכנס באוניברסיטת בר אילן 13 ביוני 2019. דוד ווייל, אתר רשמי
"בואו ונלך ביחד". סמוטריץ'/אתר רשמי, דוד ווייל

בפני שקד עומדות שלוש אפשרויות מרכזיות: לשוב להנהגת הימין החדש, המפלגה שעמה התמודדה בבחירות האחרונות אך לא עברה את אחוז החסימה, להתמודד באיחוד מפלגות הימין עם השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' או לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים עד לבחירות הבאות. האפשרות לפיה שקד תשוריין בליכוד אינה על הפרק. חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) אמר ביום ראשון בריאיון לכאן רשת ב' כי "ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. זה סגור".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר השבוע בריאיון כי הוא לא שולל את צירופה של שקד לרשימת המפלגה, אך בסביבתה הודו כי "זו אינה אופציה".

שקד אמרה בחודש שעבר כי תשוב למערכת הפוליטית כבר במערכת הבחירות הקרובה. תשובתה הורידה מהפרק טענות שנשמעו לפיהן היא עשויה להחליט שלא לחזור עכשיו לפוליטיקה כדי להתפקד לליכוד ולהמתין את תקופת האכשרה הנדרשת להתמודדות. עם זאת, אפשרות זו עדיין לא ירדה לחלוטין מהפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully