וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הודיע: מנהרה נחשפה בדרום הרצועה בגלל העבודות בגבול

תוואי המנהרה החדשה נחשף בגלל העבודות לבניית מכשול תת-קרקעי בגבול עזה. "בשעות אלה מבצעים לוחמי צה"ל חקר של התוואי", נמסר מדובר צה"ל. המועצה האזורית אשכול: "המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל". הגילוי מגיע ברקע המאמצים לשמור על הסכם הרגיעה עם חמאס

עריכה: עמית שמחה

מנהרה נחשפה בגבול עזה - כל הפרטים:

  • בניית המכשול התת-קרקעי בגבול חשפה מנהרה נוספת
  • דובר צה"ל: "בשעות אלה מבצעים לוחמי צה"ל חקר של התוואי"
  • המועצה האזורית אשכול: "המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל"

דובר צה"ל הודיע היום (שני) על חשיפת מנהרה נוספת בדרום רצועת עזה. תוואי המנהרה נחשף בגלל בניית המכשול התת-קרקעי בגבול הרצועה. על פי דובר צה"ל, "בשעות אלה מבצעים לוחמי צה"ל חקר של התוואי. פרטים נוספים יימסרו בהמשך".

המועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה מסרה כי "המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה"ל. אנו מודים לחיילי וקציני צה"ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על יישובינו".

ראש המועצה, גדי ירקוני, הוסיף כי "מאז צוק איתן אנו זוכים למעטפת הגנתית מערכתית ומקיפה שמוכיחה את עצמה, המכשול מפני איום המנהרות וכיפת ברזל. המכשול אשר נבנה במהירות לאורך הגבול מסכל את איום מנהרות הטרור ואת אירועי החדירה. ההגנה הזאת מאפשרת לנו להשקיע בפיתוח, צמיחה וקליטה ביישובים ובזה אנו עוסקים. אנו יודעים שצה"ל פועל גם מול טרור הבלונים וסומכים שגם לכך ידע לתת פתרון מלא".

המנהרה נחשפה ברקע המאמצים לשמור על הסכם הרגיעה בין ישראל וחמאס. מוקדם יותר היום לוחמי צה"ל הפילו רחפן שחדר משטח רצועת עזה. הוא נשלח לבדיקה. בעקבות זאת, בקיבוץ זיקים שבעוטף עזה הוגברה הכוננות, והתושבים נקראו להגביר ערנות ולדווח לגורמי ביטחון על אירועים חשודים.

עוד בוואלה! NEWS:
האויב האמיתי - שחיקת החדות: בתוך מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל
המפקד ירה על מחבלים - ופגע בסא"ל מ': הכשלים בחאן יונס נחשפים
דיווח פלסטיני: "ישראל לא דרשה את השבת אברה מנגיסטו"

חשיפת מנהרה באזור חאן יונס 10 בדצמבר 2017. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מנהרה בגבול עזה, ב-2017/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

במהלך סוף השבוע האחרון השתתפו יותר מ-5,000 פלסטינים בהפגנות על גדר הגבול. חלק מהמפגינים השליכו מטענים, בקבוקי תבערה, יידו אבנים ואף ניסו לחצות את הגבול. צה"ל בתגובה עשה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, שלושה חשודים שחצו את הגדר נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון, כשעל אחד מהם נתפסה סכין. גורמי צבא ציינו כי הפיקוד הבכיר הנחה את הכוחות להכיל את האירועים ולהימנע מחיכוך. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי 40 מוחים נפצעו במהלך ההפגנות, 20 מהם כתוצאה מירי. בנוסף לכך כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי רימון גז פגע ישירות באמבולנס באזור חאן יונס.

במסגרת ההסכם בעזה, שהושג בסוף השבוע האחרון, ישראל התחייבה להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ולהתיר העברת ארבע מכליות סולר לרצועה. זאת לאחר התחייבת מצד חמאס על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, גורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות.

תושבי עוטף עזה התבקשו לגלות עירנות, לאחר שרחפן חדר 
לשטח ישראל מכיוון צפון רצועת עזה, והופל בידי צה"ל. אתר רשמי
הרחפן שהופל בגבול עזה, היום/אתר רשמי

על רקע אותו הסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בשבוע שעבר באוגדת עזה. "קיימנו ישיבת קבינט באוגדת עזה עם מפקד פיקוד דרום ועם מפקד האוגדה", אמר נתניהו. "המדיניות שלנו היא ברורה - אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא. במקביל, פגשתי כאן את ראשי הרשויות של עוטף עזה ואשקלון. דנתי איתם על הצעדים הנדרשים ונתנו הנחיות כיצד לעזור להם. אני מצטער שכמה מראשי הרשויות שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם - הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

(עדכון ראשון: 19:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully