וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון הטבע האישי שלו: האיש ובשורות האיוב נכנע לסרטן

סוטופו פורוו נוגרוהו היה מסור לעבודתו כדובר הסוכנות לאסונות של אינדונזיה, ועדכן פעם אחר פעם על רעידות האדמה, השיטפונות והצונאמי שפקדו אותה שוב ושוב. הוא המשיך לעשות זאת גם ממיטת בית החולים, שם מת בגיל 49 אחרי סרטן ריאות קטלני. "משרת נאמן של האומה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

דובר הסוכנות לאסונות של אינדונזיה, שהמשיך לספק עדכונים על אסונות הטבע הרבים שפקדו את המדינה חרף מחלתו, מת היום (ראשון) מסרטן ריאות בגיל 49. סוטופו פורוו נוגרוהו, שהוכר בשם החיבה פאק טופו, עבר טיפולים בסין, אך לבסוף נכנע למחלה.

"הלילה, גיבור ואבי האוהב, חזר לאללה בזמן שעבר טיפולים", אמר בנו הבכור, איוונקה ריזלדיי. "מחברינו ומשפחתנו, אנו מבקשים למחילה ולתפילות. תודה לכל מה שנתתם לאבא שלי, אני תמיד אתפלל למענכם", הוא כתב ברשתות החברתיות, לצד תמונה משפחתית, שבו הוא נראה עם אביו, אמו ואחיו הצעיר.

נוגרוהו היה ידוע במחויבות שלו לתפקיד ולמאבק בידיעות הכוזבות שהופצו אחרי אסונות הטבע, לצד חוש ההומור שלו. ברשתות כינו אותו "משרת נאמן של האומה", והוא זכה לשבחים גם מצדו של הנשיא ג'וקו ווידודו.

עוד בוואלה! NEWS:
ממשיכה לסגת מהסכם הגרעין: איראן הודיעה על הגברת רמת העשרת האורניום
אחרי רעידות האדמה, בקליפורניה נערכים ל"דבר הגדול"
"שלטנו בשמיים במלחמת העצמאות": הבלבול ההיסטורי של טראמפ בנאום 4 ביולי

דובר הסוכנות לאסונות של אינדונזיה במסיבת עיתונאים בג'קרטה מעדכן על הצונאמי, 25 בדצמבר 2018. רויטרס
סוטופו במסיבת עיתונאים בג'קרטה מעדכן על נזקי הצונאמי, דצמבר/רויטרס

הוא שימש בתפקיד מאז 2010, ובשנה שעברה חשף את האסון האישי שלו - סרטן ריאות בשלב ארבע. הוא הכיר בעובדה שייתכן שלא ישרוד מעבר לשנה. 2018 הייתה אחת השנים הקשות ביותר בהיסטוריה של מדינת האיים, עם רעידות אדמה קטלניות וצונאמי עוצמתי שבו נהרגו יותר מ-2,000 איש.

על אף ההידרדרות העקבית במצבו, סוטופו נותר מחויב לעבודתו, פרסם הצהרות לעיתונות ממיטת בית החולים, כשהוא מחובר לאינפוזיה, או בין טיפולים כימותרפיים. בריאיון שהעניק ל"גרדיאן" בשנה שעברה, הוא אמר כי חשב על פרישה מהתפקיד, אולם לא הצליח לעשות זאת. לדבריו, "זה היה הייעוד שלו, וזו האחריות שלי".

הוא נולד במרכז האי ג'אווה, למד גיאוגרפיה באוניברסיטה והשלים לימודי דוקטורט באוניברסיטת בוגור ללימודי חקלאות. "מה שקובע הוא לא כמה זמן אנחנו חיים, אלא כמה אנחנו עוזרים לאנשים אחרים במהלכם. זה מה שאני עושה", אמר סוטופו בריאיון בחודש שעבר. "למרות שהרופאים אומרים שלא נשאר לי הרבה זמן, בימים האחרונים שלי אני רוצה לעשות מעשים טובים, להיות שימושי. זה הרבה יותר טוב מחיים ארוכים שבהם אתה עושה אנשים אחרים אומללים".

עוד באותו נושא

מהומות בבירת אינדונזיה אחרי ההכרזה על ניצחון הנשיא בבחירות

לכתבה המלאה

נשיא אינדונזיה סופד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully