וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: עמותות קיצוניות תפסו טרמפ על מחאת יוצאי אתיופיה

5.7.2019 / 18:33

השר לביטחון פנים סיכם את אירועי השבוע החולף וטען כי היו מי שרכבו על ההפגנות משיקולים פוליטיים. ארדן התייצב לצד המשטרה והביע תמיכה בהחלטת מפקדיה שלא להגביר את החיכוך עם המפגינים, שנקטו אלימות קשה, אך הדגיש: "נדרש תיקון ביחס כלפי בני הקהילה"

עריכה: ליר שפיגלר

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, טען היום (שישי) כי עמותת קיצוניות "תפסו טרמפ" כלשונו, על מחאת יוצאי אתיופיה במהלך השבוע האחרון. בפוסט שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו לפני כניסת השבת, סיכם ארדן את אירועי השבוע החולף וטען כי "היו גם 'טרמפיסטים' שניסו ללבות את האש עוד יותר ורכבו על המחאה הזו משיקולים פוליטיים. ראינו אותם כולנו מניפים שלטים הזויים של עמותות קיצוניות". בפוסט, בו תיאר ארדן את השבר בין יוצאי העדה למשטרה, הוסיף כי "לא ניתן להם לטשטש לנו את עומק הבעיה - של כולנו".

בהמשך התייצב לצד המשטרה, והביע תמיכה בהחלטת מפקדיה שלא להגביר את החיכוך עם המפגנים ביום שלישי, שנקטו אלימות קשה והובילו לעומסי ענק בצירי התנועה ברחבי הארץ. "בדיעבד החלטות המפקדים בשטח, שרק להם מסור שיקול הדעת בחוק - הוכיחו את עצמן", כתב ארדן. "הברירה שעמדה בפניהם בשטח לא היתה בין טוב לטוב יותר אלא בין רע מאוד לנורא. והם העדיפו את הרע מאוד וצדקו".

לקריאה נוספת בנושא
אלוף פיקוד הדרום על מחאת יוצאי אתיופיה: "מובנת ואף הכרחית"
עו"ד השוטר שירה בטקה: תנו לרשויות לחקור; לירי לא היה קשר לצבע העור
ארדן הגיע לבית משפחת טקה: "מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי"

מחאת יוצאי אתיופיה בקריית אתא, 2 ביולי 2019. חן פפירמן, אתר רשמי
"טרמפיסים" ניסו ללבות את האש. הפגנת יוצאי אתיופיה, השבוע/אתר רשמי, חן פפירמן

ארדן ציין את מאמצי המשטרה להביא להרגעת הרוחות. "התנגשות הייתה גורמת בוודאות גבוהה לפצועים רבים ואולי להרוגים", הוסיף. "תחשבו בכנות חבריי היקרים, האם צעירים פצועים או חלילה בני נוער הרוגים היו מרגיעים את המחאה או שהיינו נדונים כולנו לימים ארוכים של הסלמה וצירים חסומים בכל רחבי המדינה ולקרע עמוק מאד עם בני העדה, קרע שאולי כבר לא ניתן יהיה לאחות. במצב שנוצר, המשטרה בחרה את הבחירה הפחות גרועה".

"ההחלטה שלה לא הייתה פופולרית אבל אני מאמין שהיא מנעה אבידות בגוף ובנפש ומנעה את הסלמת המצב. והחשוב מכל - איפשרה לנו לשוב למסלול של הידברות והפנמת התיקון שיש לעשות ביחס כלפי בני קהילת יוצאי אתיופיה, תיקון שאני מתכוון שלא להרפות עד שיעשה וקודם כל במשטרה".

עוד באותו נושא

הצוללת החשאית של רוסיה יצאה מהצללים

לכתבה המלאה
מחאת בני העדה האתיופית על רקע הריגתו של סולומון טקה, בצומת קריית אתא  2 ביוני 2019. אתר רשמי
המשטרה בחרה את הבחירה הפחות גרועה. הפגנת יוצאי אתיופיה, השבוע/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully