וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד השוטר שירה בטקה: תנו לרשויות לחקור; לירי לא היה קשר לצבע העור

4.7.2019 / 17:30

עורך דין יאיר נדשי שחזר את רגעי התקרית מעיניו של קצין המשטרה, שנמצא מאז האירוע תחת אבטחה כבדה בשל איומים על חייו. לדברי עו"ד נדשי, השוטר ומשפחתו נקלעו לסיטואציה מסכנת חיים ולכן פעל מתוך הגנה עצמית. עם זאת הדגיש: "האירוע הטרגי אינו קשור כלל למוצא"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

הירי בסלומון טקה - כל העדכונים

  • פרקליט השוטר: "הקצין ומשפחתו היו בסכנה מוחשית"
  • "השוטר לא התכוון לפגוע והירי בוצע לצורך הרתעתי בלבד"
  • עורך הדין קרא להמתין לתוצאות החקירה ולחדול מהאיומים

"די להפצת השקרים ולאיומים. תנו לרשויות החוק לסיים את החקירה ולהגיע לחקר האמת", כך אמר היום (חמישי) עו"ד יאיר נדשי, המייצג את השוטר שירה למוות בסלומון טקה בן ה-18 בקריית חיים בתחילת השבוע. הפרקליט סיפר כי קצין המשטרה יצא לטיול עם משפחתו, כשנקלעו לסיטואציה שבה היו בסכנה מוחשית. לדבריו, "אם לא היה פועל כפי שפעל, סביר שמרשי לא היה נשאר בחיים וגם משפחתו הייתה נפגעת".

הפרקליט סיפר כי בימים האחרונים הוצאו השוטר ובני משפחתו מביתם וכי הם נמצאים תחת אבטחה מחשש לחייהם בשל איומים שספגו ברשתות החברתיות. "כשהוא צופה בטלוויזיה ורואה את המתרחש הוא חושש, לחייו, לחיי משפחתו". עו"ד נדשי קרא להמתין לתוצאות החקירה. "אין עוד מסקנה שגובשה, אבל ברשתות החברתיות אופיו נרמס והוא הוכרז כרוצח. מבקש להפסיק את מחול השדים ומצעד האיוולת - תנו לרשויות החוק לסיים את החקירה ולהגיע לחקר האמת".

מאז האירוע השוטר נעצר, ובמחלקה לחקירות שוטרים אמרו במהלך השבוע כי חלה התפתחות בחקירה. בהודעת מח"ש צוין כי נאספו ממצאים ואף נגבו עדויות בזירה בה אירע הירי. עד כה החקירה חיזקה את ההערכה לפיה השוטר ירה על הרצפה - אך נתז פגע באבי העורקים של הנער וגרם למותו.

לקריאה נוספת:
השר ארדן על המחאה: "כשזורקים בקבוקי תבערה מאבדים לגיטימיות"
"נמאס לכם לעמוד בפקק? שפכו את דמנו, ועכשיו גם לנו נשבר"

עו"ד יאיר נדשי. יואב איתיאל, אתר רשמי
"מרשי חושש לחייו ולחיי משפחתו". עו"ד נדשי/אתר רשמי, יואב איתיאל

עורך הדין הסביר כי השוטר "יצא לטיול עם משפחתו לאחר שעות עבודתו אך הוא לא הפסיק להיות שוטר. בצדק מצופה משוטר להיות שוטר בכל עת ולכן הוא נשא עליו את הנשק האישי גם לאחר סיום המשמרת. חשוב להדגיש כי מרשי לא התכוון לפגוע במנוח והירי בוצע לצורך הרתעתי בלבד". נדשי הדגיש כי "האירוע הטרגי אינו קשור כלל לצבע עורו או מוצאו של טקה".

הפרקליט הוסיף כי קצין המשטרה הביע חרטה על תוצאות האירוע ומקווה לשוב לשרת במשטרה ולחזור אל ביתו. "מרשי בוודאי מצר על התוצאות הטרגיות. הוא לא חפץ בהן, וכמובן שהוא מצר על כך, הן כמובן מהתוצאה הטרגית והן מהתוצאה הטרגית וההשפעה על משפחתו".

ארדן ביקר בבית משפחת טקה

מוקדם יותר היום ביקר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בבית משפחת טקה. "באתי בשם ממשלת ישראל ובשמי להביע תנחומים על הכאב שלכם", אמר ארדן להוריו של טקה, שמותו הצית גל מחאה ברחבי הארץ. "מיליוני אזרחים במדינה כואבים את הכאב שלכם. אני מבקש להודות למשפחה על הקריאה למפגינים שלא לנהוג באלימות. מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. אם יש משהו שאני באופן אישי, הממשלה והמשטרה יכולים לסייע למשפחה - אנחנו לצידכם".

לפני כן ביקר בבית המשפחה גם יו"ר העבודה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ. "לא יכולנו לישון בלילה כל המשפחה כששמענו על האירוע", אמר. "לא יכול להיות שילד בן 18 מסיים את חייו רק בגלל שהוא נקלע במקרה לאיזושהי סביבה ומישהו מחליט לשפוט אותו בדרך כל כך חמורה. האירוע מזעזע את כולנו. אנחנו רוצים ועדת חקירה ממלכתית שבית המשפט העליון ימנה אותה".

סלומון טקה וורקנך צעיר ממוצא אתיופי בן 20 שנורה למוות על ידי שוטר בקריית חיים ב-30.6 2019.. אתר רשמי, אתר רשמי
במשטרה מעריכים כי נתז פגע באבי העורקים וגרם למותו. סלומון טקה/אתר רשמי, אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully