וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד הדרום על מחאת יוצאי אתיופיה: "מובנת ואף הכרחית"

4.7.2019 / 23:02

הרצי הלוי שלח איגרת לקצינים תחת פיקודו והתייחס לאירועי השבוע האחרון. "אני רוצה שכל אחד מאיתנו יאסוף לשיחה את בני העדה האתיופית שבגדודו וביחידתו", כתב והוסיף: "בקשו מהם להבטיח לכם שיפגינו ויביעו את תסכולם המוצדק בסוף השבוע, אך לא ינקטו באלימות"

ללא קרדיט

אלוף פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, כינה הערב (חמישי) את מחאת יוצאי אתיופיה "מובנת ואף הכרחית". באיגרת ששלח לקצינים שתחת פיקודו, קרא הלוי לכינוס שיחות עם חיילים בני העדה האתיופית. "אין כאן צודקים וטועים, יש כאן תסכול מוצדק ומקרה שהיה עדיף שלא יקרה. יש בכוחנו לשנות", כתב.

"אני רוצה שכל אחד מאתנו יאסוף לשיחה את בני העדה האתיופית שבגדודו וביחידתו, אלה ימים רגישים, עשו זאת ברגישות הראויה. אימרו להם שאנו חושבים שאסור היה להגיע לתוצאה כזו, הצביעו להם על כך שאנו מאמינים שנהיה טובים יותר בקבלתם אלינו בעתיד, מאמינים, ונפעל שכך יהיה. דברו איתם על כך שהמחאה היא לגיטימית, מובנת ואף הכרחית, אך אסור לה להיות אלימה. מחאה אלימה אינה משרתת את המטרה. בקשו מהם להבטיח לכם שיפגינו ויביעו את תסכולם המוצדק בסוף השבוע, אך לא ינקטו באלימות וישפיעו גם על חבריהם שלא יעשו זאת. ובעיקר הקשיבו להם, עודדו אותם לספר ולחלוק אתכם את תחושותיהם הקשות, על מנת שנבין ונהיה טובים יותר", הנחה אלוף הלוי את פקודיו.

עוד בוואלה! NEWS:
איראן זועמת: ההשתלטות על המכלית היא מהלך הרסני, יגביר את המתיחות
סערת ההתעללות בפעוטון בראש העין: "הילד שלי עבר שואה"
האחות שהפילה את הפושע המסוכן ביותר של הולנד

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי בכנס הבין - לאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה במלון דניאל, הרצליה 28 במאי 2019. ראובן קסטרו
אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי/ראובן קסטרו

בתוך כך, כמה עשרות צעירים התכנסו הערב ברמת אליהו יחד עם חברי מנהל קהילה בעיריית ראשון לציון למעגל שיח ולהדלקת נרות נשמה לזכרו של סלומון טקה, הנער האתיופי בן ה-18 שנורה למוות על ידי שוטר בתחילת השבוע.

מוקדם יותר, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקר בבית משפחת טקה בקריית חיים. "באתי בשם ממשלת ישראל ובשמי להביע תנחומים על הכאב שלכם", אמר ארדן להוריו של טקה, שמותו הצית גל מחאה ברחבי הארץ. "מיליוני אזרחים במדינה כואבים את הכאב שלכם. אני מבקש להודות למשפחה על הקריאה למפגינים שלא לנהוג באלימות. מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. אם יש משהו שאני באופן אישי, הממשלה והמשטרה יכולים לסייע למשפחה - אנחנו לצידכם".

לפני כן ביקר בבית המשפחה גם יו"ר העבודה הנכנס, ח"כ עמיר פרץ. "לא יכולנו לישון בלילה כל המשפחה כששמענו על האירוע", אמר. "לא יכול להיות שילד בן 19 מסיים את חייו רק בגלל שהוא נקלע במקרה לאיזושהי סביבה, ומישהו מחליט לשפוט אותו בדרך כל כך חמורה. האירוע מזעזע את כולנו. אנחנו רוצים ועדת חקירה ממלכתית שבית המשפט העליון ימנה אותה".

עוד באותו נושא

ארדן הגיע לבית משפחת טקה: "מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי"

לכתבה המלאה
עצרת זיכרון בראשון לציון, צעירים וחברי מנהל קהילה בעיר מתכנסים להדלקת נרות נשמה לזכרו של סלומון טקה, 4 יולי 2019. לאה ברהנו, עיבוד תמונה
עצרת זיכרון לזכרו של סלומון טקה/עיבוד תמונה, לאה ברהנו

במהלך דבריו של פרץ, ביקש ממנו סמי ברוקה, מדריך הנוער של סלומון, להתנצל בפני המשפחה ואף טען כי הוא עושה "ספין פוליטי". "גם אתה אחראי", הטיח המדריך. "אתה ישבת בממשלה כאשר שוטרים ירו והרגו צעירים אתיופים. הייתי מצפה ממך לבקש סליחה".

בצל ביקורם של ארדן ופרץ, נועדו היום הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, עם ראשי ומנהיגי העדה האתיופית לקריאה משותפת להרגעת הרוחות לאחר ההפגנות על מותו של טקה. הרבנים הראשים אמרו כי אסור להתעלם מהאפליה כלפי העדה האתיופית, וקראו למשטרה לשמור על איפוק ולאפשר להם לקיים את המחאה. במקביל, מנהיגי העדה הבטיחו לפעול להרגעת הרוחות ולקיים את המחאה במסגרת החוק ושמירה על הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully