וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות שהפילה את הפושע המסוכן ביותר של הולנד

ווילם הולידר, שחטף את טייקון הבירה הייניקן בשנות ה-80, הורשע בהזמנת חמישה מעשי רצח אחרי עדות מטלטלת של אחותו שירדה למחתרת מחשש לחייה. משפטו היה הארוך והיקר בהיסטוריה של המדינה, והתקיים בבית משפט שמור היטב שכונה "הבונקר"

ווילם הולידר, הולנד. התביעה בהולנד, אתר רשמי
ווילם הולידר, הולנד/אתר רשמי, התביעה בהולנד

ווילם הולידר, הפושע הידוע לשמצה ביותר של הולנד, הורשע בשורת מעשי רצח של ראשי ארגוני פשע. הולידר, בן 61, התפרסם בשנות ה-80 אחרי חטיפתו של טייקון הבירה פרדי הייניקן. לאחר מכן טיפס בסולם הדרגות בעולם התחתון והורשע בתום משפט ממושך ויקר באמסטרדם. בין קורבנותיו היה חברו, שותפו וגיסו קור ואן הוט.

הוא הורשע בהזמנת חמישה מעשי רצח ובהריגה והוא נשלח למאסר עולם. הוא הקים כנופיית פשע והורה "בדם קר" על מעשי רצח יחד עם שותפו לתא דינו סורל ועם הפושע סטנלי היליס, שנרצח מאז. עורך דינו של הולידר אמר כי הוא יערער על העונש.

משפט הרצח, הארוך ביותר בהיסטוריה של הולנד, התקיים בבית משפט שמור היטב, המכונה "הבונקר". התיק התבסס על עדותה המדהימה של אחותו, אסטריד, שהקליטה בחשאי את שיחותיהם והיא ירדה למחתרת אחרי שבגידתה באחיה נחשפה. גם אחות אחרת, סוניה, שהייתה נשואה לוואן הוט, סיפקה ראיות נגדו.

הולידר התעקש לכל אורך המשפט כי הוא חף מפשע והכחיש את העדויות של אחיותיו, אולם השופטים קבעו כי דבריהן, יחד עם עדותה של בת זוגו לשעבר סנדרה דן הרטוג ועדויות של אחרים, היו מהימנים ותרמו תרומה חשובה בהרשעתו של הפושע.

"משהו היה צריך לקרות כדי לעצור אותה", סיפרה אסטריד לרשת BBC בשנה שעברה. סיפורה הפך לרב-מכר, אולם הקריירה שלה בתור סנגורית הגיעה לקצה. היא חיה בבתים בטוחים ולובשת תחפושות כדי לשמור על חייה. "אני יודעת שהוא רוצה להרוג אותי ואני לא מאשימה אותו על כך", אמרה. "במהלך היום יש הרבה רגעים שמישהו יכול להיות שם ולירות בך. זה תמיד שם. אני ממש מרגישה כמו יהודה איש קריות. בגדתי בו".

חטיפתו של טייקון הבירה הייניקן באיומי אקדח בשנת 1983 הכתה הדים בינלאומיים, שאפילו הוביל לעיבודים קלנועיים. הסרט הראשון היה בשפה ההולנדית בכיכובו של השחקן רוטגר האואר. השני, "חטיפתו של הייניקן" בכיכובו של אנתוני הופקינס. הוא הציג את סיפורה של הכנופייה ובראשה הולידר, שהחזיקה בהייניקן במשך שלושה שבועות לפני ששולם הכופר. הולידר הלך לכלא בסופו של דבר, אך עם שחרורו הפך לסלבריטי והודבק לו הכינוי "פושע לחבק". עם זאת, אסטריד אמרה כי אחיה מעולם לא למד מפשעיו, "כסתם פושע, הייתי מקבלת אותו. אבל פשעי הריגה הם חציית קו אדום".

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully