וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: 27 נהרגו בגשמי מונסון כבדים באזור מומביי

2.7.2019 / 13:31

הצפות כבדות במערב המדינה גרמו לקריסת חומות על מבנים, למותם של 18 תושבים ולפציעתם של עשרות. הממשלה קראה לתושבים להישאר בבתים. "זהו זעם הטבע"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפחות 27 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו כשגשמי מונסון כבדים גרמו לקריסת מבנים במערב הודו. 18 מהם מתו במהלך הלילה במומביי, כשקיר בגובה עשרה מטרים התוחם יער עירוני התמוטט. המשטרה המקומית אמרה כי עוד לפחות 66 תושבים נפצעו.

צוותי חילוץ, בסיוע כלבי גישוש, סרקו את האזור, ואליהם הצטרפו מחלצים מהצי וחילצו תושבים ממומביי, המרכז הכלכלי של הודי, המוצפת. תשעה אנשים נהרגו כשקירות קרסו באזורים אחרים במדינת מהאראשטרה.

לקריאה נוספת:
התכנית של ניו דלהי למאבק באונס נשים: נסיעות חינם בתחבורה הציבורית
בלי מים או מזון: זעם בהודו אחרי שפעוט מת בבאר שבה היה לכוד 4 ימים
אונס, רצח וטרור: 40% מחברי הפרלמנט בהודו חשודים בפלילים

שטפונות בממומביי הודו, יולי 2019. רויטרס
השיטפונות בממומביי, הודו/רויטרס

עונת המונסון בהודו מביאה עמה גשמים כבדים מיוני ועד ספטמבר, והיא גורמת לשיטפונות ולנזקים אחרים. קריסת מבנים נפוצה במיוחד לאור הבנייה הלקויה שלהם. ביום שבת, קיר אחר שהתמוטט בעיר פונה הרג 16 איש שחיו בבקתות של מהגרי עבודה ובני משפחותיהם.

הגשמים אתמול הציפו גם כבישים במומביי ומסילות רכבת, וחברת הרכבות המרכזית של הודו הזהירה כי "זעם הטבע" הפך את פעילותה למסוכנת בכמה אזורים. אלפי נוסעים היו תקועים בתחנות במהלך הלילה, בשל פעילותה החלקית. מדי יום, מיליוני נוסעים עוברים ברשת הרכבות המפורסמת של מומביי.

עוד באותו נושא

המונסון לא הגיע, המאגר התרוקן: עיר של 5 מיליון איש בהודו ללא מים

לכתבה המלאה
שטפונות בממומביי הודו, יולי 2019. רויטרס
18 הרוגים, 66 פצועים. משפחות נמלטות מאימת המונסון. מומביי, הודו/רויטרס

בשל גשמי הזלעפות, הכריזה הממשלה המקומית על יום חופש ורק שירותי החירום יישארו פתוחים. ראש ממשלת מדינת מהאראשטרה קרא לתושבים להישאר בבתיהם אלא אם מדובר במצב חירום.
גורמים בשירות המטאורולוגי בעיר אמרו כי מומביי קיבלה את כמות הגשם הגדולה ביותר זה עשור במשך יומיים, מאז יום ראשון. בערוצי הטלוויזיה נראו מכוניות שקועות מתחת למים, שהציפו קומות קרקע במבני מגורים.

בנוסף לכך, בנמל התעופה בעיר כמעט שנרשם אסון, כשמטוס שהיה בטיסה פנימית החליק ממסלול ההמראה המרכזי. היום שבו הטיסות לסדרן באופן חלקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully